Gå til innhold

"Forfølgelser" av kristne...?


Anbefalte innlegg

Var på en dåp i kirken i for noen helger siden og der fikk vi utlevert en blekke med dagens program på, som jo også var gudstjeneste i tillegg til dåp...

 

 

Litt ut i dette programmet skulle en barnegruppe som het "tårnagentene" (som er kirkens hjernevask program av barn under dekke av trosopplæring...) si noen ord om hva de drev med pluss synge en sang og det var teksten i denne sangen jeg lurer på...

 

Sangen het noe slikt som "Tøff for Jesus" eller noe slikt og teksten sa rett ut at selv om du blir mobbet og sett rart på er det tøft å følge jesus og at det var ansett som om du er sprø i hodet om du er kristen av "mobberne" (Les sekulære barn)...

 

 

 

Så kommer spørsmålet:

 

Er dette bare atter et utslag av de kristnes forfølgeses vanvidd eller er det slik at kristne mobbes og anses som "sprø" på skolene av andre elever?

 

 

 

Jeg spurte lærinnen til min yngste sønn dette spørsmålet og hun kikket bare rart på meg, for hun hadde aldri hørt om noen som hadde blitt mobbet for sin tro og hun har tre elever som er med i en liten og temmelig sær lokal kristen sekt her jeg bor...

 

Hvor mye mobbe problemer har egentlig kristne/religiøse unger i dag? Den gangen jeg gikk på skolen var det klin omvendt, der alle de som av en eller annen grunn ikke var deltagere i kristendomstimene ble mobbet og ertet på det groveste fordi de trodde på "feil" gud eller ikke trodde på gud i det hele tatt, men dette har kanskje endret seg til at det i dag er kristne som blir mobbet? (isåfall, payback is bitch...)

 

 

Vi vet jo alle at kristne ELSKER å dra på seg offer rollen, (det oppfyller liksom en del profetier som vil få helten jesus til å komme tilbake i følge de kristne sagnene og det hele blir, føler jeg, blåst opp over alle støvleskaft), og tror seg hele tiden forfulgt, men personlig føler jeg at dette er litt overdrevet, for jeg har faktisk enda til gode å høre om noen som faktisk har blitt forfulgt for sin tro her i landet annet enn av nettopp troende selv....

 

Så hvis dette bare er et utslag av den jevne kristnes forfølgervanvidd, hvorfor lære ungene slike tekster da? Hvorfor læres de opp til å tro at de blir forfulgt for sin tro på jesus hvis det ikke er tilfelle, i et land der trosfrihet er grunnlovs festet? Slikt skremmer meg...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var på en dåp i kirken i for noen helger siden og der fikk vi utlevert en blekke med dagens program på, som jo også var gudstjeneste i tillegg til dåp...

 

 

Litt ut i dette programmet skulle en barnegruppe som het "tårnagentene" (som er kirkens hjernevask program av barn under dekke av trosopplæring...) si noen ord om hva de drev med pluss synge en sang og det var teksten i denne sangen jeg lurer på...

 

Sangen het noe slikt som "Tøff for Jesus" eller noe slikt og teksten sa rett ut at selv om du blir mobbet og sett rart på er det tøft å følge jesus og at det var ansett som om du er sprø i hodet om du er kristen av "mobberne" (Les sekulære barn)...

 

 

 

Så kommer spørsmålet:

 

Er dette bare atter et utslag av de kristnes forfølgeses vanvidd eller er det slik at kristne mobbes og anses som "sprø" på skolene av andre elever?

 

 

 

Jeg spurte lærinnen til min yngste sønn dette spørsmålet og hun kikket bare rart på meg, for hun hadde aldri hørt om noen som hadde blitt mobbet for sin tro og hun har tre elever som er med i en liten og temmelig sær lokal kristen sekt her jeg bor...

 

Hvor mye mobbe problemer har egentlig kristne/religiøse unger i dag? Den gangen jeg gikk på skolen var det klin omvendt, der alle de som av en eller annen grunn ikke var deltagere i kristendomstimene ble mobbet og ertet på det groveste fordi de trodde på "feil" gud eller ikke trodde på gud i det hele tatt, men dette har kanskje endret seg til at det i dag er kristne som blir mobbet? (isåfall, payback is bitch...)

 

 

Vi vet jo alle at kristne ELSKER å dra på seg offer rollen, (det oppfyller liksom en del profetier som vil få helten jesus til å komme tilbake i følge de kristne sagnene og det hele blir, føler jeg, blåst opp over alle støvleskaft), og tror seg hele tiden forfulgt, men personlig føler jeg at dette er litt overdrevet, for jeg har faktisk enda til gode å høre om noen som faktisk har blitt forfulgt for sin tro her i landet annet enn av nettopp troende selv....

 

Så hvis dette bare er et utslag av den jevne kristnes forfølgervanvidd, hvorfor lære ungene slike tekster da? Hvorfor læres de opp til å tro at de blir forfulgt for sin tro på jesus hvis det ikke er tilfelle, i et land der trosfrihet er grunnlovs festet? Slikt skremmer meg...

Det er nok veldig indivuiduelt, men dessverre så forekommer det jevnlig i alle aldersgrupper. Spesielt vi som er JV og ikke feirer jul/fødseslsdag får gjennomgå for DET - til vanlig er det ganske så stille rundt blod og forkynnelse men å ikke feire jul/fødseslsdag - da er du rar da...:-/

Endret av sofiemyr
Lenke til kommentar

Litt ut i dette programmet skulle en barnegruppe som het "tårnagentene" (som er kirkens hjernevask program av barn under dekke av trosopplæring...) si noen ord om hva de drev med pluss synge en sang og det var teksten i denne sangen jeg lurer på...

 

Det er vel bare en fortsettelse av hjernevaskingen? Som soulless er inne på så er vel noe av det verste som kan skje et barn er at andre barn oppfatter dem som annerledes. Barn vil være like. Det blir sett på som en dyd å stå imot mobbingen. Du skal ikke miste troen.

 

Er en scene i dokumentaren Jesus camp fra USA som omhandler noe av det samme. Lederen presser ungene på at de ikke bare skal tro på Jesus når dem er i kirken og hjemme, men også på skolen. Ikke la seg presse til å snakke mot Jesus sammen med andre barn for å "tøffe" seg. Dette fører til at mange av barna bryter fullstendig sammen i skyldfølelse og dårlig samvittighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Så hvis dette bare er et utslag av den jevne kristnes forfølgervanvidd, hvorfor lære ungene slike tekster da? Hvorfor læres de opp til å tro at de blir forfulgt for sin tro på jesus hvis det ikke er tilfelle, i et land der trosfrihet er grunnlovs festet?

Kanskje det er m.t.p. fremtiden? Som en slags vaksine.

Lenke til kommentar

 

Tullprat.

 

Jeg forsvarer ikke mobbing av noen jeg, uansett grunn. Det jeg nevnte var at det i alle år har vært kristendommen som har mobbet alle andre...

 

Og fra når ble kritikk av religion rasisme? Tror du burde slå opp hva rasisme er jeg FØR du uttaler deg om religion og rasisme...

 

Merkelig hvor snurt DU blir da, etter metervis med vill kritikk av muslimer of islam... Påfallende at det bare er jeg som har lagt merke til det... Er det legitimt å kritisere muslimene og islam men ikke kristendom og kristne? Velkommen til det kristne paradigmet anno domini 2012.

 

;)

 

Sangen het noe slikt som "Tøff for Jesus" eller noe slikt og teksten sa rett ut at selv om du blir mobbet og sett rart på er det tøft å følge jesus og at det var ansett som om du er sprø i hodet om du er kristen av "mobberne" (Les sekulære barn)...

 

Her missforstår du meg.

Det er ikke slik at jeg er for kritikk av islam og mot kritikk av kristendom.

Jeg er for kritikk av alt, absolutt alt, til og med kritikk av absolutt alt. Kun ved å se kritisk på alt vil man luke bort dogmer og urasjonelle tankesett. Kun ved kritisk tenking vil vi bevege oss mot et mer avansert samfunn. Dette er vi enige i.

 

Poenget mitt er at du plasserte ordet mobberne i hermetegn, og derved impliserte at kristne barn ikke egentlig blir mobbet, de blir bare konfrontert med sine dogmer av sekulære barn. Jeg vet av egen erfaring at kristne barn blir, og har blitt mobbet grovt på grunn av sin tro. Blandt annet fordi jeg var en av disse drittsekkene når jeg selv var i tenårene og ville hevde meg. Du sier at du ikke forsvarer mobbing av noen, og da er det egentlig ikke noe mer å prate om.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hvis elevene er noenlunde slik som deg så har du vel allerede bekreftet at kristne (og andre som ikke har akkurat samme syn på verden som du) blir mobbet og latterligjort ved enhver anledning som byr seg...

Tulleprat.

 

Jeg åpner ALDRI kjeften ovenfor troende om de ikke sier noe som jeg syntes trenger en reaksjon eller selv oppfordrer til diskusjon av sin tro, så her går du skoene av deg...

 

... om det kommer en og skal selge meg jesus derimot stiller det seg anderledes og det er ikke mer enn rett og rimelig at den personen får svar på hva jeg syntes om den salgsvaren han prøver å prakke på meg, noe jeg gjør med alle andre mulige salgsvarer jeg ikke er fornøyd med også. Men frem til det kan godt folk tro seg ihjel på jesus, allaah, tor og zevs for alt jeg bryr meg....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå er jeg litt usikker på hvor mye denne dokumentaren gjenspeiler norsk ungdom, men hvis trenden er slik, sier det seg selv at kristne ikke passer inn:

http://www.nrk.no/nett-tv/prosjekt/2486/

 

Tradisjonelle kristne kampsaker som totalavhold fra alkohol, totalavhold fra sex før det heterofile ekteskapet, forbud mot tatoveringer og abort er blitt stadig mer "UT" i det vanlige ungdomsmiljøet.

Det er visst helt vanlig med hasj, tatoveringer, bifili, "friends with benefits" eller "knullekompiser" som man ikke har et kjæresteforhold til men som bare er elskere.

 

Dette skyldes nok at stadig flere ungdommer rett og slett ikke kjenner til kristendommen. Og hvis dette har skjedd på bare noen få generasjoner, kan man ærlig talt frykte hva som vil skje med neste generasjon. Det blir vel det rene Sodoma og Gomorra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var ikke dette som var tema Frankline...

 

Men jeg skal svare deg kort:

 

Hvordan VET du hva som passer for folk seksuelt og ellers? Hva VET du om sex med flere partenre? Hva VET du om folks ønsker og lyster seksuellt i det hele tatt Frankline? Og ikke minst Frankline, hvem er DU som tror du kan nekte folk å gjøre som de vil seksuelt (snakker her om ting som ikke går ut over andre) uten noe annet grunnlag enn noen forvaklede gamle tekster funnet på av noen menn som hatet både kvinner og menn seksuelt?

 

Hva VET du om folks ønsker seksuelt Frankline, når påberoper deg å nekte dem å gjøre som de vil.... Er du sikker på at monogami ER riktig for oss homo sapiens sapiens? For hvis alt du har å basere disse uttalelsene på er såkalte hellige tekster skrevet av ignorante menn i jernalderen er du på fryktelig tynn is når du skal trekke moral over ørene på folk, for den boka er ikke mye moralsk, ei heller budene de skal ha deg til å følge!!!

 

Og nei, jeg er snart femti år og vi hadde da "knulle kompiser", jenter som så og si alltid stilte opp, vi også, så dette er overhodet ikke noe nytt...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tradisjonelle kristne kampsaker som totalavhold fra alkohol, totalavhold fra sex før det heterofile ekteskapet, forbud mot tatoveringer og abort er blitt stadig mer "UT" i det vanlige ungdomsmiljøet.

Kanskje fordi det å plassere et forbud på andre sine liv om ting du ikke har noe med å blande deg borti er moralsk forkastelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå er jeg litt usikker på hvor mye denne dokumentaren gjenspeiler norsk ungdom, men hvis trenden er slik, sier det seg selv at kristne ikke passer inn:

http://www.nrk.no/nett-tv/prosjekt/2486/

 

Tradisjonelle kristne kampsaker som totalavhold fra alkohol, totalavhold fra sex før det heterofile ekteskapet, forbud mot tatoveringer og abort er blitt stadig mer "UT" i det vanlige ungdomsmiljøet.

Det er visst helt vanlig med hasj, tatoveringer, bifili, "friends with benefits" eller "knullekompiser" som man ikke har et kjæresteforhold til men som bare er elskere.

 

Dette skyldes nok at stadig flere ungdommer rett og slett ikke kjenner til kristendommen. Og hvis dette har skjedd på bare noen få generasjoner, kan man ærlig talt frykte hva som vil skje med neste generasjon. Det blir vel det rene Sodoma og Gomorra.

Bah!! :thumbdown:

 

face-palm-demotivational-poster-1233926135.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tradisjonelle kristne kampsaker som totalavhold fra alkohol, totalavhold fra sex før det heterofile ekteskapet, forbud mot tatoveringer og abort er blitt stadig mer "UT" i det vanlige ungdomsmiljøet.

Det er visst helt vanlig med hasj, tatoveringer, bifili, "friends with benefits" eller "knullekompiser" som man ikke har et kjæresteforhold til men som bare er elskere.

Dette er jo noe kristne har funnet på etterhvert. Det var faktisk påbudt her i landet av kirken at i bønder skulle lage øl til helligdager og feiringer. Fortsatt idag er det slik at alkohol i form av vin er en helt sentral del i et av sakramentene. Ingen alkohol, ingen nattverd. Vet ikke hvor gammel tradisjonen her er for tatoveringer, men Georg V av Storbritannia hadde selv tattoveringer, også kristenreligiøse tattoveringer. Både Winston Churchhill og hans mor Lady Randolph Churchill hadde tatovering.

 

Hva som er "tradisjonelle kristne kampsaker" er avhengig av tid og sted.

 

-Det du mener er galt idag, har andre kristne før ment var riktig.

-Det du mener er galt idag, vil fremtidige kristne mene er riktig.

-Det du mener er riktig idag har kristne før deg ment var galt.

-Det du mener er riktig idag vil kristne i fremtiden mene er galt.

Endret av Griffar
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Tradisjonelle kristne kampsaker som totalavhold fra alkohol, totalavhold fra sex før det heterofile ekteskapet, forbud mot tatoveringer og abort er blitt stadig mer "UT" i det vanlige ungdomsmiljøet.

Det er visst helt vanlig med hasj, tatoveringer, bifili, "friends with benefits" eller "knullekompiser" som man ikke har et kjæresteforhold til men som bare er elskere.

Dette er jo noe kristne har funnet på etterhvert. Det var faktisk påbudt her i landet av kirken at i bønder skulle lage øl til helligdager og feiringer. Fortsatt idag er det slik at alkohol i form av vin er en helt sentral del i et av sakramentene. Ingen alkohol, ingen nattverd. Vet ikke hvor gammel tradisjonen her er for tatoveringer, men Georg V av Storbritannia hadde selv tattoveringer, også kristenreligiøse tattoveringer.

Er vel ett eller annet bud i Det gamle testamentet de går etter...

Rart egentlig da mesteparten av disse "gamle budene" forkastes...

 

28 Dere skal ikke rispe dere opp på kroppen i sorg over en som er død, og ikke brenne inn skrifttegn på dere. Jeg er Herren. 3 Mos 19,28

 

Til opplysning:

 

Dere skal ikke drive med spådomskunster og tegntyding. 27 Dere skal ikke runde av håret på sidene og rake skjegget i kantene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...