Gå til innhold

"Forfølgelser" av kristne...?


Anbefalte innlegg

Hvorfor gjøre det så vanskelig å komme til himmelen og evigheten?

Hvis hvem som helst slapp inn. Ville det ikke ha vært et himmelrike. Snarere et helvete.

 

Men voldtektsmenn og mordere er velkomne så lenge de ber om forlatelse?

 

Jeg tror jeg holder meg til ''helvete'', da..

Det er ingen voldtektsmenn og mordere i himmelriket. De er alle utenfor i helvete.

 

NT > Salige er de som vasker sine kapper. De skal få rett til å spise av livets tre og gå gjennom portene inn i byen. Men utenfor er hundene og de som driver med trolldom, og de som driver hor, morderne, avgudsdyrkerne og alle som elsker løgn og taler løgn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her viser du til et klassisk tilfelle av stigmatisering, der alle som ikke finner bevisene for påstandene som bibelen kommer med automatisk driver med hor, trolldom (som om det finnes...), avguds dyrkelse og som både juger og elsker å høre på løgn.... Dette LÆRER kristne at alle som ikke tror på myten om jesus er løgnere, horebukker, trollmenn og umoralske svin som man ikke bør stole på.... Med andre ord så AVSTANDSGJØR kristendommene egne skrifter alle som ikke tror på disse syltynne påstandene og gud alene vet hvor mye dritt dette har medført i årenes løp i den behandlingen som "gode" kristne har vist mot andre.... av stigmatisering, avstandstagelse og fremmedgjøring... For ikke å snakke om fordømmelse og kunstige inntrykk...

 

 

Kristendom er slettes IKKE verktøyet vi kan bruke for å skape fred i verden, det kommer ganske klart frem her og andre steder i bibelen... for maken til selvforherligelse og motstridende løgner skal en vel lete lenge etter...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Her viser du til et klassisk tilfelle av stigmatisering, der alle som ikke finner bevisene for påstandene som bibelen kommer med automatisk driver med hor, trolldom (som om det finnes...), avguds dyrkelse og som både juger og elsker å høre på løgn.... Dette LÆRER kristne at alle som ikke tror på myten om jesus er løgnere, horebukker, trollmenn og umoralske svin som man ikke bør stole på.... Med andre ord så AVSTANDSGJØR kristendommene egne skrifter alle som ikke tror på disse syltynne påstandene og gud alene vet hvor mye dritt dette har medført i årenes løp i den behandlingen som "gode" kristne har vist mot andre.... av stigmatisering, avstandstagelse og fremmedgjøring... For ikke å snakke om fordømmelse og kunstige inntrykk...

 

 

Kristendom er slettes IKKE verktøyet vi kan bruke for å skape fred i verden, det kommer ganske klart frem her og andre steder i bibelen... for maken til selvforherligelse og motstridende løgner skal en vel lete lenge etter...

 

Hsss.

Må ikke gi han flere "beviser" for forfølgelse av de kristne for IHS vil selvsagt ta all motgang også skriftlig til inntekt for at kristne blir forfulgt.

Lenke til kommentar

Et sted må grensen gå RWS. De kristne vil ikke ha folk som driver med slikt i sitt rike. Deres plass er utenfor himmelriket i helvete.

Lenke til kommentar

Hvorfor gjøre det så vanskelig å komme til himmelen og evigheten?

Hvis hvem som helst slapp inn. Ville det ikke ha vært et himmelrike. Snarere et helvete.

 

Det skal være vanskelig, ja helt umulig, for enkelte å komme inn. Derfor er det hele, med vilje gjort vanskelig å forstå.

Og det er lettest for ukritiske, godtroende mennesker...

 

Mens de som er skapt til å tenke rasjonelt og kritisk, men ellers er snill og grei, må ta til takke med helvete :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor gjøre det så vanskelig å komme til himmelen og evigheten?

Hvis hvem som helst slapp inn. Ville det ikke ha vært et himmelrike. Snarere et helvete.

 

Men voldtektsmenn og mordere er velkomne så lenge de ber om forlatelse?

 

Jeg tror jeg holder meg til ''helvete'', da..

Det er ingen voldtektsmenn og mordere i himmelriket. De er alle utenfor i helvete.

 

NT > Salige er de som vasker sine kapper. De skal få rett til å spise av livets tre og gå gjennom portene inn i byen. Men utenfor er hundene og de som driver med trolldom, og de som driver hor, morderne, avgudsdyrkerne og alle som elsker løgn og taler løgn.

 

Voldtektsmenn driver ikke nødvendigvis med hor.

 

Faktisk så anbefaler bibelen ugifte kvinner å gifte seg med sin voldtektsmann, og straffen for voldtekt av en ugift kvinne er (bare) bøter, eller giftemål.

 

Bibelen fordømmer utelukkende voldtekt av gifte kvinner.

Hor, per gammel definisjon, er når man har sex utenfor ekteskapet.

 

Å "drive [med en aktivitet]" tilsier at noen gjentar en aktivitet over lang tid eller som en livsstil.

 

Samboere som ikke er gift driver med hor.

Forlovede kristne driver med hor dersom de har sex før ekteskapet.

 

Her prøver tilsynelatende bibeloversetterene å bagatellisere sex før ekteskapet ved å bruke "hor", som betyr "sex utenfor ekteskapet", i stedet for å skrive "sex før ekteskapet" rett ut -- fordi vi i dag forbinder "hor" med prostitusjon eller i beste fall sex mellom en gift og ugift part.

 

Nesten ingen utenom konservative kristne vet at "hor" er all seksuell omgang mellom to individer som ikke er gift.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvorfor gjøre det så vanskelig å komme til himmelen og evigheten?

Hvis hvem som helst slapp inn. Ville det ikke ha vært et himmelrike. Snarere et helvete.

 

Det skal være vanskelig, ja helt umulig, for enkelte å komme inn. Derfor er det hele, med vilje gjort vanskelig å forstå.

Og det er lettest for ukritiske, godtroende mennesker...

 

Mens de som er skapt til å tenke rasjonelt og kritisk, men ellers er snill og grei, må ta til takke med helvete :)

At du tror du er rasjonel, snill og grei. Betyr ikke at du i Guds øyne er det. Kravet for å komme inn i himmelriket er langt høyre enn du tror. Ukritiske og godtroende mennesker slipper heller ikke inn.

 

NT > Gå inn gjennom den trange port! For vid er den porten og bred er den veien som fører til fortapelsen, og mange er de som går inn gjennom den. Men trang er den porten og smal er den veien som fører til livet, og få er de som finner den.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

At du tror du er rasjonel, snill og grei. Betyr ikke at du i Guds øyne er det. Kravet for å komme inn i himmelriket er langt høyre enn du tror. Ukritiske og godtroende mennesker slipper heller ikke inn.

Du er/har:

 

a) mann

b) ønske om å kontrollere andre

 

Da kan du ta ibruk:

 

c) religion

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg må ærlig si at seg ser på en måte litt ned på de som har en religiøs tro. Det er rett å slett på grunn av at de ikke klarer å skille virkelighet fra fantasi, og da klarer jeg ikke å ta de 100% seriøst.

 

Vet.. har det, dessverre, på samme måte... For jeg er neimen ikke sikker på hva annet av lignende sludder de evner å få seg til å tro på..... og på det grunnlaget er det områder jeg overhodet ikke stoler på religiøse ja...

Har dere personlige erfaringer med at troende mennesker ikke er til å stole på?

 

Men voldtektsmenn og mordere er velkomne så lenge de ber om forlatelse?

Hvor går grensen da, for hvem som skal få lov til å komme til himmelen?

Lenke til kommentar

Hvorfor gjøre det så vanskelig å komme til himmelen og evigheten?

Hvis hvem som helst slapp inn. Ville det ikke ha vært et himmelrike. Snarere et helvete.

 

Det skal være vanskelig, ja helt umulig, for enkelte å komme inn. Derfor er det hele, med vilje gjort vanskelig å forstå.

Og det er lettest for ukritiske, godtroende mennesker...

 

Mens de som er skapt til å tenke rasjonelt og kritisk, men ellers er snill og grei, må ta til takke med helvete :)

At du tror du er rasjonel, snill og grei. Betyr ikke at du i Guds øyne er det. Kravet for å komme inn i himmelriket er langt høyre enn du tror. Ukritiske og godtroende mennesker slipper heller ikke inn.

 

NT > Gå inn gjennom den trange port! For vid er den porten og bred er den veien som fører til fortapelsen, og mange er de som går inn gjennom den. Men trang er den porten og smal er den veien som fører til livet, og få er de som finner den.

Det er bare til å bli som et barn, godtroende og ukritisk, så kommer du til himmelen, det sier jo jesus selv?

 

Men da må jeg i så fall bli lobotomert, jeg kan ikke bare bestemme meg for å endre personlighet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor gjøre det så vanskelig å komme til himmelen og evigheten?

Hvis hvem som helst slapp inn. Ville det ikke ha vært et himmelrike. Snarere et helvete.

 

Det skal være vanskelig, ja helt umulig, for enkelte å komme inn. Derfor er det hele, med vilje gjort vanskelig å forstå.

Og det er lettest for ukritiske, godtroende mennesker...

 

Mens de som er skapt til å tenke rasjonelt og kritisk, men ellers er snill og grei, må ta til takke med helvete :)

At du tror du er rasjonel, snill og grei. Betyr ikke at du i Guds øyne er det. Kravet for å komme inn i himmelriket er langt høyre enn du tror. Ukritiske og godtroende mennesker slipper heller ikke inn.

 

NT > Gå inn gjennom den trange port! For vid er den porten og bred er den veien som fører til fortapelsen, og mange er de som går inn gjennom den. Men trang er den porten og smal er den veien som fører til livet, og få er de som finner den.

Det er bare til å bli som et barn, godtroende og ukritisk, så kommer du til himmelen, det sier jo jesus selv?

Din oppfattelse av barn er feil. Når Jesus Kristus sier "bli som et barn" mener Han "bli født på nytt"

 

Veien inn i himmelriket finner sted gjennom en personlig død og gjennfødelse sammen med Jesus Kristus. Altså, først forener du deg med Jesus Kristus (i det siste måltid), så dør du (ditt gamle jeg) sammen med Jesus Kristus på korset. For så å oppstå (gjennfødes) sammen med Jesus Kristus og går inn i himmelriket som Guds barn, her og nå.

 

Jesus Kristus er en slags "stargate" du er i. For å komme inn i en helt annen verden (himmelen)

 

NT > I Kristus Jesus har han reist oss opp fra døden sammen med ham og satt oss i himmelen med ham.

 

Jesus Kristus er veien (porten) inn i himmelriket.

 

Joh 10,9 > Jeg er porten.

Joh 14,6 > Jeg er veien

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Her var mykje bull må eg sei! Eg er sjølv kristen, og eg må få påpeike att kristendom er alt etter kva du gjer det til! Ja, du kan vere en kjedelig kristen på utsida i V-genser og mors beste barn, eller du være en heilt normal fyr på utsida! Korleis du ser ut på utsida spela ingen rolle! Det viktige er att du har Jesus på innsida! Jesus lærde oss ikkje korleis vi skulle kle oss, men korleis vi skal være mot våre medmenneske, to vidt forskjellige ting!! Eg trur att mange som ser ut som kristne vill komme til Helvete, fordi dei ikkje har gjort trua si til livet sitt, for det er trua som skal bli livet ikkje livet som skal bli trua!

 

Eg har skjøv opplevd å bli mobba for mi tru, og eg veit att det er mykje meir utbredt enn det de ateistane (gjeld for håpentlig vis ikkje alle) trur! Både i det virkelige liv, og ikkje minst her på forumet, og "leiarane" for forumet gjer ingenting med det! SKAM DYKK!

 

Lenke til kommentar

og ikkje minst her på forumet, og "leiarane" for forumet gjer ingenting med det! SKAM DYKK!

Hvorfor er det mobbing å påpeke at religion er full av flauser, motsigelser og påstander? Hvorfor er det mobbing?

 

Eller tror du at troen din er fredet på noen måte...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

og ikkje minst her på forumet, og "leiarane" for forumet gjer ingenting med det! SKAM DYKK!

Hvorfor er det mobbing å påpeke at religion er full av flauser, motsigelser og påstander? Hvorfor er det mobbing?

 

Eller tror du at troen din er fredet på noen måte...?

 

Er ikkje det eg meiner, eg meiner att det er sunt med ein tosidig religonsdebatt! Eg skal gi eit eks. på det eg meiner er mobbing, dette var ei melding eg fekk på forumet.

 

"Jeg blir så SINNSYKT irritert og provosert når jeg ser kristne som deg. Jeg får så lyst å mose hode så hardt jeg kan inn i veggen og banne så høyt at alle superkristne får hjerteinfarkt. Dere har så syke meninger om alle andre, og allikevel ser dere på dere selv som verdens snilleste personer. KVALMENDE!".

 

Er dette noko som er greit å skrive?

Lenke til kommentar

Er ikkje det eg meiner, eg meiner att det er sunt med ein tosidig religonsdebatt! Eg skal gi eit eks. på det eg meiner er mobbing, dette var ei melding eg fekk på forumet.

 

"Jeg blir så SINNSYKT irritert og provosert når jeg ser kristne som deg. Jeg får så lyst å mose hode så hardt jeg kan inn i veggen og banne så høyt at alle superkristne får hjerteinfarkt. Dere har så syke meninger om alle andre, og allikevel ser dere på dere selv som verdens snilleste personer. KVALMENDE!".

 

Er dette noko som er greit å skrive?

 

Tja, hvis man ser litt på hva det står i de kristnes hellige bok, så er det der bare barnemat. Kristne f.eks. mener at jeg fortjener evig tortur, at homofile skal drepes, at jenter som blir voldtatt skal drepes osv. Det er tydligvis noe du ikke har noe problem med, så hvorfor har du problemer med det som ble skrevet i den meldingen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tja, hvis man ser litt på hva det står i de kristnes hellige bok, så er det der bare barnemat. Kristne f.eks. mener at jeg fortjener evig tortur, at homofile skal drepes, at jenter som blir voldtatt skal drepes osv. Det er tydligvis noe du ikke har noe problem med, så hvorfor har du problemer med det som ble skrevet i den meldingen?

NikkaYoichi, du har flere ganger blitt informert om at det som står i gamle testamentet, er jødedom og ikke kristendom. Ingen kristne hevder at du fortjener evig tortur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...