Gå til innhold

"Forfølgelser" av kristne...?


Anbefalte innlegg

Hva annet av dustete ting kan de ikke også tro på tenker alltid jeg om de kristne/muslimer jeg kjenner... og merker at jeg ikke stoler hundre prosent på dem i alle situasjonjer...

 

Nå innrømmer jeg gjerne at det nok er min svigermor, som en fryktelig snill og søt dame, (men også fryktelig godtroende og fryktelig naiv på de fleste områder,), som har laget denne litt forutinntattheten hos meg, for hun har gjort så at jeg måtte hente øyenbrynene mine i nakken (for å sitere Harris) mer enn en gang på grunn av hårreisende uttalelser og gjerninger, som hun i sin naivitet legger bibelen til grunn for... Hun hadde, når jeg ble sammen med min nåværende kone, klippetro på at alt det gale folk gjorde skyltes at satan hadde tatt bolig i kroppen deres... :roll: Og dette holdt hun på med til vi tok henne for oss og sa at hun IKKE kan unnskylde en som åpenbart trenger hjelp pga sin pedofili ved å unnskulde ham ved satan og så ikke gjøre noe... Hun skjønnte det og har faktisk blitt langt bedre... Kanskje vi har klart å få henne til å akseptere verden for hva den er uten å skylde på alt mulig rart i bibelen...

 

Jeg stoler ihvertfall ikke hundre prosent på religiøse merker jeg.... Nettopp pga at de kan tro så mye annet visvas også når de får seg til å tro på det som står i bibelen uten å sjekke sannhetsgehalten i det først...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Forfølgelse" er kanskje ikke det riktige ordet å bruke.

 

Men regner med at en troende fort blir dusten i gjengen blant ikke troende.

 

Se bare på forskjellene mellom budhister og kristne, fleste ikke religiøse finner budhister mer tiltalende som vesener nettop fordi de ikke går med nesen i været fordi du ikke lever som seg selv.

 

:tease:

Denne var da noe drøy... Jeg har mang en gang fartet rundt i Asia og er det noe buddhister gjør så er det å VISE hva de tror på, både med utsmykkelser og ikke minst templer fra mini til gigant størrelse. I tillegg ligger du rimelig tynt an hvis du på noen måte vanærer deres religion. Jeg har derimot opplevd å bli godt kjent med en kollega over flere måneder og når vedkommende forsto at jeg var et Jehovas Vitne forsvant all fremtidig dialog :(

Lenke til kommentar

Lurer på HVA JV har gjort som gjør at folk skyr dem som pesten jeg...

 

NOE må det jo være... Kanskje det er selve budskapet de kommer med, pluss alt annet dill dall som at de ikke skal ha blodoverførin på runn av skribleriene til noen jernaldermenn... Slike ting KAN jo virke litt fjernt for noen vet jeg....

Lenke til kommentar

Lurer på HVA JV har gjort som gjør at folk skyr dem som pesten jeg...

 

NOE må det jo være... Kanskje det er selve budskapet de kommer med, pluss alt annet dill dall som at de ikke skal ha blodoverførin på runn av skribleriene til noen jernaldermenn... Slike ting KAN jo virke litt fjernt for noen vet jeg....

Vel, det var slik på Jesu tid også - og har vært slik siden.

Lenke til kommentar

Vel, det var slik på Jesu tid også - og har vært slik siden.

Nei, det var ikke slik på jesus sin tid, i og med at det ikke fantes kristne på den tiden....

 

Krisne kom først 50-250 år senere, da kristendommen, en religion som baserer seg heavy på jødiske skrifter og myter, ble oppfunnet. Selv på den tiden fantes det en drøss med ulike sekter som, i likhet med dagens 35000 grener av kristendom, hadde driftet til alle kanter... Så lagde keiser konstantin stats religion av deler av det (der bare noen rettninger fikk være med i bibelen) og ga de kristne fritt spillerom til å ta livet av eller tvangs konvertere alle andre grener... Så den første kristen forfølgelsen var det kristne selv som sto for...

 

Og ikke tro alt du hører om kristen forfølgelse i romer tiden er du snill... De som sto for de aller størate forfølgelsene og har gjort det siden er og blir kristne, som SKULLE dytte jesus på folk samme hva...

 

 

JV er av moderne utbredelse, der ikke engang grunnleggeren drømte om mer enn 144 000 medlemmer... Så ingen JV'er var forfulgt før JV ble funnet på som en egen gren av kristendom... Noen kristne vil ikke engang gi JV kreditt for å være kristne en gang, men slik er det jo i den klubben... Utad skryter de av at det finnes 2 milliarder jesus tilhengere, innad syntes de deler av kristendom slik den blir praktisert i visse grener er like ille som islam.... Hykleriet lenge leve...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, det var ikke slik på jesus sin tid, i og med at det ikke fantes kristne på den tiden....

Du kan virkelig gå langt i dine fantasier, RWS Jesu Kristi disipler var de første kristne.

Faktum er jo at de viste VELDIG lite om hvordan kristendommen kom til å spre om seg.. Og det var ikke de som spredte KRISTENDOM i kristendommens navn, det ble gjort først etterpå.

 

Så her tar du feil. Jesus selv var uten tvil jøde og kom aldri med en eneste ytring om at han ønsket en egen eksklusin religion i sitt navn... eller ønsket at folk skulle sette opp kirker og lignende med tenkte avbildninger av ham på et kors...

 

Er så utrolig mye grums i kristendommen at det er så og si umulig å få full oversikt over det hele, samtidig som det er støttet opp av fakta i så liten grad at jeg finner det utrolig at noen klarer å tro dette i det hele tatt... Ærlighet er ihvertfall ingen dyd skal man bli kristen, det er helt sikkert!!!

Lenke til kommentar

Nei, det var ikke slik på jesus sin tid, i og med at det ikke fantes kristne på den tiden....

Du kan virkelig gå langt i dine fantasier, RWS Jesu Kristi disipler var de første kristne.

Faktum er jo at de viste VELDIG lite om hvordan kristendommen kom til å spre om seg.. Og det var ikke de som spredte KRISTENDOM i kristendommens navn, det ble gjort først etterpå.

 

Så her tar du feil. Jesus selv var uten tvil jøde og kom aldri med en eneste ytring om at han ønsket en egen eksklusin religion i sitt navn... eller ønsket at folk skulle sette opp kirker og lignende med tenkte avbildninger av ham på et kors...

Det er riktig at det hele opprinnelig var tiltenkt lokalsamfunnet i da værende romerske provins. Men siden det ikke gikk, gikk man ut til hele romerriket. Og det gikk jo som kjent veldig bra.

 

Når det gjelder bygging av kirker. Så henger dette sammen med at Jesus Kristus ville at Hans efterfølgere skulle møtes i et spesielt måltid, Han selv introduserte for dem. Et måltid, de skulle gjennta. Derfor alle verdens kirker, RWS

Lenke til kommentar

Nei, det var ikke slik på jesus sin tid, i og med at det ikke fantes kristne på den tiden....

Du kan virkelig gå langt i dine fantasier, RWS Jesu Kristi disipler var de første kristne.

Faktum er jo at de viste VELDIG lite om hvordan kristendommen kom til å spre om seg.. Og det var ikke de som spredte KRISTENDOM i kristendommens navn, det ble gjort først etterpå.

 

Så her tar du feil. Jesus selv var uten tvil jøde og kom aldri med en eneste ytring om at han ønsket en egen eksklusin religion i sitt navn... eller ønsket at folk skulle sette opp kirker og lignende med tenkte avbildninger av ham på et kors...

 

Er så utrolig mye grums i kristendommen at det er så og si umulig å få full oversikt over det hele, samtidig som det er støttet opp av fakta i så liten grad at jeg finner det utrolig at noen klarer å tro dette i det hele tatt... Ærlighet er ihvertfall ingen dyd skal man bli kristen, det er helt sikkert!!!

Javel? Hva mente han så da med dette?

 

"Men den som har holdt ut til enden, han skal bli frelst.Og dette gode budskap om riket skal bli forkynt på hele den bebodde jord til et vitnesbyrd for alle nasjonene; og så skal enden komme."

 

Hele den bebodde jord? Alle nasjonene?

Lenke til kommentar

Javel? Hva mente han så da med dette?

 

"Men den som har holdt ut til enden, han skal bli frelst.Og dette gode budskap om riket skal bli forkynt på hele den bebodde jord til et vitnesbyrd for alle nasjonene; og så skal enden komme."

 

Hele den bebodde jord? Alle nasjonene?

sofiemyr

 

Det betyr at det riket Jehovas vitner forkynner i alle verdens land. Ikke er det riket Jesus Kristus og de kristne forkynte og forkynner til dags dato.

Lenke til kommentar
Lurer på HVA JV har gjort som gjør at folk skyr dem som pesten jeg...

 

NOE må det jo være... Kanskje det er selve budskapet de kommer med, pluss alt annet dill dall som at de ikke skal ha blodoverførin på runn av skribleriene til noen jernaldermenn... Slike ting KAN jo virke litt fjernt for noen vet jeg....

Ja, for noen er dessverre en religiøs tro nok til å avskrive, fordømme og se ned på sine medmennesker, kanskje selv ETTER at man er blitt kjent med dem. Det er tragisk at folk fortsatt oppfører seg slik i dag.

Lenke til kommentar

Javel? Hva mente han så da med dette?

 

"Men den som har holdt ut til enden, han skal bli frelst.Og dette gode budskap om riket skal bli forkynt på hele den bebodde jord til et vitnesbyrd for alle nasjonene; og så skal enden komme."

 

Hele den bebodde jord? Alle nasjonene?

sofiemyr

 

Det betyr at det riket Jehovas vitner forkynner i alle verdens land. Ikke er det riket Jesus Kristus og de kristne forkynte og forkynner til dags dato.

Så du og dine meningsfeller oppfyller denne profetien? Forkynner dere om Riket?

Lenke til kommentar
Det betyr at det riket Jehovas vitner forkynner i alle verdens land. Ikke er det riket Jesus Kristus og de kristne forkynte og forkynner til dags dato.
Så du og dine meningsfeller oppfyller denne profetien? Forkynner dere om Riket?

 

Bibelen dere begge legger til grunn er i utgangspunktet den samme, men åpenbart tolket forskjellig....

 

Finnes det nesten like mange kristendommer som det finnes kristne? Kan kristendom kalles helhetlig med så fantastisk mange grener? Eller har de evolvert så mye fra hverandre at de ikke lenger kan kalles kristendom?

 

Hva enes dere to om? At jesus var en kjekk kar? Eller er dere ikke enige her heller?

 

Og det er ikke første gang IHS går ut og proklamerer at det kun er han og sekten han tilhører som er de "ekte" kristne mens han slår seg på bryster Sofiemy, om det er noen trøst....

 

 

Edif piaff..

Endret av RWS
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Lurer på HVA JV har gjort som gjør at folk skyr dem som pesten jeg...

 

NOE må det jo være... Kanskje det er selve budskapet de kommer med, pluss alt annet dill dall som at de ikke skal ha blodoverførin på runn av skribleriene til noen jernaldermenn... Slike ting KAN jo virke litt fjernt for noen vet jeg....

Ja, for noen er dessverre en religiøs tro nok til å avskrive, fordømme og se ned på sine medmennesker, kanskje selv ETTER at man er blitt kjent med dem. Det er tragisk at folk fortsatt oppfører seg slik i dag.

 

Jeg må ærlig si at seg ser på en måte litt ned på de som har en religiøs tro. Det er rett å slett på grunn av at de ikke klarer å skille virkelighet fra fantasi, og da klarer jeg ikke å ta de 100% seriøst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg må ærlig si at seg ser på en måte litt ned på de som har en religiøs tro. Det er rett å slett på grunn av at de ikke klarer å skille virkelighet fra fantasi, og da klarer jeg ikke å ta de 100% seriøst.

 

Vet.. har det, dessverre, på samme måte... For jeg er neimen ikke sikker på hva annet av lignende sludder de evner å få seg til å tro på..... og på det grunnlaget er det områder jeg overhodet ikke stoler på religiøse ja...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Javel? Hva mente han så da med dette?

 

"Men den som har holdt ut til enden, han skal bli frelst.Og dette gode budskap om riket skal bli forkynt på hele den bebodde jord til et vitnesbyrd for alle nasjonene; og så skal enden komme."

 

Hele den bebodde jord? Alle nasjonene?

sofiemyr

 

Det betyr at det riket Jehovas vitner forkynner i alle verdens land. Ikke er det riket Jesus Kristus og de kristne forkynte og forkynner til dags dato.

Så du og dine meningsfeller oppfyller denne profetien? Forkynner dere om Riket?

Jesus Kristus og de kristne har forkynt himmelriket i to tusen år.

 

NT > Ve dere, skriftlærde og fariseere, dere hyklere! Dere stenger himmelriket for menneskene. Selv går dere ikke inn, og dem som vil gå inn, slipper dere ikke inn.

 

Akkurat som de skriftlærde, går ikke Jehovas vitner inn i himmelriket.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Det er jo helt fantastisk at guden til de kristne ikke klarer å formidle budskapet slik at de enes engang?

 

Hvorfor skulle han gjøre det så vanskelig å hva og hvem de skal følge?

 

Vil han bare ha IHS og de som mener som ham(hvis det finnes da :) )

Eller vil han bare ha Sofiemyr og hennes 144000 med seg?

 

Eller vil han ha alle som tror på bibelen, men tolker den forskjellig med seg?

 

Hvorfor gjøre det så vanskelig å komme til himmelen og evigheten?

 

Vet dere hva jeg tror.....??

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor gjøre det så vanskelig å komme til himmelen og evigheten?

Hvis hvem som helst slapp inn. Ville det ikke ha vært et himmelrike. Snarere et helvete.

 

Det skal være vanskelig, ja helt umulig, for enkelte å komme inn. Derfor er det hele, med vilje gjort vanskelig å forstå.

Endret av IHS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...