Gå til innhold

Fins det en butikk i Norge hvor dem selger datautstyr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

selv har jeg nok ikke sett en butikk kjede (expert, elkjop ol) selge kabinetter og hardware.

Diverse plasser når jeg er rundt og reiser, finner jeg av og til noen "private" butikker der dem selger alt du nevner.

 

JO btw, var en gang på elkjøp giganten i lyngdal for noen år sider. Der hadde de de nyeste skjermkortene og lydkort.

 

Hva er problemet med nettbutikker?

Lenke til kommentar

selv har jeg nok ikke sett en butikk kjede (expert, elkjop ol) selge kabinetter og hardware.

Diverse plasser når jeg er rundt og reiser, finner jeg av og til noen "private" butikker der dem selger alt du nevner.

 

JO btw, var en gang på elkjøp giganten i lyngdal for noen år sider. Der hadde de de nyeste skjermkortene og lydkort.

 

Hva er problemet med nettbutikker?

 

problemet med nettbutikker er bl.a. Leveringstid, fraktkostnader...

Lenke til kommentar

Siden det ikke blir nevnt hvor TS bor så kaster jeg bare ut at det er mulig å bestille fra f.eks komplett og netshop og hente på lageret deres relativt raskt etter at du har bestilt.

 

Har aldri brukt denne metoden selv så aner ikke hvor god den er.

Men du slipper iallefall fraktkostnader og leveringstidene til posten.

Lenke til kommentar

problemet med nettbutikker er bl.a. Leveringstid, fraktkostnader...

 

Skal vi se; Hvis du bor på Østlandet tar det max 3-4 dager fra Komplett til deg med Posten. Bruker du ett av Pick up Pointsa dems i Fr.stad, Bergen, Trondheim, Lørenskog, Sandefjord eller stavanger tar det 1-2 dager. Fraktkostnad til PuP er MAX 99 kr, 59 kr hvis det er under 20 kg.

 

Så jeg ser ikke noe fordeler ved å handle i butikk fremfor nettet.. Du sparer 1 dag eller 2 på fra butikk (hvis ikke de må bestille da... Men så sparer du penger fra en nettbutikk.

Lenke til kommentar

problemet med nettbutikker er bl.a. Leveringstid, fraktkostnader...

 

Som flere allerede har nevnt, burde ikke dette være noe problem overhodet, all den tid levering tar 2-4 dager og man i de fleste tilfeller sparer store beløp på å handle over nett kontra i fysisk butikk.

Lenke til kommentar

Siden det ikke blir nevnt hvor TS bor så kaster jeg bare ut at det er mulig å bestille fra f.eks komplett og netshop og hente på lageret deres relativt raskt etter at du har bestilt.

 

Har aldri brukt denne metoden selv så aner ikke hvor god den er.

Men du slipper iallefall fraktkostnader og leveringstidene til posten.

Hvis de ikke har kø på robotene sine kan man ofte hente ting etter 2 timer på Komplett/Norek.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

selv har jeg nok ikke sett en butikk kjede (expert, elkjop ol) selge kabinetter og hardware.

Diverse plasser når jeg er rundt og reiser, finner jeg av og til noen "private" butikker der dem selger alt du nevner.

 

JO btw, var en gang på elkjøp giganten i lyngdal for noen år sider. Der hadde de de nyeste skjermkortene og lydkort.

 

Hva er problemet med nettbutikker?

 

problemet med nettbutikker er bl.a. Leveringstid, fraktkostnader...

 

Og problemet ditt kan være/bli at ingen av de vanlige butikker har et utvalg som tilfredstiller de økonomiske og realitetskrav, der og da.

Som oftest, nett er best. Frakt og oppkrav går opp i opp med harmonisk/optimalt utvalg(som regel)

 

:)

Lenke til kommentar

problemet med nettbutikker er bl.a. Leveringstid, fraktkostnader...

Problemet med fysiske butikker er at straks du overstiger ca 300 kr i handlevognen sparer du inn fraktprisen på at nettbutikkens utsalgspriser er billigere. Har handlet endel på Datakjeden Laksevåg når det er ting jeg må ha på dagen, men jeg tåler å vente to dager ekstra om jeg handler ting for 2000 kr på nett som ville kostet 3000 kr i den fysiske butikken.

 

Antar pickup point utenfor Sandefjord (siden det er der de har lageret) uansett sendes med Posten?

Nå skal ikke jeg skryte på meg noe innsidekunnskap, men jeg regner med Komplett er såpass store og har såpass stort gjennomtrekk av varesendinger til sine pick-up-points at det svarer seg å koste på seg egen transport?

Lenke til kommentar

Du kan være rimelig uheldig med nettbutikker i Norge også.

Du bestiller ting som er på lager og så får du det etter 2 måneder med purringer.

F.eks. fra Amentio og Pixmania.

 

Dog, Komplett, NetShop(XL) og Dustin og slike er rimelig raske og da har du det etter et par dager, så nettet er stort sett å anbefale. Selv når du bor i gokk / utenfor allfarvei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...