Gå til innhold

Dere som tror Google+ er en spøkelsesby...


Mindwheeel

Anbefalte innlegg

Tro igjen! 90 millioner brukere nå og økende, og mye aktivitet blandt brukerne. Google har bygd alle tjenestene sine rundt Google+ og det begynner å bære frukter.

 

http://www.readwriteweb.com/archives/google_has_54_million_daily_active_users_90_millio.php?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+readwriteweb+%28ReadWriteWeb%29

 

Jeg digger det:) Verdensveven er i en stor blomstring nå, og konkurransen mellom Google og Facebook får det til å skje raskere.

 

Facebook dominerer den sosiale sfæren (venner og bekjente i virkeligheten), Google+ tar stadig større tak i interessesfæren (connections basert på felles interesser uavhengig av lokasjon). Men begge ser ut til å utvikle seg raskt i retning av mer omfattende systemer, og det er vanskelig å si hvilken vei det går.

 

Hvordan tror du livet vil være om 10 år? Vi lever definitivt i interessante tider :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg har vel 5-6 venner på G+. De er like lite aktive som jeg er, så hvorfor bruke det. Jeg var vel en av de aller første i vennegjengen min som registrete meg på både Nettby (da det var kult, tror jeg var bruker nr 900 elns) og Facebook.

 

Hvis det plutselig viser seg at folk kommer, så kommer jeg også tilbake. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Konkurransen mellom google of facebook? Sorry, men den er nærmest ikkeeksisterende.

 

De har ikke 90 millioner brukere, men 90 millioner kontoer. Ut av disse 90 millioner kontoene regnes 54 millioner å bruke google sine tjenester hver eneste dag. Disse tjenestene inngår gmail, google documents, google calendar og tilogmed vanlige søk gjennom google.

 

Det er enda ikke publisert noe dokumentasjon om hvor mange av de 90 millioner kontoene som faktisk er aktive innenfor google+ sin tjeneste, men vi kan anta at tallet er betraktelig lavere. Når vi da sammenligner med facebook sine 400 millioner daglig aktive brukere (og totalen på 800 millioner kontoer) kan vi ikke kalle det konkurranse!

Endret av DMN
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Men er det så vanskelig å skjønne da? google+ er ikke stedet du prater med vennene dine, det er stedet du prater med andre rundt om i verden som skriver om ting du er mest interessert i. Og ja, det er masse aktivitet blandt brukerne, men du må sirkle inn riktige folk før det blir interessant.

Lenke til kommentar

Har ca 250 venner på Facebook.

 

På Google + har jeg funnet 4 av dem tror jeg....

 

Føles vel sånn sett som en spøkelsesby enda for min del....

 

Får gjenta det en gang til da: google+ er ikke stedet å prater med vennene, det er stedet å prate med eller lese poster av andre mennesker rundt om i verden som skriver om ting du er interessert i. Og du må sirkle inn folk før det blir interessant.

Lenke til kommentar

Jeg har vel 5-6 venner på G+. De er like lite aktive som jeg er, så hvorfor bruke det. Jeg var vel en av de aller første i vennegjengen min som registrete meg på både Nettby (da det var kult, tror jeg var bruker nr 900 elns) og Facebook.

 

Hvis det plutselig viser seg at folk kommer, så kommer jeg også tilbake. smile.gif

 

Du er sannsynligvis ikke den eneste som tenker slik. You must be the change you want to see ;)

 

Konkurransen mellom google of facebook? Sorry, men den er nærmest ikkeeksisterende.

 

De har ikke 90 millioner brukere, men 90 millioner kontoer. Ut av disse 90 millioner kontoene regnes 54 millioner å bruke google sine tjenester hver eneste dag. Disse tjenestene inngår gmail, google documents, google calendar og tilogmed vanlige søk gjennom google.

 

Det er enda ikke publisert noe dokumentasjon om hvor mange av de 90 millioner kontoene som faktisk er aktive innenfor google+ sin tjeneste, men vi kan anta at tallet er betraktelig lavere. Når vi da sammenligner med facebook sine 400 millioner daglig aktive brukere (og totalen på 800 millioner kontoer) kan vi ikke kalle det konkurranse!

 

 

Jeg vil absolutt kalle det konkurranse. Facebook har gjort mange endringer den siste tiden som veldig ofte er funksjoner Google+ hadde kommet opp med. Når Google+ var i invitasjons-stadiet gikk det ikke an å poste linker til invitasjoner på Facebook. Det kom opp at den ble postet og bruker som postet linken kunne se innlegget, men ingen andre kunne. Jeg vil påstå at Facebook er ganske redd for Google. Google+ er tross alt det største og dyreste prosjektet Google har lagd og de satser hardt på det. Hvis Google bare klarer å komme i en slik situasjon som Pinterest er i nå, hvor alle medier skriver om hvor fort de vokser og det blir en snakkis, så tror jeg ting kan gå veldig fort for Google+. Så langt har media skrevet mest om hvilke spøkelsesby Google+ er. Dette har nå blitt en greie på G+ med folk som deler sirkler som de kaller "My favorite ghosts" osv, for folk som fakisk har gitt Google+ en sjanse og har followet en del folk vet at det er god aktivitet der. Det minner litt om slik twitter pleide å være i Norge en stund. Folk lagde profiler men hadde ingen followers og fulgte ingen selv, så de så ikke poenget med det og derfor brukte de det ikke mer. Nå har twitter fått bedre fotfeste i Norge og det kommer sannsynligvis G+ til å få etter en stund også.

 

Jeg begynner å finne flere norske medier og bedrifter på Google+ etterhvert. Her er en sirkel med over 200 norske "pages". VG vurderer å lage seg en Google+ side nå og det er en stor diskusjon om hvorvidt det har noe for seg her, så det går fremover.

 

 

Men er det så vanskelig å skjønne da? google+ er ikke stedet du prater med vennene dine, det er stedet du prater med andre rundt om i verden som skriver om ting du er mest interessert i. Og ja, det er masse aktivitet blandt brukerne, men du må sirkle inn riktige folk før det blir interessant.

 

Jeg tror nok at Google har veldig lyst til at Google+ også skal være stedet du prater med vennene dine, i tillegg til andre rundt om i verden.

 

Har ca 250 venner på Facebook.

 

På Google + har jeg funnet 4 av dem tror jeg....

 

Føles vel sånn sett som en spøkelsesby enda for min del....

 

Jeg har også ca 250 venner på facebook og 4 av dem på Google+. Disse fire er ikke noe særlig aktiv heller, men jeg merket at interressen økte en del når jeg viste dem hvor tøft hangouts er.

 

På Google+ har jeg nesten 600 personer som jeg follower og det er veldig god aktivitet. Jeg bruker mye mer tid på streamen i Google+ enn news feeden på Facebook, dette fordi at innleggene som folk skriver på Google+ holder en mye høyere kvalitet enn noe jeg finner på Facebook. Folk tar seg som oftest tid til å legge ved et bilde i innlegget og jeg ser aldri innlegg som omhandler at noen skal gå og trene eller at noen kjeder seg på jobb.

 

 

 

Edit: Kan anbefale å legge til denne sirkelen med over 200 aktive nordmenn. Vil også anbefale å legge til den skandinaviske Google+ portalen. Og til slutt, her er en liste med skandinaviske sirkler.

Endret av Naiits
Lenke til kommentar

 

Jeg vil absolutt kalle det konkurranse. Facebook har gjort mange endringer den siste tiden som veldig ofte er funksjoner Google+ hadde kommet opp med. Når Google+ var i invitasjons-stadiet gikk det ikke an å poste linker til invitasjoner på Facebook. Det kom opp at den ble postet og bruker som postet linken kunne se innlegget, men ingen andre kunne. Jeg vil påstå at Facebook er ganske redd for Google. Google+ er tross alt det største og dyreste prosjektet Google har lagd og de satser hardt på det. Hvis Google bare klarer å komme i en slik situasjon som Pinterest er i nå, hvor alle medier skriver om hvor fort de vokser og det blir en snakkis, så tror jeg ting kan gå veldig fort for Google+.

 

Ja det er jo bare å se hvor raskt "subscribe" funksjonen dukket opp på facebook etter at google lanserte google+. Enten kommer facebook til å bli omtrent like bra som google+ ellers kommer de til å bli utkonkurrert. Facebook vil naturlig nok helst unngå å bli utkonkurrert og derfor er det ikke så overraskende at de har kopiert den ene funksjonen etter den andre fra google+ og gjort så store endringer som de har gjort det siste året.

 

Konkurranse på sitt beste som vanlige brukere tjener på :)

Lenke til kommentar

Jeg tror nok at Google har veldig lyst til at Google+ også skal være stedet du prater med vennene dine, i tillegg til andre rundt om i verden.

 

Men facebook er neppe særlig keen på dette scenarioet og vil gjøre alt i sin makt for å unngå at det skjer. De er forutseende nok til å skjønne at google+ er en reell konkurrent også i den sosiale sfæren, og kan ikke ta sjansen på å sitte passiv å se på mens google legger ut den ene innovative funksjonen etter den andre. Google+ tvinger Facebook til å bli bedre i den sosiale sfæren.

 

Men det jeg syns er et mer spennende spørsmål: Hva vil google hangouts bety for business? Hva skjer når stadig flere firmaer og organisasjoner skjønner at hangouts ikke bare kan brukes for interne møter, men også som markedsføringsredskap?

Lenke til kommentar

Eg synest det er veldig rart at google ikkje knytter G+ opp i mot Android telefonane på ein meir aktiv måte.

I dag må du opprette ein gmail konto for å kunne logge deg på Android Market eller Play som det heiter i dag.

 

Men hadde dei også fått folk til å opprette ein google+ konto som fungerte som eit bindeledd mellom alle sosiale medium og gitt muligheita til IP telefoni og videosamtaler via G+ på ein enkel måte så ville mange fleire ha benytta seg google+.

Gratis IP telefoni og videosamtaler er vel eit såpass stort pluss at dei færraste hadde ville velge det vekk.

 

Eg kunne i alle fall tenke meg ein applikasjon som likner på skype og viber berre at den er knytta opp til mine kontakter og har støtte for videosamtaler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...