Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ekte menn kontra ekte kvinner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva som ligger i "ekte mann" kommer an på kvinnen som snakker. Min erfaring er at kvinner bruker begrepet "ekte mann" i mye større grad enn menn (og da gjerne i normativ betydning). Slik sett har begrepet ganske stort potensiale for å bli en "No true Scotsman-fallacy".

 

En ekte mann er vel en mann du hadde vært stolt over å ha som en far.

 

Det er godt skrevet, men temmelig intetstigende.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er godt skrevet, men temmelig intetstigende.

Tja, syns det sier akkurat nok jeg. Det er jo tross alt hver enkelt som bestemmer hva som er "ekte menn" i deres øyne. Hva jeg syns kvalifiserer som en ekte mann, er nødvendigvis ikke hva DU syns kvalifiserer.

Jeg ville vært stolt over min far om han var en god farsfigur og et godt forbilde, noe han forøvrig er.

Så... du er stolt over din far? :hmm:

Lenke til kommentar

Så at ei på Facebook hadde delt dette bildet, som liksom er av "ekte kvinner":

post-218415-0-60723100-1326710848_thumb.jpg

 

Da må jo dette være en "ekte mann", perfekt for alle de ekte kvinnene?

post-218415-0-93318700-1326710862_thumb.jpg

 

Spør du meg, så er mange av kvinnene på bildet statistiske avvik mange standardavvik fra en gjennomsnittlig kvinne. Av de damer jeg kjenner og henger med til vanlig, ser ingen ut som hun sumobryteren i midten til venstre f.eks.

Endret av The mighty Quinn
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ekte menn kan være så mangt, idag er nok det ingen krav om å være tradisjonell ekte mann "barsk" for å imponere, mange kvinner foretrekker jo faktisk den metroseksuelle mannen som bruker mye tid å penger på utseende sitt. Også menn som J. Bieber og Z. Efron er for noen idealet, og derfor også gutter/menn som strever etter ett slikt utseende. Men angående presset etter utseende tror jeg ikke det er større for kvinner enn menn, kun basert over hvor mye lettere kvinner kan velge å vrake mellom menn enn motsatt whistle.gif

Lenke til kommentar

Synes spørsmålet er litt "hva slags roller skal vi tvinge mannen og kvinnen inn i i dag da?". Det var mer før i tiden man snakket om slike tydelige mann- og kvinneidealer. Det finnes menn som heller vil sitte hjemme med ungen, med kvinner som heller vil jobbe. Kanskje disse to fortsatt ikke passer inn i dagens ideal, men jeg synes at det er litt nedlatende å si "ikke er ekte mannfolk/kvinnfolk" - la dem være i fred og gjøre det som passer dem. Ikke at jeg er imot å diskutere dette, men jeg synes bare det virker litt gammeldags, selv om noen egenskaper muligens er tidløst verdsatt...

Endret av ktmore
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ekte mann er vel en mann du hadde vært stolt over å ha som en far.

 

Kunne ikke ha sagt det bedre, mitt rollemodell for en ekte mann er faren min.

 

Sterk, snill, stille og holder ord. Men samtidig så kan han sette ned foten når ting går for langt uten å bli braute.

 

Blir jeg halvparten av den mannen han er, så er jeg happy.

Endret av Lolliken
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Trur aldri eg har hatt ein diskusjon rundt kva som er ei "ekte kvinne" noko gong.

 

Ekte menn og kvinner er dei som har et varmt hjerte ovenfor andre, dei er ærlige og virkelig bryr seg om andre en bare seg selv.

 

Jeg vil si at det som er inni kroppen teller MYE mer en utsenede av personen.

Vel vel. Korleis lungene og milten til ein person ser ut bryr meg ikkje stort.

 

Kva som surrar rundt av elektriske signal i hjernen er derimot ganske vesentleg. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er det bare meg eller er det sånn at når det prates om ekte menn, så snakkes det om brautende, sterke, muskuløse, trente, barske karer som rager over gjennomsnittsmannen, mens når man prater om ekte kvinner er det for å fraskrive kvinner fra idealet og lære oss at ekte kvinner ikke ser ut som catwalkdamer og at det skal være sånn.

 

 

Det er bevist at både kvinner og menn ubevisst tenker BIOLOGI i valg av partnere. Den ideelle kvinnen er en som er godt biologisk egnet til å reprodusere seg, og ettersom både undervektige og sykelig overvektige kvinner kan ha vanskeligheter med å reprodusere seg, så er svaret ganske åpenlyst. Det samme gjelder mannen - den ideelle mannen er biologisk velegnet til å reprodusere seg, og testosteronnivå spiller en vesentlig rolle, derfor vil kvinner fra naturens side tiltrekkes av nettopp "brautende, sterke, muskuløse, trente, barske karer". Selvfølgelig, ingen regel uten unntak, det vil alltid finnes "utstikkere", men biologi er biologi, når alt kommer til alt. :)

 

Personlig vil jeg påstå at jeg er ganske styrt av denne biologien, da jeg helt klart tiltrekkes av SUNNE, FRISKE menn med høyt testosteronnivå. De trenger ikke være helsefreaker eller ha kroppen til en bodybuilder, tvert imot verdsetter jeg litt å ta i, men en alt-i-alt god fysisk og mental helse er viktig. Det samme gjelder for menn, fra naturens side vil dere ha partnere med god helse, og hverken overvekt eller undervekt er resultater av god helse. Estetikk, derimot, er noe HELT annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...