Gå til innhold

Vil prossessoren funke med hovedkortet mitt?


g3nu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal oppgradere litt og lurer på om disse vil passe sammen?

 

Motherboard: ASUSTeK Computer INC. P7P55D (LGA1156) <- prosessor sokkel 1156

Prosessor: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=619275 <- Kompatibel prosessorsokkel LGA1155 Socket

 

 

 

Skal du ha deg en i5 2500 CPU - må du skifte til nytt hovekort for sokkel 1155.

http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10492&mfr=&filter=A03202.K312115. <- sokkel 1155 hovedkort liste

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Passer sammen? Joda, den vil passe... Om du banker den ned i sokkelen med noe hardt, men ikke forvent at det funker :p

Så som andre har nevnt, du må ha nytt hovedkort om du er fast bestemt, men jeg vil heller si at du venter på sidelinja til neste generasjon, du betaler overpris for noe som er litt bedre (HK + CPU)

Da er det bedre å vente til ytelseshoppet forsvarer prisen.

Lenke til kommentar

Passer sammen? Joda, den vil passe... Om du banker den ned i sokkelen med noe hardt, men ikke forvent at det funker :p

 

intel_lga1155_vs_1156_vrzone.jpg

 

LGA1155%2Bvs.%2BLGA1156%2Bvs.%2BLGA1156%2B2.jpg

 

Som dere ser er forsjellen minimal.

Men pcen vil garantert ikke virke, på grunn av bios og lederene på prosessoren, man ser det spesielt øverst.

 

Så slutt å kom med sånn tullete kommentarer.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Forskjellen er svært vesentlig, du vil ikke få den ned i sokkelen.

Om du ser nøye etter så har Intel flyttet på "Halv sirklene" og disse vil fysisk hindre at du får CPUen nedi sokkelen, om du denger hardt nok til å banke ut disse (Tro meg, er nok noen som prøver, vi hadde de som presset PCI-E skjermkort ned i en AGP port når PCI-E ble introdusert!!! så vil den nok passe.)

 

Litt spøk må man regne med, derfor finner du smileyen og skikkelig info under.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Haha, jeg forcet min første cpu faktisk, jeg la ikke merke til spaken jeg skulle løfte opp. Blei en nervepirrende opplevelse å bøye 20 pins tilbake selv.

 

Btw, LMH1, hvis du ser under de høyre halvsirklene vil du se at cpuen på venstre har 7 pins under seg og den på høyre har 6 pins. Så slutt å kom med tullete motargumenter, en pin feil = 0% sjanse for å virke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...