Gå til innhold

PC ca. 60 000


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har satt sammen en PC på komplett.no til ca 60 000.. Det jeg lurer på er om noen har noen tips til forbedringer i dette oppsettet. Vil primært bli brukt til gaming.

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1035557&su=B3FB2B88-9E9F-4626-9AB4-5AD7DCDEA1CD

 

2x ASUS GeForce GTX 590 3072MB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, GDDR5, 3xDVI, native-HDMI

1x ASUS P9X79 Deluxe, Socket-2011 ATX, X79, 8xDDR3, 4xPCIe(3.0)x16, CFX&SLI, 2xGbLAN, SATA 6Gb/s, USB3.0, WiFi,EFI

1x ASUS Xonar HDAV1.3 Slim PCI, HDMI 1.3, Full HD, Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio bitstreaming

3x BenQ 23,6" LED XL2420T 1920x1080, 10m:1, 2ms,120Hz

1x Bose Companion 5 Høyttalere, 2.1 Grafitt

1x Cooler Master HAF X Big Tower Sort Vifter: 1x 230mm Front, 1x 200mm Topp, 1x 200mm Side, 1x 140mm Bak, Rød LEDs

1x Cooler Master Silent Pro Hybrid 1300W ATX 12V V2.3, 80 Plus Gold, Modular, 6x 6+2pin PCIe, 12x SATA, Kontrollpanel

2x Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB Kit w/3x 4GB XMS3 DHX, CL9-10-9-27, for Core i7, w/Fan& Connector, 1.65v

1x Intel® Core i7-3930K Processor Socket-LGA2011, Six Core, 3.2Ghz, 12MB, Boxed, no fan included

1x Kingston Datatraveler Ultimate G2 16GB USB3.0

2x Kingston HyperX SSD 240GB 2.5" SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 555MB/510MB/s read/write, SandForce®

1x Logitech G35 Gaming headset 7.1 surround sound powered by dolby

1x Microsoft Windows 7 Ultimate Norsk, Full, DVD

1x Noctua NH-C14 CPU Kjøler Socket 775/1155/1156/1366, AM2/AM2+/AM3, 1200 RPM, 110,3 m³/h, 19,6 dBA

1x Noctua NM-I2011 Mounting-Kit Socket compatibility LGA2011, Supported CPU series Intel Core i7 39xx & 38xx

1x Razer BlackWidow Ultimate Mechanical USB, Nordic layout

1x Razer Mamba 4G Wireless Gaming Mouse 6400dpi 4G Dual Sensor System, 1000Hz Ultrapolling /1ms response time

3x Skjermkabel DVI M/M 5m high quality cable, dual link DVI-D

1x Sony Optiarc Blu-Ray Writer, BD-5300S SATA, BD-R DL: 8x, BD-RE: 2x, DVD±R: 16x, DVD±RW: 8x, Bulk, BLACK

1x Symantec Norton 360 v5 Nordisk Retail CD, 3 bruker

1x XFX Triple Monitor Stand Supports up to 3x 24" screens - VESA 75/100

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si meg enig med resten. Sorry, TS, men dette er som å holde en lighter under tusenlappene dine.

 

Dersom du likevel er seriøs, hva mener du ditt oppsett vil tilføre spillopplevelsen som ikke en PC til under halve prisen vil kunne gjøre? Dersom du kjøper dette for bling-faktoren så vil du uansett bli forbigått av en PC til 10-15k innen et år er omme.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Kan godt hver at pcen din havner rett over 20k kroner, tenker da på alt ekstrautstyr og tilbehør.

 

 

Du kan fort svi av 10k kroner på bare skjermer, viss du har tenkt å feks kjøre 3 skjermer. Tenker da på veldige gode skjermer med ips panel.

 

Kabinett til 14-1500kr.

 

PSU til en 14-1500kr.

 

Kanskje 2 stk SSDer i raid? går fort 4000kr viss du vil ha litt plass. (men dem fleste trenger ikke å kjøre raid med ssder viss det er fart du er ute etter, da det er mer en nok fart på en enkel ssd).

 

 

 

 

Men som sakt over fra andre, 60 000 kroner er vås fra din side. Tipper dette bare er bullshit hele posten fra deg.

Lenke til kommentar

ok, hvis denne tråden ikke er bullshit, så er det dette noe å tenke over:

 

hvis du skal ha en PC til 60K, så kjøp heller en PC til 20K eller mindre

 

kjøp kabinett, SSD, HDD og strømforsyning av god kvalitet slik at du kan bruke det om igjen

 

og bruk da heller 10-15K om 2-3 år for å fornye den

 

forslag til deler er:

 

prosessor: intel i5 2500K

Grafikkort: AMD HD 7970

Hovedkort: Asus P8Z68-V PRO/Gen3

RAM: Corsair Vengeance 8GB (2x4GB

skikkelig vankjøling

HDD: samsung spinpoint f3 1TB eller Western Digital Caviar black 2TB/3TB

SSD: samsung 830 128GB/256GB

PSU: Seasonic X serien eller platinum serien på 850 watt

 

ett eller annet kabinett med plass til vannkjøling, som for eksempel Corsair Obsidian 800D, i det kan du putte en 120x360 radiator + 2 stk. 140x140 radiatorer, og så vifter til push pull på radiatorene

 

Kjøp to av disse å sett de i Raid 0 .... Done deal!

Happy Gaming!

 

http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10499

 

Thanks and bye

 

forklar meg hvordan man setter to datamaskiner i RAID...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er det dummeste jeg noengang har sett.

 

Om du planlegger å bruke 60K på en stasjonær er det to krav som må oppfylles:


  1.  
  2. Du vet nøyaktig hva du trenger
  3. Du kommer til å vannkjøle alt sammen

Begge disse må være oppfylt for at det skal være noen vits, du har feilet på begge to. At du vurderer å stappe alt dette i et HAF X er vannvidd.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hahahahaha rofl1.gif

 

for 978 dager siden lagde du en tråd om en PC til 25k, tror nok at du aldri endte opp med å kjøpe noe maskin den gangen. Denne gangen skal du ha en PC til 60k! huh.gif

 

Vis du slår sammen maskinene til alle som har svart deg i tråden her, så er kanskje verdien til sammen 60k, og samtlige av disse maskinene drar det meste av spill på maks.

 

Lag heller en seriøs tråd og gjør litt research, enn å kaste bort tia på komplett.no for å sette sammen det dyreste og kuleste.

 

Slutt å kast bort tia til oss som faktisk prøver å hjelpe folk her på forumet. grumpy.gif

Lenke til kommentar

Ser det er en del som ikke tror helt på oppsettet her pga prisen. Det er bevist valgt komponenter av høy kvalitet for å slippe å oppgradere pc'en hvert år.

 

For å forsvare prisen litt: Skjermene som er valgt kommer på 9.885,- sammen med stativ for oppheng av skjermene til 3.495,-. Dette er 13.380,-

 

Win7 Ultimate 2.495,- og antivirus 699,-

 

Det er også med et Bose lydanlegg til 3.995,-

 

Logitech G35 headsett 799,-

 

Dette er ca 21 500 kr som ikke direkte har noe med pc'en å gjøre, bortsett fra operativsystem, men det trenger man jo uansett.

 

Komponenter som tower, strømforsyning, mus, tastatur og blu ray brenner/spiller er av høy kvalitet og vil ha lang levetid. (Om det ikke under en uheldig omstendighet skulle bli ødelagt)

 

Greit nok det er jeg som har sett feil ang 5m DVI kabel. Takk for tips.

 

Grunnen til at de dyre komponentene er valgt er at jeg tror at med dette oppsettet vil jeg kunne fint spille de nyeste spillene om også 3 år uten problemer.

 

 

Men det jeg egentlig lurer på er om det er noe dere ville byttet ut i oppsettet med bedre komponenter? Takker for alle svar! :)

Lenke til kommentar

PCer holder seg ikke. Om 1 år kommer du til å kunne kjøpe en PC til under 15k som vil dra akkurat det samme som denne du nå vurderer å kjøpe.

 

Det er billigere, mer fornuftig og du får mer igjen for å bruke ~15k nå, så oppgradere til neste generasjon skjermkort når det kommer til neste år etc. Da har du brukt under halvparten og sitter igjen med LANGT bedre PC enn det du her har satt opp..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Alle som bestemmer seg for å bruke over 10k på datakomponenter burde etter min mening skaffe seg vannkjøling.

 

For min egen del brukte jeg knapt 8k på PC inklusiv skjerm for 2-3 år siden. Har kjøpt oppgraderingsdeler til rundt 2k og holder seg fin som juling... Men selvsagt.. Om du har ræva full av penger, værsegod.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...