Gå til innhold

Sniktitt: Nikon D4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spent på hvordan lillebror D800 vil se ut. Det varsles vanvittig (ubrukelig høy) mp på Nikon rumours.

Ubrukelig vil jeg ikke kalle det - med 36MP så vil du ha noenlunde samme oppløsning som på en D7000; slik at den bør også ha samme støyegenskaper som D7000.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med 36 MP så vil D800 få 15.4 på cropmode. Altså mindre enn både Nikon D7000 med 16MP , Canon 7D med 18MP og Sony A77 med 24MP.

Jeg vil heller ikke kalle D800 ubrukelig.

Jeg ønsker D800 velkommen til meg.

Skrevet

Ubrukelig vil jeg ikke kalle det - med 36MP så vil du ha noenlunde samme oppløsning som på en D7000; slik at den bør også ha samme støyegenskaper som D7000.

Så vil du ha ca samme støyegenskaper pr piksel, men mye bedre støyegenskaper totalt i bildet.

/me er ikke redd for sensorer med høy oppløsning.

Skrevet

Så vil du ha ca samme støyegenskaper pr piksel, men mye bedre støyegenskaper totalt i bildet.

/me er ikke redd for sensorer med høy oppløsning.

Jeg er ikke redd, jeg heller.

Når det gjelder oppløsning og støy på høy ISO så var den problematikken løst når D3/D700 ble lansert. Alt etter det er flisespikkeri. (Canon-fans: sorry boys - it's a fact)

Skrevet

Når det gjelder oppløsning og støy på høy ISO så var den problematikken løst når D3/D700 ble lansert. Alt etter det er flisespikkeri. (Canon-fans: sorry boys - it's a fact)

Så hva skal man da med høyere oppløsning? :tease:
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...