Slimda Skrevet 26. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2012 Train of Thought er jeg ikke særlig glad i, må jeg innrømme. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 26. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2012 Ah, jeg liker det svært godt. Forøvrig også kjipt at de aldri spiller "The Glass Prison". Den tar lang tid, men... Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 26. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2012 Får sitte på jobb en times tid til, før jeg stikker ut og tar meg en burger. Så er det avsteds til konsert. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2012 Ja, var det episk bra slimda? Er litt bitter over at jeg måtte jobbe nattskift.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 27. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2012 Bra kveld. Dream Theater leverte, og vel så det. Synes det ble litt i overkant med 6 sanger fra det nye albumet, kunne godt ha byttet ut et par med noe fra Black Clouds & Silver Linings, som ble oversett helt. Bortsett fra det er jeg veldig fornøyd. Likte at vi fikk The Silent Man og Beneath The Surface, i stedet for Wait For Sleep og Far From Heaven. Gjorde heller ikke noe at vi fikk The Root Of All Evil i stedet for The Dark Eternal Night. Har aldri fått helt smaken for Systematic Chaos. Ellers angrer jeg litt på at jeg kastet bort tid på å se Periphery. Herregud så bedritent det var. Rett og slett råtten lyd, og vokalisten sang så surt at det var vondt å høre på. Fysj. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2012 Har sett dem 5 ganger tidligere, men ikke denne gangen. Konsertene har stort sett både høy og lavpunkter. Jeg merket jeg kjeda meg litt under uendelige jams på gamle låter, men høydepunktene gjorde opp for det og vel så det. Har også merket stor forbedring i James sin stemme siden første gang jeg så dem i 2001. Nå er han på Images&Word-nivå igjen med high pitched stemmen. Lenke til kommentar
Rippler Skrevet 27. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2012 Noen som husker setlista? Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 27. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2012 (endret) Bra kveld. Dream Theater leverte, og vel så det. Synes det ble litt i overkant med 6 sanger fra det nye albumet, kunne godt ha byttet ut et par med noe fra Black Clouds & Silver Linings, som ble oversett helt. Bortsett fra det er jeg veldig fornøyd. Likte at vi fikk The Silent Man og Beneath The Surface, i stedet for Wait For Sleep og Far From Heaven. Gjorde heller ikke noe at vi fikk The Root Of All Evil i stedet for The Dark Eternal Night. Har aldri fått helt smaken for Systematic Chaos. Helt enig. Alt for mye fra det nye albummet, som egentlig ikke er så veldig bra heller, i alle fall ikke i mine øyne. Hvis de hadde avsluttet med "Breaking all Illusions" hadde jeg blitt lei meg. Kjeder meg litt når de jammer i evigheter, som Bytex sier.Det blir helt uten.. sjarm. Forøvrig; ståplaser er noe dritt. Noen som husker setlista? http://www.setlist.fm/setlist/dream-theater/2012/vallhall-arena-oslo-norway-3d14563.html Endret 27. januar 2012 av Webmaster Esso Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2012 (endret) Ja, på Trial of Tears holdt de på i nesten 20 minutter før sangen endelig begynte..og det var bare sånn rolig ambient-instrumental greier..litt gitarnoodling, litt synth noodling..sto og tenkte *åå kom igjen get to the point already*. Det virket nesten kalkulert fra bandets side også, for uten noen mellomstykke gikk de rett inn i Metropolis pt.1 og hele publikum gjorde en kollektiv saltomortal og jubla, sånn "this'll wake you up again". Endret 27. januar 2012 av Bytex Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 27. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2012 Ble sinnsykt overasket av James sin stemme, hadde aldri trodd at den skulle være så bra. Sto ca 5 meter foran scena og faen det var fett!! Episk konsert Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2012 James for 10 år siden og James idag er nesten to forskjellige vokalister. Han har sagt i intervjuer de siste årene at de er først NÅ stemmen begynner å bli som den var tidlig på 90-tallet, før han ødela stemmebåndet på Awake-turneen i 1996. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2012 (endret) Jeg synes faktisk Periphery var good shit. Trommisen var syk, faen for noen bevegelser Var som å se han fyren på youtube (drummer at the wrong gig). Dream Theater leverte, men jeg føler at de begynner å dra litt på årene. Var ikke fullt så energisk som det har vært før. Og Mangini er sinnsykt dyktig, men savnet virkelig Portnoy på scena... Endret 27. januar 2012 av Herr Brun Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 27. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2012 ...men savnet virkelig Portnoy på scena... Word. =\ Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 27. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2012 Jeg syns Mangini gjorde en like god jobb som Portnoy, jeg. Det lyste barnslig glede ut av øynene på han etter konserten, da han hilste på fansen. Det er ikke ofte man ser på slike erfarne folk. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 27. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2012 Synes selv det var en skikkelig fet konsert!! Dream Theater synes jeg virkelig leverer varene.. det er en fryd å se de spille!! Men, er det bare jeg som er glad for at de spiller mange nye låter? Det er jo tross alt det nye albumet som de selv vil vise frem, og vi aldri har hørt live før! Synes det er kjempestas med nye låter jeg.. Dessuten synes jeg det nye albumet var skikkelig bra! Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 27. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2012 Jeg fikk SDOIT-låtene mine, så jeg er fornøyd. Ville ikke klaget på en Stream of Consciousness dog, men konserten var deilig. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 27. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2012 Men, er det bare jeg som er glad for at de spiller mange nye låter? Det er jo tross alt det nye albumet som de selv vil vise frem, og vi aldri har hørt live før! Synes det er kjempestas med nye låter jeg.. Dessuten synes jeg det nye albumet var skikkelig bra! Det er fint når de spiller mange nye låter, hvis alle de nye låtene er bra. Det synes ikke jeg denne gangen. Generelt sett synes jeg de bare kan ta litt, og heller ta med mer fra forrige album, og gjøre det slik hver konsert. Jeg fikk SDOIT-låtene mine, så jeg er fornøyd. Ville ikke klaget på en Stream of Consciousness dog, men konserten var deilig. SDOIT-låtene var herlig at de spilte. Sjeldent på konsert. Ikke noe Train of Thought var kjipt, men veldig mye lange låter der. Tar for en stund. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2012 (endret) Gjorde de noe spesiellt ut av at Mangini er trommis nå? En liten tale eller noe? Eller bare satt han bak der og spilte som en helt uten å si noe? Jeg er også fan av at band tør å prøve ut nye låter på turneer. Å bare gå seg fast i "best of"-turneer blir kjedelig både for bandet og fansen som har sett dem mange ganger før. Endret 27. januar 2012 av Bytex Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 27. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2012 Gjorde de noe spesiellt ut av at Mangini er trommis nå? En liten tale eller noe? Eller bare satt han bak der og spilte som en helt uten å si noe? Jeg er også fan av at band tør å prøve ut nye låter på turneer. Å bare gå seg fast i "best of"-turneer blir kjedelig både for bandet og fansen som har sett dem mange ganger før. Han hadde en trommesolo som sa sitt. Var ikke noen spesiellle ord rettet til Mangini som ny trommis. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 27. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2012 Han fikk sin egen trommesolo, og noen ord til han. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå