Gå til innhold

Dream Theater til Vallhall i Oslo den 26.01.12


marte1233

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Bra kveld. Dream Theater leverte, og vel så det. Synes det ble litt i overkant med 6 sanger fra det nye albumet, kunne godt ha byttet ut et par med noe fra Black Clouds & Silver Linings, som ble oversett helt. Bortsett fra det er jeg veldig fornøyd. Likte at vi fikk The Silent Man og Beneath The Surface, i stedet for Wait For Sleep og Far From Heaven. Gjorde heller ikke noe at vi fikk The Root Of All Evil i stedet for The Dark Eternal Night. Har aldri fått helt smaken for Systematic Chaos.

 

Ellers angrer jeg litt på at jeg kastet bort tid på å se Periphery. Herregud så bedritent det var. Rett og slett råtten lyd, og vokalisten sang så surt at det var vondt å høre på. Fysj.

Lenke til kommentar

Har sett dem 5 ganger tidligere, men ikke denne gangen. Konsertene har stort sett både høy og lavpunkter. Jeg merket jeg kjeda meg litt under uendelige jams på gamle låter, men høydepunktene gjorde opp for det og vel så det. Har også merket stor forbedring i James sin stemme siden første gang jeg så dem i 2001. Nå er han på Images&Word-nivå igjen med high pitched stemmen.

Lenke til kommentar

Bra kveld. Dream Theater leverte, og vel så det. Synes det ble litt i overkant med 6 sanger fra det nye albumet, kunne godt ha byttet ut et par med noe fra Black Clouds & Silver Linings, som ble oversett helt. Bortsett fra det er jeg veldig fornøyd. Likte at vi fikk The Silent Man og Beneath The Surface, i stedet for Wait For Sleep og Far From Heaven. Gjorde heller ikke noe at vi fikk The Root Of All Evil i stedet for The Dark Eternal Night. Har aldri fått helt smaken for Systematic Chaos.

Helt enig. Alt for mye fra det nye albummet, som egentlig ikke er så veldig bra heller, i alle fall ikke i mine øyne. Hvis de hadde avsluttet med "Breaking all Illusions" hadde jeg blitt lei meg. Kjeder meg litt når de jammer i evigheter, som Bytex sier.Det blir helt uten.. sjarm.

 

Forøvrig; ståplaser er noe dritt. :thumbdown:

 

Noen som husker setlista?

http://www.setlist.fm/setlist/dream-theater/2012/vallhall-arena-oslo-norway-3d14563.html

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar

Ja, på Trial of Tears holdt de på i nesten 20 minutter før sangen endelig begynte..og det var bare sånn rolig ambient-instrumental greier..litt gitarnoodling, litt synth noodling..sto og tenkte *åå kom igjen get to the point already*.

 

Det virket nesten kalkulert fra bandets side også, for uten noen mellomstykke gikk de rett inn i Metropolis pt.1 og hele publikum gjorde en kollektiv saltomortal og jubla, sånn "this'll wake you up again".

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg synes faktisk Periphery var good shit. Trommisen var syk, faen for noen bevegelser :p Var som å se han fyren på youtube (drummer at the wrong gig). Dream Theater leverte, men jeg føler at de begynner å dra litt på årene. Var ikke fullt så energisk som det har vært før. Og Mangini er sinnsykt dyktig, men savnet virkelig Portnoy på scena...

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Synes selv det var en skikkelig fet konsert!! Dream Theater synes jeg virkelig leverer varene.. det er en fryd å se de spille!!

 

Men, er det bare jeg som er glad for at de spiller mange nye låter? Det er jo tross alt det nye albumet som de selv vil vise frem, og vi aldri har hørt live før! Synes det er kjempestas med nye låter jeg.. Dessuten synes jeg det nye albumet var skikkelig bra! :)

Lenke til kommentar

Men, er det bare jeg som er glad for at de spiller mange nye låter? Det er jo tross alt det nye albumet som de selv vil vise frem, og vi aldri har hørt live før! Synes det er kjempestas med nye låter jeg.. Dessuten synes jeg det nye albumet var skikkelig bra! :)

Det er fint når de spiller mange nye låter, hvis alle de nye låtene er bra. Det synes ikke jeg denne gangen. Generelt sett synes jeg de bare kan ta litt, og heller ta med mer fra forrige album, og gjøre det slik hver konsert.

 

 

Jeg fikk SDOIT-låtene mine, så jeg er fornøyd.

 

Ville ikke klaget på en Stream of Consciousness dog, men konserten var deilig. :love:

SDOIT-låtene var herlig at de spilte. Sjeldent på konsert. Ikke noe Train of Thought var kjipt, men veldig mye lange låter der. Tar for en stund.

Lenke til kommentar

Gjorde de noe spesiellt ut av at Mangini er trommis nå? En liten tale eller noe? Eller bare satt han bak der og spilte som en helt uten å si noe?

 

Jeg er også fan av at band tør å prøve ut nye låter på turneer. Å bare gå seg fast i "best of"-turneer blir kjedelig både for bandet og fansen som har sett dem mange ganger før.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Gjorde de noe spesiellt ut av at Mangini er trommis nå? En liten tale eller noe? Eller bare satt han bak der og spilte som en helt uten å si noe?

 

Jeg er også fan av at band tør å prøve ut nye låter på turneer. Å bare gå seg fast i "best of"-turneer blir kjedelig både for bandet og fansen som har sett dem mange ganger før.

Han hadde en trommesolo som sa sitt. Var ikke noen spesiellle ord rettet til Mangini som ny trommis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...