chairgame Skrevet 25. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2012 Vel, MP ødela jo annenhvert-år syklusen da han slutta. Kommer vel en ny nå Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 25. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2012 Vallhall er helt greit lydmessig. Det er myye mye større enn Oslo Spektrum, men også mye nyere anlegg. Har sett konserter der flere ganger, fra Iron Maiden til Rammstein. Pleier de å ordne med sitteplasser, eller blir det bare ståplasser der? Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 25. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2012 Hvis jeg kjører opp til konserten med bil, blir jeg omdirigert til parkering? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 25. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2012 Vallhall er helt greit lydmessig. Det er myye mye større enn Oslo Spektrum, men også mye nyere anlegg. Så mye større er det da vel ikke? Er ikke Spektrum ca. 9 - 10000, mens Vallhall er 12 - 13000? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 25. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2012 Ser frem til konserten med Dream Theater. Ser dessverre ut som at min faste gjeng med heavy metal duder ikke skal. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2012 (endret) Syns det er best å være alene på konsert, jeg. Slipper styret med å holde øye med de andre, eller den krypende tanken "kan jeg 'ta av' selv om de andre ikke gjør det?" Går fremover til der det begynner å bli skikkelig tettpakka med folk og holder meg der. Endret 25. januar 2012 av Bytex Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 25. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2012 Blir konge! Håper på bedre lyd enn de foregående konsertene. Noen fler her som skal på pre-partyet? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2012 Jeg skal. Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 25. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2012 Jeg skal. Har du med deg en gjest? Trenger desperat en ekstra billett til pre-partyet. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2012 Kan du ikke bli medlem i døra? Jeg har med meg gjest, ja. Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 25. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2012 Kan du ikke bli medlem i døra? Jeg har med meg gjest, ja. Jeg er medlem, men har med meg en kamerat som gjerne skulle hatt med seg kjæresten. Spurte på dtnorway-forumet og fikk beskjed om at det alltid var noen som kommer alene, slik at jeg får en ekstra billett. Så nå prøver jeg å finne de. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 26. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2012 (endret) Lurer på hvordan det blir med plasser, kø og når jeg bør være der. Pga. skolen kommer jeg med tidligst ned dit rundt kl 18. Lagde forøvrig en playlist av den setlista fra Finland: http://open.spotify.com/user/essoen/playlist/3ZPNpS3L5bmRxyEPRtBj3a Drum solo er selvsagt ikke den vi vil få høre i kveld, og antar at det er et cover av Zimmer-låta, ikke orgianlen, vi skal få høre. :!: Endret 26. januar 2012 av Webmaster Esso Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 26. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2012 Dørene åpner jo 18:00, så det er jo plenty med tid. Lyden starter vel ikke før 19:30? Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 26. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2012 (endret) Tenkte mtp. køen, og hvor tettpakket det blir. Når de har spilt i Spektrum ble det fort fylt opp, men da slappet jeg av på sitteplass så da var det ikke noe stress. Endret 26. januar 2012 av Webmaster Esso Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 26. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2012 Sist gang jeg var på Valhall var det ikke så supertrangt. Det blir ikke trangt før du presser deg frem helt til de fremste 10 metrene. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2012 (endret) Gjør deg selv en tjeneste og ikke stå helt fremst. Man mister hele konsertopplevelsen fordi det skvises så sinnssykt frem og tilbake og sideveis, at man slåss omtrent hele tiden for å holde seg på beina. DT-konsert skal nytes, ikke være en moshpit-konsert. Men det blir stort sett det på de par fremste radene uansett. Eller f.eks. på en Within Temptation-konsert jeg sto langt fremme, var det ei goth-dame som trodde hun sang minst like bra som vokalisten i bandet, og "sang" alle låtene minst en heltone feil. Hun holdt ALDRI kjeft og ropte så høyt hun orka. Hvis du står sånn cirka 10-20 meter unna scene har du perfekt utsikt (med mindre en 2 meter høy afro-fyr står foran), best mulig lyd og slipper å slåss for å holde deg på beina, og du slipper de værste mongisene som veiver armer og bein i fjeset på alle rundt seg. Endret 26. januar 2012 av Bytex Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 26. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2012 Akkurat. På konserter som med Rammstein, kan det være greit å stå langt fremme. Du er ikke der for å nyte sangene likevel, men stemningen. Men med Dream Theater, er det annerledes. Der skal man nyte det. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 26. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2012 Derfor jeg savner sitteplasser. Liker å slappe av og nyte musikken. Satser på god plass så jeg kan stå bak og chille. Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 26. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2012 Setlist Sverige. Men vi får mest sannsynlig samme som Finland. Like greit, vil heller ha Root og All Evil enn Dark Eternal Night. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 26. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2012 Enig der. Savner noe fra "Train of Thought" på begge setlistene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå