Gå til innhold

Nokia Lumia 800


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde nok revurdert innstillingene, slått av alt som kan slåes av for det er tydeligvis noe som forårsaker dette. Jeg trykket "nei" på absolutt alt som lignet på automatikk eller synkronisering, posisjonering og whatnot og uten oppdateringen klarte min fint minimum 24t. Jeg merker dog ingen forskjell på batteritiden etter update, den er fortsatt på mellom 36-48 timer avhengig av bruken. Eneste er hvis jeg har spilt plants vs. zombies i flere timer, da holder den bare en dag :p

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Så langt har jeg bare brukt telefonen 2 dager etter oppdatering. I dag har den vært frakoblet laderen i ca. 14 timer. Har brukt Spotify rundt 2 timer, foretatt 3 utgående anrop (ca. 30 minutter) samt en 20-30 meldinger.

Knipset 2-3 bilder og pushet mail 3-4 ganger i timen - hele dagen. Også skrevet og lest 2-3 eposter.. Batteriet er for øyeblikket på 47% - der det gjenstår ca. 10 timer.

 

Merker ikke revolusjonerende endringer fra før oppdateringen - men med 3G og posisjon konstant på, er jeg rimelig godt fornøyd med hva den presterer :)

 

Gleder meg verre til hotspot kommer, som er antatt å dukke opp i løpet av uken. Da er ønskelisten komplett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg gadd ikke å vente mer. Jeg oppdaterte telefonen manuelt, med den firmwaren som ble lansert sammen med 800 i Singapore. Svært enkel prosess, var to filer man måtte laste ned. Programmet tok full backup av hele telefonen før prosessen begynte. Plutselig var det over, og jeg har nå en telefon som bruker langt mindre strøm! Jeg mister ingenting av innholdet på mobilen, og oppdateringen påvirket ikke oppstartslogoen. Alt er uforandret, utenom selve firmwareupdaten.

 

Forbruket på min før oppdatering var gjennomsnittlig 170 mA. En annen 800 jeg har tilgang til lå som oftest mellom 170-200 mA. Etter oppdateringen ligger min på snitt 70 mA, så det er 100 mA mindre. Svært bra. Dette er med alt på, posisjon, wifi, 3g etc. Hvis jeg slår av alt på minimum, inkl aktiverer batterisparing, så ligger den rundt 50 mA. Dette mens skjermen er på. Når skjermen slås av, så bruker den naturligvis enda mindre.

 

Hvis noen lurer på hvordan man gjør det, kan man gå på denne siden. Last ned Cab Sender samt den ene av de to filene under "NOKIA UPDATES" - Singapore.

Endret av Don Juan
Lenke til kommentar

Oppdaterte i kveld via Zune. Endelig!

 

Men imponert er jeg ikke. Batteritiden er etter sigende bedre, og det er bedre bass i musikkspilleren.

 

Det gjelder ikke radioen, som omtrent ikke har bass. Og den er like lite brukervennlig som før. Men den tar godt inn radiosignaler.

 

Videre er volum i høyttaler like dårlig som før. En rekke ringe- og meldingstoner blir fremdeles for svake, selv med styrke 30.

 

Når Nokia nå har kniven på strupen mht smarttelefoner i kampen mot Apple og Android, kunne de levert bedre oppdatering enn dette her.

Lenke til kommentar

Jeg er heller ikke imponert over tempoet Nokia opererer med. Særlig ikke siden jeg har sittet i 4 måneder med en telefon som kostet rundt 4500 ved lansering, som først nå begynner å fungere som lovet..

 

Min telefon har også signalstøy, men jeg prøver å ignorere det. Ellers verdt å nevne at jeg tidsvis holder på å sykle av veien dersom jeg får melding når jeg hører på musikk... Dette burde virkelig ikke vært et problem ( at det ikke skilles mellom musikk og ringevolum )

 

Klarer de å få ut en hotspot oppdatering i løpet av kort tid (slik de har lovet), beholder jeg telefonen. Hvis ikke byttes den i noe annet.. Gidder ikke mer uvisshet, mer "kommer snart", eller flere servicesendinger...

Lenke til kommentar

Tidligere har jeg greid å sove over alarmen fordi jeg by accident har satt den på lydløs. I dag tidlig åpenbarte det seg dog et nytt problem. Volumet stod på 20, men å pipe eller vibrere ville den ikke... Da jeg ble vekt 20 min for sent og låste opp skjermen fikk jeg spørsmål om å skru den av, så den var faktisk på.

 

Jeg har gitt telefonen sjanse på sjanse om å overbise meg ovenfor Android, men nå som det har gått en måned så merker jeg at jeg savner tilbake. Det merkes godt at app utvalget er særdeles begrenset og at mange nye og attraktive apps glimrer med sitt fravær i marketplace. Og selv om OSet er utrolig godt å bruke, så savner jeg enkle muligheter som å f.eks benytte til en annen SMS-app eller musikk-app. En annen ting er at jeg tilsynelatende ikke kan få aktivert facebook chat?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...