Gå til innhold

Nokia Lumia 800


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Facebook er både integrert i selve OS'et pluss at den har en egen app. Mine søstre er storforbrukere av Facebook og de bruker nesten aldri selve app'en.

Nå har jo app'en nylig blitt oppdatert så den er nok blitt mye bedre:

http://www.dinside.n...a-windows-phone

 

Ja, jeg har sett denne artikkelen, så hadde håpet oppe. Desverre sier ikke artikkelen noe om chat etc, og test av appen er ikke publisert på Dinside enda. Har du prøvd denne? Eller er det andre som har?

Lenke til kommentar

Facebook er integrert i operativsystemet.Når du går inn i Meldinger, så kan du bla til høyre for "online" og da sjekker den og viser alle kontakter som er online på facebook eller MSN. Så er det bare å velge en av dem og chatte.

 

Du må ha koblet din facebook ID til Microsoft Live ID/Account for at det skal fungere.

 

Her er en fin detaljert steg for steg bruksanvisning for dette:

http://www.mobilityminded.com/13066/how-to-activate-facebook-chat-in-messaging-on-windows-phone-mango-update/

Lenke til kommentar

Ok, supert! Gleder meg til å teste dette samt andre funksjoner når jeg får telefonen i hende. Er også spent på Skydrive appen. Etter MS lanserte Skydrive for Windoas har jeg nesten bare brukt den til å lagre filer etc. Genialt for meg da jeg nå har tilgang til alle filene både hjemmefra og på jobb;-

)

Lenke til kommentar

Da er det bare å åpne en ny tube tålmodighet og håpe det ikke går måneder før vi kan danse Tango med vår Lumia 800.

 

Quick word of advise to all the Nokia Lumia 800 users out there who are eagerly waiting for the Tango update to reach their handset and finally bring Internet Sharing and improved camera settings: please be patient. The Chinese variant 1750.805.8773.12140 firmware has finally reached Nokia Care’s servers a few ours ago[...] This update does indeed enabled internet sharing and also include the new camera settings that have been missing from the previous updates (panorama, smart group shot etc..).

 

Nokia Lumia 800 1750.805.8773.12140 Tango update coming soon

Lenke til kommentar

Hei etter å ha snakket med chess lengre (har hatt GSII) og tenkte egentlig GSIII til jeg fant ut at det var et glitter pakket inn i et vannvittig mye tull, så valget endte på med Nexus da alt jeg vil ha er en mobil med fett design, simpelt men effektivt raskt UI noe GSII ikke gav meg.

 

Nå skal jeg hente nexusen min nå, men jeg elsker designet på nokia 800/900 men apps som spotify, mulighet for hotspot og samt at jeg ikke har win pc ( har android tablet ) gjorde at jeg gikk for en ny runde med android, jeg har googlet norske meninger om denne mobilen i en time men finner bare flamewars, kan noen av dere som har erfaringer med begge dele deres meninger?

 

Er jeg helt vill så sender jeg tilbake nexusen etter å skal teste den nå selvsagt, men alt i alt : brukergrensesnittet til W7 (fronten) virker å være noe for meg, og speccs fant jeg ut (etter GSIII) gir jeg fullstendig faen i så lenge brukeropplevelsen fungererer - 4.8 blir for stor og meg selv foretrekker jeg alt imellom 3.7 til 4.65 som et maksmalt.

Lenke til kommentar

Siste månedene har jeg hatt iphone, htc sensation xl og 3 stk lumia 800. Lumiaene ga bare trøbbel og appsene var generalt dårligere en de like på andorid og iphone og utvalget var dårlig. Nettleseren var dårlig med dårlig faneløsning. Eneste jeg likte med telefonen var enkelheten, intregert facebookcht men facebook appen var crap. Det beste var appen youtube pro! Kan laste ned alle videoene du finner i hd og spille av offline. Dette er noe jeg savner på iphone og android.

Lenke til kommentar

jeg har googlet norske meninger om denne mobilen i en time men finner bare flamewars, kan noen av dere som har erfaringer med begge dele deres meninger?

 

 

Jeg gikk fra Android til Lumia 800 og er veldig fornøyd. Etter at siste batterioppdatering kom, og jeg resatte telefonen så er batterilevetiden glimrende (med gmail push, outlook hvert 15. min osv aktivert). Telefonen fungerer bare - rett og slett. Enkel å bruke, men samtidig er "alt" man trenger til stede. Jeg installerte faktisk ikke en eneste app før noen dager etter at jeg resatt den...

 

Noen har hatt problemer, men det er alltid noen som ikke er fornøyde. Det er ikke like stort utvalg i applikasjoner, men fler og fler kommer.

 

Anbefales fra min side.

Lenke til kommentar

jeg har googlet norske meninger om denne mobilen i en time men finner bare flamewars, kan noen av dere som har erfaringer med begge dele deres meninger?

 

 

Jeg gikk fra Android til Lumia 800 og er veldig fornøyd. Etter at siste batterioppdatering kom, og jeg resatte telefonen så er batterilevetiden glimrende (med gmail push, outlook hvert 15. min osv aktivert). Telefonen fungerer bare - rett og slett. Enkel å bruke, men samtidig er "alt" man trenger til stede. Jeg installerte faktisk ikke en eneste app før noen dager etter at jeg resatt den...

 

Noen har hatt problemer, men det er alltid noen som ikke er fornøyde. Det er ikke like stort utvalg i applikasjoner, men fler og fler kommer.

 

Anbefales fra min side.

 

For å gjøre valget til OP enda enklere så sier jeg at jeg gikk fra Android til WP (Lumia 800) og nå etter 2 måneder er jeg på vei tilbake til Android så fort jeg får bestemt meg mellom One X / SGSIII. Det i fet skrift kan jeg skrive under på, og jeg drar det enda lenger og sier at app utvalget er elendig i forhold til Android. Helt essensielle apps glimrer med sitt fravær som f.eks mobilbank, NSB (for å fornye periodebillett), Norsk Tipping osv.

 

Før du vurderer å bytte til WP ville jeg skrevet ned en liste over apps du MÅ ha, og sett om de faktisk finnes i marketplace, eller i form av alternativer.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Det er akkurat det, jeg bruker nå tablet (asus prime 201) og mitt behov for apps og dupeditter forsvantsom dugg for solen : mobilbank etc har jeg alltids på primen - og det eneste jeg trenger en mobil til nå er gmail/spotify - okay nsb appen er så og si must have så mye som jeg reiser da den kun funker på mobil so far.

Men ellers a ? byggekvalitet? Design? Win7 er det bare glitter eller har metrosystemet noe for seg?

Jeg trodde jeg hadde behov for stor skjerm på mobil men selv det har jeg ikke tror jeg, har hatt nexusen i en time og vet ikke om jeg skal sende den tilbake eller ikke. Ser ut til at jeg har fått et slags "dobbeltbehov" da hvor enn jeg går så er primen med og nokia tlf ser ut til å være stødige som fy.

Lenke til kommentar

Det er akkurat det, jeg bruker nå tablet (asus prime 201) og mitt behov for apps og dupeditter forsvantsom dugg for solen : mobilbank etc har jeg alltids på primen - og det eneste jeg trenger en mobil til nå er gmail/spotify - okay nsb appen er så og si must have så mye som jeg reiser da den kun funker på mobil so far.

Men ellers a ? byggekvalitet? Design? Win7 er det bare glitter eller har metrosystemet noe for seg?

Jeg trodde jeg hadde behov for stor skjerm på mobil men selv det har jeg ikke tror jeg, har hatt nexusen i en time og vet ikke om jeg skal sende den tilbake eller ikke. Ser ut til at jeg har fått et slags "dobbeltbehov" da hvor enn jeg går så er primen med og nokia tlf ser ut til å være stødige som fy.

 

Det finnes alternative apper for rutetider og sanntid osv, ala trafikanten appen, men å fornøye periodebilletten (som jeg alltid glemmer :p) må gjøres via den offisielle appen som enda ikke finnes til WP. Spotify finnes (har dog ikke prøvd appen selv). Gmail kan legges til i standard e-post appen som fungerer veldig bra.

 

Byggekvaliteten er helt super. En av de best sammensatte telefonene jeg har holdt i hånden noensinne. Designmessig i forhold til knapper osv. fungerer dette bra. Dedikert kameratast er kjekt (kameraet er også lynkjapt til å starte opp) og power/lås-knapp på siden er mer brukervennlig enn på topp imo. Metro er helt greit. Det flyter veldig fint og ser pent ut, men jeg synes ikke live tiles fungerer like bra som widgets. Skjermstørrelsen er god. Jeg gikk ned fra 4.3" til denne på 3.7" og merket ingen nevneverdig forskell på det. Skjermen er veldig presis (touch) og ser bra ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

For å si det enkelt. iPhone hadde heller ikke så mye apper oppe å kjøre ved lansering. For de som tror apper er klipp og lim fra en plattform til en annen, så er det ikke det.

Først må brukermengden komme, så kommer appene. Der er flere apper nå til WP7, enn det var halvannet år etter lanseringen av iPhone.

 

Om Lumia så kan jeg si dette. Jeg ble fortalt om at den var enkel å bruke, men manglet mye "kjekt å ha" funksjoner. Jeg har hatt windows mobil 6.5 og vet hva det vil si å ha alt for mye stasj tilgjengelig. Hotspot viste jeg ville komme senere, og det er den siste funksjonen jeg savner. Tilslutt så må jeg igjen berømme kvaliteten på samtalene. Det er en lyd på som jeg håper blir et minimum på andre telefoner om noen år. Ni på terningen for lyden..

Lenke til kommentar

Takk for alle samspill - setter skikkelig pris på det; har hatt nexus i to timer og elsker den i forhold til GSII; igjen - hardware bryr meg midt i ræva : design, smart software og simplines er mine nøkkelorder og nexus med clean android har gitt meg dette. Trodde at 4.65 ble for svær men utrolig nok passet det.

 

Er det noe forskjell mellom l900 og l800 annet enn skjermen? 3.7 er egentlig perfekt i forhold til designet mobilen har(som jeg igjen elsker)

Skal til en nokiabutikk her i oslo etter skolen og få en live-demo, i og med at jeg kjører android tablet og har ikke windows pc/tablet (enn så lenge) så liker jeg synkingen mellom de to enhetene men jeg erimponert over hvor "god flyt" windows har i mobilene sine og der har android og dems leverandører en god del å lære.

 

Derfor jeg (igjen) setter stor pris på innspill fra tidligere android/win og vica versa brukere her.

Lenke til kommentar

For de som skal over fra andre operativ systemer til Windows Phone MÅ ha i bakhodet at operativsystemet er helt annerledes og apputvalget mindre.

Men det kommer mer hver dag, også de mer proffe appene.

Man må prøve å holde ut i et par uker, og så er man vant til telefonen. Man endrer faktisk bruksmønster. Jeg klår mindre på telefonen enn med iphone 4S.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med samtalekvaliteten. Funksjonaliteten når jeg ringer er også en helt annen enn min erfaring fra Android. Her er det logisk og raskt å ringe, ikke noe "Applikasjonen Telefon har sluttet å svare"...

 

Jeg har en Tab 7,7, argh som jeg irriterer meg over hakking og treghet innimellom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Jeg gir 4 på terningen på lyd må alle 3 modellene jeg hadde. Generelt dårlig samtalekvalitet med støy i ørepluggen. Den første spraket i høytsleren men de to andre støyet. Så ikke enig i god samtalekvalitet

Men du hadde tre telefoner med feil på, så du er vel ikke representativ til å mene noe om det.

Man bruker ikke den medfølgende ørepluggen, da man vet den er et minimums kvalitet produkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...