Gå til innhold

Dexter - Sesong 7 (USA) - **Spekulasjonstråd**


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor sa ikke Dexter til Debra at han drepte folk som Trinity? Hva var vitsen med å nevne 2-3 navn som hadde gjort ille ting, mens fyren som drepte hans egen kone og titalls andre mennesker dropper man å nevne.

Jeg tror ikke at debra blir så fornøyd hvis hun finner ut at han "stjeler" kriminelle fra politiet.

 

Men dette fant hun jo at av uansett. Dexter nevnte jo flere han hadde drept. Synes det virket veldig rart at ikke Dexter nevnte at "ja, du vet fyren som drepte kona mi, og sånn ca 20 andre folk, blant annet barn. Ja det er sånne folk jeg dreper".

Lenke til kommentar

Det jeg stusser mest på er Dexters ansvarsfraskrivelse i forhold til Harrison. Han flytter jo bare ut uten å tilsynelatende tenke på han... Vil det si at hun nannyen tar seg av Harrison 24 timer i døgnet da? Litt merkelig.

Endret av Blitsen
Lenke til kommentar

Enig i det dere nevner angående problematikken rundt Dexters ansvarsfraskrivelse overfor Harrison. Føler det er en del gode poenger i det tv.com skriver i sin review av episoden:

This was one of those times where the show wanted us to mostly forget that Dex has a baby. Harrison made an appearance tonight, but it seemed pretty easy for Dexter to just start sleeping at Deb's place, seemingly apropos of nothing. Jamie has to be raking it in as a babysitter and she also must think that Dexter and Deb's relationship is the weirdest thing ever—which it is.

 

Tror nok manusforfatterne har litt problemer med Harrison, i og med at det enkelt og greit ikke her helt plass til ham i serien for øyeblikket. Det var nok litt vanskelig fra før, å balansere Dexter som alenepappa med jobb og som i tillegg er seriemorder på fritiden. Men nå som Deb absolutt skal passe på Dexter hele tiden og vil at han skal bo hos henne, så ville det vel kanskje vært mest naturlig at Harrison også hadde flyttet inn dit.

Lenke til kommentar

Det kommer klart en del spørsmålstegn til det, men jeg kjenner jeg er glad. Det siste jeg vil ha nå er masse styr og flere episoder som omhandler Harrison. Jeg erkjenner at manusforfatterne kanskje har rotet seg litt bort med tanke på hvordan de skal takle ungen, men jeg tror serien blir mer spennende på denne måten enn at alt skal gjøres etter boken.

 

Spent på hvordan Louis skal svare på Dexter's påfunn. Ble en liten comic relief (Har vi noe godt ord på norsk for dette? Helt blank) når han satt han på benken. :)

Forøvrig nysgjerrig på om Dexter mente det han sa til Deb utenfor bilen, eller om han fant ut at det var best å gjøre det slik for at hun skal stole på han. En ting er vel sikkert, han blir å drepe igjen.

Lenke til kommentar

Må bare gå litt OT og si at det er fantastisk å se at det er liv i den tråden her igjen. :) Elsker å delta /og se andre delta i en diskusjon om en serie som alle er engasjert i. :)

 

On-topic:

Jeg tror for øvrig også at grunnen til at Dexter ikke nevnte bl.a. Trinity ovenfor Deb. er fordi han da har "stjålet" kriminelle fra politiet. Han sa jo tross alt at han tok de som "falt gjennom sprekkene" (dæven, det hørtes helt latterlig ut på norsk). I tillegg så drepte jo for øvrig Trinity Frank Lundy (Deb. sin daværende "love of her life".) Når det kommer til Harrison så syns jg ikke at det at han har kommet inn i serien har tilført serien noe spesielt positivt. Vil tro at manusforfatterne vil prøve å skrive han ut på en eller annen måte denne sesongen. Spesielt med tanke på i hvilke settinger vi har sett han i de to første episodene. Child services anyone??

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror for øvrig også at grunnen til at Dexter ikke nevnte bl.a. Trinity ovenfor Deb. er fordi han da har "stjålet" kriminelle fra politiet. Han sa jo tross alt at han tok de som "falt gjennom sprekkene" (dæven, det hørtes helt latterlig ut på norsk).

 

Når det kommer til Harrison så syns jg ikke at det at han har kommet inn i serien har tilført serien noe spesielt positivt. Vil tro at manusforfatterne vil prøve å skrive han ut på en eller annen måte denne sesongen. Spesielt med tanke på i hvilke settinger vi har sett han i de to første episodene. Child services anyone??

 

Sant det med "falt gjennom sprekkene". Tenkte egentlig at de Dexter nevnte var kriminelle på lik linje, men ser jo at det blir litt anderledes.

 

Ble vel hintet litt til at Harrison slet med det samme som Dexter for en sesong + siden. Men har vel ikke kommet noe nærmere det på en stund. Egentlig burde Harrison flyttes til halvsøsknene(er kanskje ikke det engang?), da kunne han alltids kommet tilbake, samtidig som det hadde blitt mer frihet i storyen.

Lenke til kommentar

Jo mer man får se av Louis, jo særere blir han. Spent på hva det neste blir.

Enig. Kan se for meg at Louis begynner å stalke Dexter etter det stuntet han gjorde med å dope han ned. Dermed så kan en vel spekulere i at Dexter må være påpasselig med tanke på Louis og LaGuerta som forøvrig sikkert snart begynner å ta i betraktning hva Doakes sa til henne i sesong to om at det var noe rart med Dexter. Videre som nevnt tidligere at Deb vil gå frem og tilbake med "to do or not to do" med å melde Dexter.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...