Gå til innhold

Skyrim -- Enda bedre med mods!


Anbefalte innlegg

Det kommer helt an på hva du er ute etter, og ikke minst hvordan maskinvare du har. Selv benytter jeg følgende mods for penere grafikk:

Static Mesh Improvement Mod - Denne øker antallet polygoner på en rekke statiske objekter.

 

Skyrim HD 2K - En serie mods som bytter ut teksturer med høyoppløslige versjoner.

 

Pure Waters - En mod som gjør vannet langt klarere og penere. For noen vil W.A.T.E.R. være å foretrekke da Pure Waters er en tanke urealistisk når det kommer til hvor rent vannet er.

 

Detailed Terrain and Tree LoD - Gjør avstander penere/mer interessante.

 

Distant Detail Hearthfire Edition - Denne jobber godt sammen med modden rett over. Den gjør at enkelte objekter blir lastet inn uavhengig av hvor lang avstanden er (slik at f. eks. bruer over elver ikke plutselig "popper" inn når du nærmer deg).

 

Dynavision - En mod som innfører dybdeskarphet. Denne har MCM (Mod Configuration Menu (en av tingene SKyUI bringer) som lar deg gjøre innstillinger på modden.

 

Superior Rock Textures - Som navnet tilsier; penere teksturer for stein.

 

HD Misc - HD-utgaver av enkelte teksturer ikke behandlet av øvrige mods nevnt.

 

Lush Trees and Grass - Gjør gress og trær langt mer fyldige og naturtro. Modden er for øyeblikket under en større revisjon og ikke mulig å laste ned.

 

Climates of Tamriel - En mod som påvirker klimaet i Skyrim. Den kan også endre på lyssettingen i spillets interiør (i hus, grotter osv), men her foretrekker jeg å bruke Realistic Lighting Overhaul.

 

Realistic Lighting Overhaul - En mod som fjerner alt(?) "ambient" lys. Altså alt lys som er lagt til spillet som ikke har en lyskilde. Vanilla Skyrim er latterlig lyst uansett hvor du er, med denne modden er områder mørke hvis de ikke har en lyskilde (fakkel på veggen etc).

 

 

Dette er de grafiske modsene jeg anser som essensielle (de fleste av dem i hvert fall). Utover disse bør du/må du ha SKSE og SkyUI. Her er en video som viser installasjon av SKSE.

 

Av andre mods jeg anbefaler kan jeg nevne:

A Quality World Map - Hvorfor i alle dager er ikke veier markert på kartet i vanilla?

 

Better Dialogue Controls - Fikser et problem med samtalemenyer og bruk av mus og tastatur. I vanilla er det veldig lett at spillet registrerer andre valg enn hva du faktisk trykker på. Denne modden fikser det.

 

Categorized Favorites Menu - En bedre favorittmeny, stor og oversiktelig. SkyUI fikk i versjon 4.0 sin egen favorittmeny som er langt mer subtil (deres filosofi rundt hele SkyUI). Så det er litt opp til deg hva du foretrekker. Hvis du bruker denne sammen med SkyUI 4.0 eller nyere må du inn i MCM --> SkyUI --> Advanced og på venstre side vil du se "SWF Version Checking" og huke av for Favorites Menu. Hvis ikke vil SkyUI komme med en error til deg når du bruker favorittmenyen.

 

Categorized Favorites Menu Oni Edition - En oppdatering av modden over gjort av en annen person. Installer den forrige først og denne etterpå (anse den som en patch).

 

Blacksmithforge water fix - En mod som animerer trauet med vann i alle smier.

 

Move it Dammit - En mod som lar deg løpe på followers og npc'er for å få de til å flytte på seg om de står i veien for deg.

 

RaceMenu - En mod som gjør menyene for karakterlaging langt bedre optimalisert for PC.

 

Realistic Ragdolls and Force - En mod som forhindrer at f.eks. piler sender fiender flyvende mange meter når de dør.

 

Skyrim Flora Overhaul - Hvorfor gir en hel busk Snowberries kun ett bær? Denne modden gir en mer realistisk mengde ingredienser fra flora og fauna.

 

Convenient Horses - En mod som kraftig forbedrer hester i spillet og kommer med muligheter for å gjøre egne innstillinger (raskere hester for eksempel, for hester i vanilla er unaturlig trege (til tross for at hester i Skyrim skal være av type arbeidshester)).

 

Det er de jeg lister i denne omgang. Om du lurer på andre mods er det bare å si i fra, så skal jeg se om jeg har noen forslag.

 

 

-Deluze

 

Jeg har installert Skyrim på nytt ettersom ENB-modden jeg brukte gjorde at det kræsjet. Jeg tenkte jeg skulle bruke listen din, men ser at du ikke bruker noe ENB-mod. Er ikke det nødvendig for å få den peneste grafikken? Jeg er glad hvis jeg "slipper" med tanke på problemene jeg har hatt.

 

REDIGERT: Typisk, akkurat når jeg skulle til å legge inn alle moddene, har de tatt ned NMM... Jeg la inn Project ENB manuelt, og den funket (hele Skyrim kræsjer hvis jeg kjører MSI Afterburner fant jeg ut), men uten alle de andre moddene som "hører til" blir det ikke det samme...

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri brukt noen ENBs, så alt jeg sier er med utgangspunkt i hva jeg tror/har lest/har hørt.

De aller fleste ENBs er ganske ressurskrevende og kutter fps i enkelte tilfeller i 2. Derfor kan det være uaktuelt å ha mods som legger til store teksturer i tillegg.

Utover det er du nesten nødt til å sjekke hva forfatteren av den aktuelle ENBen sier om kompatible mods, og deretter teste det ut med mod etter mod. For Project ENB sier forfatteren at det skal fungere med praktisk talt alle mods for Skyrim så lenge de ikke modifiserer "ENB Series binary files".

NMM kommer tilbake, forhåpentligvis i løpet av i morgen. Info fra DarkOne i spoiler.


First of all the good news. We found the cause of that slowness. Like the plotline to a bad B Horror Movie (which I’ve dubbed NMM 2: Revenge of the Mod Managers), it was Nexus Mod Manager that was inadvertently DDoSing the web servers. Now I know what you might be thinking, “Hey Dark0ne, didn’t this happen before?”. Why yes, it did. This time it’s different, of course, but I’m hoping if and when it comes to finishing off the trilogy we’ll be a bit more well versed in spotting the signs earlier next time, because we’ve spent the better part of the past 36 hours tweaking the hell out of our config wondering why and how our database cluster was serving 15,000 mysql queries a second and our web server was serving 2,700 requests a second without exploding. By the time you’re reading this we’ll have sorted this issue, at least temporarily, by shutting down the NMM web services. You can still use NMM in offline mode, you can still add mods to NMM and manage your mod lists, but you’ll just have to make do with doing it the old fashioned way by manually downloading mods from the site and adding them to NMM after-the-fact. The results, I hope you can tell, are pretty darned obvious. I’m browsing around the various games on the network without a care in the world, split-seconds of loading times between each click. It almost brings a tear to my eye. Queue people commenting on this news post saying that they can’t connect to NMM (one turd sandwich, coming right up!). Tomorrow we’ll investigate why exactly NMM was DDoS’ing our web servers and hopefully by the end of tomorrow it, too, will be back up and operational again.

 

 

-Deluze

Endret av Deluze
Lenke til kommentar

Riktig at noen ENB`er bruker litt ressurser, men så er det andre som ikke bruker noe i det hele tatt (for eks med sharp shooter ENB som jeg bruker tror jeg vi snakker 2-5 reduksjon i FPS).

 

ENB er jo egentlig bare en farge/effekt justering som blir lagt som ett filter oppå vanilla. Noen dytter jo inn mye ambient occlousion og what not som gjør at det kan kreve litt mer enn vanilla. Personlig syntes jeg vanilla Skyrim med noen justeringer i form av lys mods osv kan være vel så fint som mange av ENB`ene.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Sendte en PM til Frijazz og ba om at han overlot tråden til noen andre. Det er mye arbeid å holde en slik tråd skikkelig ved like, spesielt dersom man ikke spiller selv lengre. Det er forresten jeg som var første TS, har bare skiftet nick.

 

Alternativt får noen andre starte en lik tråd, v.2! Uansett, jeg observerer et par ting:

 

  • Plussene er bare å gi opp. Umulig å holde ved like. Fjern alle sammen, og eventuelt erstatt med en stjerne eller noe, type "essensiell" mod eller "sterkt anbefalt".
  • Hele førsteposten trenger en så stor overhaling at det kanskje er lettest å slette alt og begynne på nytt.
  • Alle må gi +1 til ny trådstarter.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 6 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Hehe, poster ikke mine egne mods på nexus lenger pga at det er så mange som installerer uten å lese description, og klager etterpå :hrm: Men han som laga Charactern som followern er basert på ville ha henne på Nexus...

 

Jobber med en egen nettside dedikert til mine mods.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Skjekk ut mod kalt DyndoLOD, gjør distant terrain om til 2015 lignende spill titler, så nå ser det mye bedre ut langt unna

 

Frostfall er jævla bra

 

Campfire 1.1 er ute

 

Noble Skyrim (texture mod)

 

ordinator - perk mod

 

ENB (gjør grafikken og lys og været og osv. til helt syke og det ser no inni helvete pent ut men kommer da med en god del fps hit)

 

Google STEP 2.9.9.1 og dere finner masse greier av mods der

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...