Gå til innhold

Skyrim -- Enda bedre med mods!


Anbefalte innlegg

Hehe, har tenkt på akkurat det samme. Jeg starter opp spillet med vanlig Steam launcher en gang iblandt for å få oppdatert det jeg har av mods ifra Steam Workshoppen. Har man ingen mods ifra Workshop men alt i Nexus så skal det ikke være nødvendig da.

 

Hmm okay, hvordan er det med mods på Steam Workshop kontra Nexus? Er det slik at disse inneholder noe forskjellig? Altså noen mods finner man bare på Nexus og andre bare på Workshoppen?

 

 

Edit: Mest lyst til å holde meg til en plass, og om Nexus inneholder altså Workshoppen har, så kan jeg likeså godt bare bruke den.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm okay, hvordan er det med mods på Steam Workshop kontra Nexus? Er det slik at disse inneholder noe forskjellig? Altså noen mods finner man bare på Nexus og andre bare på Workshoppen?

 

 

Edit: Mest lyst til å holde meg til en plass, og om Nexus inneholder altså Workshoppen har, så kan jeg likeså godt bare bruke den.

 

Ja, veldig mange mods finner du begge steder men i Nexus der har du nesten alt mens i Workshoppen mangler det en hel del så egentlig like greit å bare droppe Workshopen og ha alt i Nexus. Også med tanke på mod konflikter etc. Tror faktisk at man er avhengig av Nexus for å kunne benytte SKSE som jo er avgjørende, trengs jo til grunnleggende mods som SkyUI osv.

 

Om man lurer på hvordan man inst/oppdaterer SKSE så er det bare å følge oppskriften til Gopher:

 

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Sikkert behandlet før i en lang tråd men: Jeg har installert Skyrim på min nye iMac. Windows 8, 2 gig GTX 680MX grafikk, 3,4 GHz i7, 16 gig RAM. Uten mods får jeg ultra high settings selv på 2560x1440 oppløsning.

 

Jeg tenkte jeg skulle starte en helt ny omgang, denne gangen med mods. Deriblant sikjert noen tunge 2K textures. Hva kan jeg realistisk forvente av ytelse?

 

Spørsmål 2: En rask googling sa at det hadde vært malware på Nexus for et par måneder siden. Er det trygt nå?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Spørsmål 2: En rask googling sa at det hadde vært malware på Nexus for et par måneder siden. Er det trygt nå?

Da fant jeg svaret på spørsmål 2: Hacking problems fixed

 

As soon as we found out about the breach we had the servers down and patched up within minutes and we’ve been working today further hardening our servers and shutting down the method used by the hacker to gain access. All told, malicious downloads were only being served for an hour early this morning. If you don't know what I'm talking about then you missed it all.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Auda, det fikk jeg ikke med meg den gangen det skjedde. Ingen skade skjedd antar jeg, siden jeg ikke plukket det opp...

 

I forhold til det med textures kjører jeg selv 1k på en laptop uten problemer. Snakker da 6990M, i7, 8Gb RAM, Full HD og settings på ultra. Har ikke selv testet 2k, men med det oppsettet der antar jeg at du ikke kommer til å ha problemer selv med høyere oppløsning. Husk 4Gb patch, da skyrim normalt sett har et lavere tak på minnebruk. Rent FPS-messig finner du nok ikke det ut før du kjører i gang spillet. Er for øvring et helt annet spill når man for eksempel må ta hensyn til mat, drikke, søvn og drastisk mer skade fra alt man treffer på, i tillegg til de visuelle aspektene i andre mods.

Lenke til kommentar

Har nå kjørt et par dager med noen mods:

 

Skyrim HD - 2K

SMIM

Immersive Armors

CBBE

Enhanced Blood Textures

ApachiiSkyHair

Better Females

 

Har også et par andre som jeg ikke har lagt inn ennå. Blodgreia kommer jeg til å ta vekk igjen, den var så overdrevet at det ikke var morsomt, og litt buggete. Likte CBBE, som fikk damene til å se ut som damer, og ikke top model-deltagere... :)

 

Ytelsesmessig går det tålelig bra på max settings faktisk. Har ikke lagt inn 4Gig patch etc ennå, så det kan kanskje bli bedre.

 

Største problemet nå har ingenting med mods å gjøre, det er min gode gamle spillmus som ramler ut (får USB-pling) støtt og stadig.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Blodgreia kommer jeg til å ta vekk igjen, den var så overdrevet at det ikke var morsomt, og litt buggete.

Det gikk ikke. Når jeg fjernet mod'en så kræsjet lagrede spill, så jeg måtte bare aktivere den igjen. (Det kom først en advarsel om at objekter i lagringen kunne mangle, men den ville ikke laste i det helel tatt.)

 

Ellers fungerer det bra. Det tar merkbart lenger tid å laste, men ellers er det greit.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg er litt sent ute, men kan nevne at mods som bruker scripts ofte vil være problematiske å avinstallere og fortsette på lagrede spill. For å avinnstallere slike mods må en gjøre noen trinn, for Enhanced Blood Textures er trinnene slik:

-Go to an indoor area where there are no blood splatters anywhere.

If you have SkyUI you can use the MCM menu to uninstall the mod instead of typing in the console.

-Open console using the ~ key, and type the following:

pcb

stopquest zGoreEffectsnNPCQuest <-- Versions below v3.0

stopquest zGoreEffectsnNPCQuestUpdate <-- Versions below v3.0

stopquest zGoreEffectsPlayerQuest <-- Version v3.0 and above

Uninstall the mod with use of your mod installer.

-if you crashed while loading the save it means that there is blood in the area you are in, go somewhere else.

 

Check the readme if you installed the mod manually.

 

For andre tilfeller hvor avinnstallering av mods forårsaker korrupte saves, legg inn mod'en på nytt og se på Nexussiden etter instruksjoner for avinnstallering.

 

@Geir

Jeg vil anbefale deg også Pure Waters og/eller W.A.T.E.R. Som navnene tilsier er dette mods som gjør vann langt penere og mer realistisk (dog er det enda mange skritt unna naturlig).

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Om du bruker SkyUI har du også tilgang til Mod Configuration Menu (MCM) hvor du kan justere litt på Enhanced Blood etter eget ønske, om jeg husker korrekt er mengde noe av det som kan justeres.

 

Og en ting til, med oppdateringen 1.3.10 (20.12.2011) ble Skyrim offisielt patchet for å bruke 4GB minne, altså er mods for dette ikke lengre nødvendige.

 

-Deluze

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ja kanskje litt lurt å si det. :p

Ser at det er brukerfeil (de som lastet ned modden) som er problemet, folk som ikke finner "scripts" betyr at de bare har lastet ned essential version.

 

Jeg har forklart ganske tydelig at de må laste ned begge om de skal ha essential-versjonen, men ikke alle leser forklaringen dessverre...

 

 

Uansett problemet var at de ikke kan fortelle Meeko til å vente på en plass, eller be han gå "hjem" igjen.

 

Dette fikset jeg i september i fjor. :p

Endret av aBaDmAn91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...