Gå til innhold

Skyrim -- Enda bedre med mods!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke at WB har rett til å sende et sånt brev - det er ikke de some eier rettighetene i følge wikipedia, men Middle-earth Enterprises. WB har lisens for dataspill, men Middle-earth Enterprises kan vel dele ut flere lisenser?

 

For wikipedia har alltid rett.

Nei, selvfølgelig ikke, men wikipedia gir minimum en pekepinn i retning av sannheten. Sjeldent det står ting der som er helt feil.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Er det en mod som gjør at når du har utforsket en hule, borg osv så kommer ikke det fiender og utstyr tilbake etter en liten stund?

Jeg har selv brukt No Cleared Cell Respawn. Men den stopper ikke bare respawning av fiender, også gruver med fiender (gull og moonstone) stopper respawning av mineraler.

 

Førstepost oppdatert.

Endret av Frijazz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Kunne ikke se at denne var nevnt, men det må være på topp 5 av det nyttigste verktøyet jeg har brukt i forhold til å ha en haug av texture/mesh pakker installert, lettere å egentlig bare lese, funker ypperlig. :)

 

Texture Pack Combiner - Skyrim Nexus

 

(! viktig å lese ALT, det kan være verdt det)

 

Interessant. Har en god håndfull texture og grafikkmods som ligger litt sånn på kryss og tvers (aner ikke load rekkefølgen de burde ligge i NMM så har vel lagt seg inn stort sett tilfeldig) og spillet smålagger litt en gang iblandt så da burde vel denne være perfekt!

Lenke til kommentar

Interessant. Har en god håndfull texture og grafikkmods som ligger litt sånn på kryss og tvers (aner ikke load rekkefølgen de burde ligge i NMM så har vel lagt seg inn stort sett tilfeldig) og spillet smålagger litt en gang iblandt så da burde vel denne være perfekt!

 

Ikke værre enn å bare prøve! ;) Jeg brukte vel en god halvtime på å laste ned alt og kategorisere det, gikk nå litt fortere når jeg fant rutinen på det. Selveste kompresseringen tok meg ca 10-15 minutt med en i2500k + SSD. :)

 

Nå skal det bli sagt at jeg lastet ned så og det meste av de han linker til der (de som er støttet).

Endret av Smokeeye
Lenke til kommentar

 

Jaggu, den hadde jeg ikke hørt om engang! Lastet den ned og fikk klar beskjed om hvilke mods/plugins jeg hadde som var bugga/lå feil. Genialt :)

 

PS. Sikkert andre som også bruker SOS (Sounds Of Skyrim) som den sier "have been causing a lot of bugs and corrupting saves, even when removed and caused stuttering". Så da velger jeg å stole på BOSS og avinst denne for å se om laggingen gir seg.

 

Førstesiden burde vel oppdateres med dette verktøyet her selv om det ikke er en mod i seg selv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

noen andre som har problemer med at skyrim ikke laster ned mods som er subscribed i steam workshop?

begynte nettop å spille igjen, å installerte noen mods, men nå fungerer det plutselig ikke lengere.

 

Edit 1: Ting jeg har prøvd for å fikse det: resubba mods, restarta steam, verify integrity of game cache, restarta PC og kjørt både steam og skyrim som administrator.

 

Edit 2: Lastet ned noen mods via curse client, nå fungerer ingenting.

Endret av XfsB
Lenke til kommentar

noen andre som har problemer med at skyrim ikke laster ned mods som er subscribed i steam workshop?

begynte nettop å spille igjen, å installerte noen mods, men nå fungerer det plutselig ikke lengere.

 

Edit 1: Ting jeg har prøvd for å fikse det: resubba mods, restarta steam, verify integrity of game cache, restarta PC og kjørt både steam og skyrim som administrator.

 

Edit 2: Lastet ned noen mods via curse client, nå fungerer ingenting.

 

Hmmm, sist jeg sjekket (for en ukes tid siden) så så jeg at de modsa jeg hadde igjennom Workshopen lastet inn og oppdaterte seg ihvertfall som vanlig. Men prøver å gå bort ifra Workshoppen og kun bruke Nexus så faser ut modsene jeg har derifra over til Nexus Mod Manager litt etter litt. På Nexus så har man langt mer kontroll over alle mods/plugins samt hvilken versjon de har og om det har kommet noen nyere versjon. Ikke minst så har man der masse mods som man ikke har i Workshoppen pga de er avhengig av SKSE.

 

Sjekk ut og last ned (om du ikkk allerede har den:) ) http://skyrim.nexusmods.com/mods/modmanager/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...