Gå til innhold

Ny samsung 5 serie ultrabook!


shiznit87

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøp versjonen med harddisk. Trenger bare skru av en skrue for å åpne lokket og ett par skruer for å få ut harddisken. Jeg hadde gått for denne av alternativene dine: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=639424#extra (Er jo også noe av det bedre der ute). Eneste grunnen til at jeg gikk for SSD versjonen er at jeg fikk den for 7495,- når HDD versjonen kostet 6795,-. Var med andre ord ikke noe å spare for meg. Legg til 4GB minne (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=574686) så har du en maskin med 8GB minne og SSD billigere enn hvis du skulle kjøpt SSD versjonen :)

 

Kjøpte en Kingston 4GB DD3 1333mhz, etter å ha satt inn den, så startet maskinen, men skjermen ble svart uansett hva jeg gjorde, så tok den ut igjen og da startet maskinen. Har nå bestilt den minnebrikken du lenket til over her, får se om den fungerer :)

 

 

mvh

Thomas

 

Gi gjerne en liten update på hvordan overnevnte RAM funker i denne Samsung 5-serie når du får satt den inn :-) Har i dag anskaffet meg et eksemplar og er strålende fornøyd foreløpig. Og vurderer jo da å sette inn mer RAM.

 

Litt off topic; Hvis man skal rydde litt i forhåndsinstallerte prorammer/filer på dataen uten å slette noe viktig, hvor kan man starte og hva bør definitivt bort?

Lenke til kommentar

Jeg får

 

Prosessor: 6.3

Minne (RAM): 7.3

Grafikk: 4.7

Spillgrafikk: 6.2

Primær harddisk: 5.9

 

Dette uten SSD, men med ekstra minne. Virker forøvrig som ExpressCache ikke har noen effekt men føler meg rimelig sikker på at den bidrar til ytelsen litt i alle fall. WEI har uansett sine begrensinger :)

 

Lavt i grafikk er vel pga HD3000 i stedet for en dedikert løsning ja. 4.7 og 4.8 er såpass likt at jeg antar det er rent tilfeldig.

 

Jeg får følgende på min uten SSD og med 4G RAM;

 

Prosessor: 6.3

Minne (RAM): 5.9

Grafikk: 4.4

Spillgrafikk: 5.8

Primær harddisk: 5.9

 

 

Hva kan være årsaken til at grafikken er så mye lavere på min kontra deres? RAM påvirker vel ikke dette(!)?

Lenke til kommentar

Kan kanskje komme av drivere? Kan ikke huske om det har kommet nye, men det er jo typisk av dette man får lavere score. Ellers, tok du testen med power på "høy ytelse"? Passet du på å ikke bruke noen programmer ala youtube etc?

Dette er viktig for å få gode tall på WEI, eneste du skal ha oppe når du kjører testen er selve testen. Ellers blir det som å måle båndbredden din på speedtest.net samtidig som du har uTorrent oppe ;)

 

Edit:

Og ja, drivere kan ha mye å si

Endret av Geirern
Lenke til kommentar

Det var ett veldig godt kjøp, med tanke på at jeg er veldig fornøyd med min maskin til 7495,-,

Stemmer vel forresten ikke helt hva de sier på sidene til komplett der. Max installert minne er vel 2x4GB ikke 1x8GB? Eller har jeg sett feil her? Inni maskinen er det vel såvidt jeg husker riktignok bare ett utbyttbart slot fordi 4GB er "soldered on", så maks er for hele maskinen er vel 8GB? Du kan jo ikke kjøpe en 8GB minnebrikke og sette inn?

Lenke til kommentar

Det må være skrivefeil. Brikkesettet støtter maks 8GB såvidt jeg vet.

Og hvis det er mulig å legge inn en 8GB brikke i tillegg så gjør jeg selvfølgelig

det, spesielt med tanke på at grafikkprosessoren ikke har innebygd minne, men istedenfor deler minne med systemminne.

Endret av Kimma16
Lenke til kommentar

Ærede forumister

 

Da er maskina i hus (snurrediskvarianten) og den er jo bærre lækker. Har imidlertid et irriterende problem: Jeg klarer ikke å få den til å boote fra en USB-stick. Har lagt win7 fra cd'en som fulgte med over på stick (vha WinToFlash), men ingen reaksjon. Heller ikke "recovery-sticken" min med Acronis produkter kommer opp, den har jeg fått til å boote på de fleste maskiner jeg har prøvd. Har satt boot-rekkefølge i BIOS til alt som har med USB å gjøre foran harddisk. Noen forslag?

 

JILDG

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...