Gå til innhold

Ny samsung 5 serie ultrabook!


shiznit87

Anbefalte innlegg

Kona kjøpte først en Acer S3-391 med 3317U-cpu til 6k, men benyttet seg av angrerett fordi vifta gikk opp og ned hele tida. I tillegg hadde vifta en høyfrekvent pipelyd.

 

Et par dager etter at hun sendte den tilbake kom Samsungs 530U3C beleilig nok på dagstilbud til 6k hos komplett. Samsungen er så og si lydløs og ser etter min mening mye bedre ut, selv om den kanskje er bittelitt tykkere og tyngre.

 

Det eneste problemet er WiFi-en. Som regel når hun vekker maskinen fra dvale så finner ikke maskinen det trådløse nettverkskortet, og blir nødt til å restarte maskinen. Noen som har tips til å fikse dette? Jeg har prøvd med de nyeste driverne fra Intel sine sider. Kortet er et Advanced-N 6235.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eneste problemet er WiFi-en. Som regel når hun vekker maskinen fra dvale så finner ikke maskinen det trådløse nettverkskortet, og blir nødt l til å restarte maskinen. Noen som har tips til å fikse dette? Jeg har prøvd med de nyeste driverne fra Intel sine sider. Kortet er et Advanced-N 6235.

Jeg har samme nettverkskort som deg. Driverversjonen er 15.0.0.75 (29.11.2011). Jeg har aldri opplevd det du gjør. (Riktignok melder Samsung Easy Software Manager om en ny"Trådløs LAN-driver" som kan installeres, men oppdateringen er hele tiden "Mislykket". Sikkert like bra...)

 

Ellers er jo Samsungen noe tyngre enn konkurrentene fra Acer og Toshiba. Men den virker samtidig mer solid, og har mindre viftestøy. Jeg vil ikke bytte...

Endret av nojac
Lenke til kommentar

Et par dager etter at hun sendte den tilbake kom Samsungs 530U3C beleilig nok på dagstilbud til 6k hos komplett. Samsungen er så og si lydløs og ser etter min mening mye bedre ut, selv om den kanskje er bittelitt tykkere og tyngre.

 

Når var den på tilbud? Med HDD/SSD eller 128 GB SSD? Ikke si at jeg at jeg har oversett tilbudet jeg venter på...

Lenke til kommentar

Et par dager etter at hun sendte den tilbake kom Samsungs 530U3C beleilig nok på dagstilbud til 6k hos komplett. Samsungen er så og si lydløs og ser etter min mening mye bedre ut, selv om den kanskje er bittelitt tykkere og tyngre.

 

Når var den på tilbud? Med HDD/SSD eller 128 GB SSD? Ikke si at jeg at jeg har oversett tilbudet jeg venter på...

Som Venin sier var det ett dagstibud på komplett, det var med 500Gb HDD, hvis det var det samme jeg så.

Lenke til kommentar

Det er den gamle modellen som ligger til 5999,- hos NetOnNet. Den nye koster 6690,- der.

 

Jeg fant forresten ut at jeg ikke hadde fått oppdatert til nyeste WiFi-drivere likevel. Jeg la visst inn 15.1.x.x i stedet for 15.2.x.x. Har foreløpig ikke hatt problemer med 15.2, så det virker lovende.

 

Hvis problemet kommer tilbake så tenker jeg å oppgradere BIOS. Maskinen har P01AAJ og nyeste er visst P05AAJ. Noen som forresten har changelog på de forskjellige BIOSene?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Dyrt as, ultrabook får man lite for pengene.

Samsung 530 er blant de billigere ultrabookene, Samsung 530 har lokk over skjerm og ramme rundt tastatur i aluminium, en vanlig laptop er laget i plastmateriale.Og den er mindre og lettere enn en vanig laptop, det koster. Generelt har lette små laper vært business-PC og man har tatt mye høyere priser for disse, de har rett og slett vært grisedyre. ultrabook snur denne trenden litt. Og etterhvert vil nok prisen synke mer.

Samsung 530 har lokk over skjerm og ramme rundt tastatur i aluminium, en vanlig laptop er laget i plastmateriale.

Samsung 9-serie som var av de første som kom på markedet koster fra 10 795 og oppover på komplett, den er laget helt i aluminium.

 

Skal du ha en rimeligst mulig PC lønner det seg ikke å kjøpe en ultrabook. Pris er ikke kun avhengig av kvalitet, men kvalitet koster ofte litt mer.

Lenke til kommentar
Hei. et lite spørsmål har selv sett på Samsung 530U3C 13.3" HD Titan og SAMSUNG SERIES 5 ULTRA CI5 NP530U3C-A01SE er det de samme, blir usikker siden det står Titan på en av de? Og et siste spørsmål bruker den 7mm eller 9mm hdd? Har en 9mm 550 intell ssd liggende så ;)?

 

Det som er smart når man stiller et spørsmål er å fortelle hvor du har sett på disse, vilken butikk eller netshop - eller legge inn en link. I tillegg er det greit å sammenlikne spesifikasjoner.

 

Søkte på denne NP530U3C-A01SE og fant den på Netshop til ca kr 6500, hvis den andre er på Elkjøp til ca 6000 (den som jeg refererte til over). høres den på Elkjøp billigere ut. Jeg vil tro de er omtrent det samme, men umulig annet enn å gjette. Titan har nok ikke noe å si, verken fra eller til. Denne PC-en blir levert i brun, en antrasitt-liknende farge og rød, mulig det er en fargebetegnelse.

 

Ellers er det litt mer info, hvis du leser i denne tråden?

 

Edit: det er en side som heter ultrabooknews.com der åpner de en Samsung 530, mulig det også blir nevnt om den er 7 eller 9mm. Ellers er det bare å søke ;)

Endret av smartphone
Lenke til kommentar

Bestilte fra Dustinhome.no, sykt at de kan senke prisen til 5000kr. Ingen andre er nærme, skulle nesten tro at de har gjort en feil at det er amd modellen.

 

Produkt nummeret NP530U3C-A01SE tilsvarer at det er i5 1,7GHz prossesoren viss man sammenligner med samsung sin egen side og dataen på dustin.

 

 

Oisann! http://www.dustinhom...e_Prisjakt_1009

 

Jeg hadde slått til med en gang...

 

Uansett, A01 vil si titan/grå farge, A04 er brun og A06 er rosa.

 

Billig er det uansett. Men det står ingenting om det er SandyBridge eller IvyBridge - den på elkjøp har 6GB minne og er IvyBridge.

 

Titan = sølv.

 

Det står at det er Intel Core i5 1,7 GHz Intel HD Graphics 4000

 

ergo tredje generasjon

Endret av Oldissen
Lenke til kommentar

Titan = sølv.

En morsom ting er at komplett ++resten av kjedene med samme leverandør sier at NP530U3C-A01SE er AMD modellen.

 

Den er mye mørkere enn sølv.

 

535 har AMD og 530 har Intel. Det er også det Komplett og de andre opererer med.

 

Og som Oldissen sier, Intel HD Graphics 4000 betyr Ivy Bridge.

Lenke til kommentar

Hei! Er i tenkeboksen ifht å kjøpe en ultrabook innen kort tid. Har ikke rukket å sette meg inn i temaet de siste årene. Hva er det beste kjøpet til 5-6-7000? Er dette tilbudet fra dustin godt?

Bruken går stort sett på surfing, og nedlasting av serier med påfølgende hdmi-oppkobling mot tv'n.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...