Gå til innhold

Ny samsung 5 serie ultrabook!


shiznit87

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ærede forumister

 

Da har versjonen med snurredisk gått i retur (jeg synes den var direkte treig.......) til fordel for SSD-versjonen supplert med ytterligere 4 GB ram. Du verden for en forskjell hva gjelder hastighet, 2 verdener i mine øyne.

 

Men ny versjon, nye spørsmål: Minneøkningen reduserer diskstørrelsen til ca 88 GB jmf hurtigstartsystemet og partisjon med backup. Jeg har kun installert Office-pakka, Dropbox (2GB kapasitet) og CCleaner, og dette har spist 40 GB av disken!! En tilsvarende installasjon på min stasjonære pc ligger på rundt 15 GB. Finner ingen god forklaring, er det noen som forslag til hva som har skjedd? Har noen forsøkt en ren installasjon av win7fra medfølgende CD uten Samsung Recovery og dets like?

 

JILDG

Lenke til kommentar

Kommet deg noe videre?

Nei, dessverre.........Har jo muligheten til å foreta en ren installasjon, men tida strekker ikke til akkurat nå. Dersom noen har noen andre forslag er meg takknemlig.

 

JILDG

Hvis du bor i Oslo-området kan jeg altids foreta en ren installasjon for deg.

 

Tusen takk for generøst tilbud! Men en av grunnene til at jeg kjøper ny pc, og ikke Mac, er jo gleden ved å stadig ha noen små problemer som må løses :)

 

Noen gode råd er jeg selvfølgelig glad for å få med på veien: Jeg har nå en USB med win 7 som jeg kan boote fra (etter hjelp fra deg tidligere, nok en gang takk). Har tenkt å hoppe bukk over Samsung recovery da denne tar så mye plass på egen partisjon og jeg likevel bruker Acronis sitt system. Er lenge siden jeg har lagt inn operativsystem fra grunnen av, men får jeg mulighet til å slå sammen partisjoner (C partisjon og Samsung recovery) ved installasjon, eller børe dette gjøres i forkant? Holder det å laste ned Easy Software Manager etter installasjon for huke tak i drivere etc?

 

JILDG

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Ærede forumister

 

Da har versjonen med snurredisk gått i retur (jeg synes den var direkte treig.......) til fordel for SSD-versjonen supplert med ytterligere 4 GB ram. Du verden for en forskjell hva gjelder hastighet, 2 verdener i mine øyne.

 

Men ny versjon, nye spørsmål: Minneøkningen reduserer diskstørrelsen til ca 88 GB jmf hurtigstartsystemet og partisjon med backup. Jeg har kun installert Office-pakka, Dropbox (2GB kapasitet) og CCleaner, og dette har spist 40 GB av disken!! En tilsvarende installasjon på min stasjonære pc ligger på rundt 15 GB. Finner ingen god forklaring, er det noen som forslag til hva som har skjedd? Har noen forsøkt en ren installasjon av win7fra medfølgende CD uten Samsung Recovery og dets like?

 

JILDG

Hei, tråler gjennom forumene for å bestemme meg for en ny ultrabook. Mulig å spørre hvordan dine erfaringer er med denne pc'en? Fant du ut av problemet med oppgradere ram? :)

Hva med vifte og batteri? På forhånd takk :)

Lenke til kommentar

Hei. Problemet var nok ikke med RAM'en men heller at han ikke slettet alle partisjoner før han reinstallerte Win7. Jeg har ihvertfall aldri hatt noe problem med det og SSD'en min viser 119GB totalt tilgjengelig plass. Maskinen har aldri bråket og viften er uhørbar. Batteritiden er mer enn god nok til mitt bruk (ett sted mellom 4 og 6 timer med intensivt bruk).

Lenke til kommentar

Hei folkens!

 

Beklager sent svar, har vært på reise og ikke fått sjekket forumet jevnlig.

Ser jeg har fått flere henvendelser og svarer dem alle i en jafs.

 

1) Det gikk smertefritt å reinstallere win7 fra USB, bare husk å ikke boote fra USB3 porten.....Endte opp med at windows ++ fortsatt tok 40 gig av disken, men denne gang av totalt 110 gig da jeg lot være å legge inn Samsung Recovery. Dønn stabilt etter installasjon.

 

2)Ekstra minne er enkelt. Jeg kjøpte Samsung minne, koplet ut batteriet via en liten åpning i chassiet bak (se manual), åpnet plastlokket bak (skrutrekker + plastkort/bankkort langs spalten) og intallerte. Startet opp igjen og VIOLA...

 

3)Versjonen med SSD er mye raskere enn den med snurredisk. Jeg prøvde først snurredisken, men denne gikk i retur. Er storfornøyd med SSD-versjonen.

 

JILDG

 

(Edit:trykkleif......)

Endret av JammenIkkeLettDaGitt
Lenke til kommentar

Hei folkens!

 

Beklager sent svar, har vært på reise og ikke fått sjekket forumet jevnlig.

Ser jeg har fått flere henvendelser og svarer dem alle i en jafs.

 

1) Det gikk smertefritt å reinstallere win7 fra USB, bare husk å ikke boote fra USB3 porten.....Endte opp med at windows ++ fortsatt tok 40 gig av disken, men denne gang av totalt 110 gig da jeg lot være å legge inn Samsung Recovery. Dønn stabilt etter installasjon.

 

2)Ekstra minne er enkelt. Jeg kjøpte Samsung minne, koplet ut batteriet via en liten åpning i chassiet bak (se manual), åpnet plastlokket bak (skrutrekker + plastkort/bankkort langs spalten) og intallerte. Startet opp igjen og VIOLA...

 

3)Versjonen med SSD er mye raskere enn den med snurredisk. Jeg prøvde først snurredisken, men denne gikk i retur. Er storfornøyd med SSD-versjonen.

 

JILDG

 

(Edit:trykkleif......)

Takk for svar. Fått meg ny jobb, og de skal dekke pc for meg, så håper at denne ligger innenfor budsjettet :) Kjøper nok den med SSD, og slenger på en 4gb minnebrikke. Etter det jeg har skjønt så er det bare å sette den inn, så fungerer den? Må ikke innstallere noen drivere eller lignende?

Forsøkt å se litt bakover i forumet her og kommer fram til to alterntativer på 4gb minnebrikke. Er disse kompatible og gode? Isåfall, hvilken bør jeg velge:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=573277#reviews

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=574053

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...