Gå til innhold

Eliteseriekafeen - Generell diskusjon om og rundt Eliteserien


Latias

Anbefalte innlegg

Forundrer meg forsatt over at utenlaske klubber kjøper spillere fra tippeligaen i rekordfart om dagen. Ødegaard effekten?

 

Det som er så jævlig utrolig er at mohamed elyounoussi som har scoret 17 og 19 mål de to siste sessongene fra ving posisjon ikke er blant dem.

Det er faktisk en bragd. Det er ikke bare tallene som er gode, hans fysikk, teknikk og fart bør jo fakke interesse fra storklubber.

Han spilte jævlig bra i Europa, toppscorer når molde vant gruppa foran Ajax, Fenerbahce og Celtic.

 

Med tanke på at han er kun 21år burde klubbene stått i kø for å signere han. Noen andre som er overasket over så laber interesse for moi?

Endret av SpongeFrog
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Ut i fra hva jeg leser rundt omkring i aviser burde han ha lagt opp for mange år siden. Hadde jo vært morsomt om han hadde en eller flere gode sesonger i Molde, men jeg er litt skeptisk for å være ærlig. Han har sikkert mye å tilføre hva profesjonalitet og trening angår, men i kamper tror jeg Molde ville gjort lurere i å satse på yngre spillere.

Lenke til kommentar

Er endel som ikke helt har skjønt poenget med overgangen til Gudjohnsen, noe som er litt merkelig med tanke på det Solskjær har sagt til nå. Han håper selvfølgelig på at Gudjohnsen fortsatt er en god spiller, i hvert fall god nok for TL. Men rutinen hans og lederegenskapene hans både på og utenfor banen er hovedpoenget med denne signeringen. Spesielt nå som Hestad legger opp og endel rutine forsvant fra midtbanen etter forrige sesong.

 

Og nei, det hadde ikke vært lurere å satse på yngre spillere. Du kan ikke ha en tropp bestående av bare ungt talent. Det holder ikke. Du må ha en miks. Gulbrandsen, Bakenga, Gatt, Svendsen, Amang og Elyounoussi er mellom 18 og 24. Tar vi med andre offensive krefter på midten, som feks Agnaldo, Eirik Hestad, Aursnes og Strand, så blir listen over unge spillere enda lengre. Berg Hestad (som snart legger opp), Bendiksen, Diouf og Mostrøm er de eneste over 26 på midtbanen/i angrepet, og da er altså Bendiksen 26. Derfor hentet Solskjær Johnson på 31 og Gudjohnsen på 37, og kanskje kommer det mer rutine før TL starter. At de som ikke følger Molde så tett ikke har fått med seg dette er nå en ting, men det er ganske rart at såkalte eksperter ikke har fått med seg dette.

 

Men sånn er det. Det skal ikke mye til for å jobbe som fotballekspert i Norge. Trenger ikke følge med engang :D Om Gudjohnsen bidrar på banen eller ikke gjenstår å se, men jeg er ikke så bekymret over prestasjonene hans de siste sesongene. Hvem vet hvor motivert han var da. Nå er han supermotivert pga sommerens EM. Var han ikke det så tror jeg verken Solskjær eller Gudjohnsen selv ville vært spesielt interessert i en overgang.

Lenke til kommentar

Hvem?

 

EDIT: Åh, han er keeper i Molde. Må ha vært backup til Ørjan Nyland en god stund, og han er helt ok. Intet mer, inter mindre. Horvath aner jeg ikke.

Klinsmann er intersert i han. Han lot seg imponere av Van Der Sar, ifølge Aftenposten

http://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/europaleague/Edwin-van-der-Sar--Han-leverte-noen-klasseredninger-611861_1.snd

Jeg har ikke sett han spille, bare lurte på hva andre mener

Lenke til kommentar

Uten tvil et stort keepertalent, og han spilte noen meget gode kamper i EL gruppespillet. Men han er ung og ustabil. Har en lei tendens til å gjøre store feil hver kamp, og var ganske heldig som ikke ble straffet mer for det forrige sesong. Det er jo det som er ulempen med unge keepere. Samtidig så må han spille for å utvikle seg og jeg tror han kan nå ganske langt. Vet i hvert fall at de i MFK mener han kan bli minst like god som Nyland.

Lenke til kommentar

Uten tvil et stort keepertalent, og han spilte noen meget gode kamper i EL gruppespillet. Men han er ung og ustabil. Har en lei tendens til å gjøre store feil hver kamp, og var ganske heldig som ikke ble straffet mer for det forrige sesong. Det er jo det som er ulempen med unge keepere. Samtidig så må han spille for å utvikle seg og jeg tror han kan nå ganske langt. Vet i hvert fall at de i MFK mener han kan bli minst like god som Nyland.

Klinsmann ser på Horvath som keeper på U23 Olympiske laget hvis de kvalifisere seg. USA spiller mot Colombia i mars. Tror du Molde lar han spille på U23 laget i kvalifisering kampen og mulig olympiske lekene?
Lenke til kommentar

Vel, det er offisielle kamper, så det er lite Molde kan si om han blir hentet opp i troppen.

While earning playing time and ‘proving your point’ are a primary focus, a larger question looms for U-23 head coach Andi Herzog and his staff: getting players released for the games themselves. FIFA regulations do not require the release of players for youth national teams, even though they fall on recognized dates set aside for international competitions. Many in the U.S. pool were not released for the Olympic Qualifying Tournament last October, so a lot of work is being done to work with clubs ahead of these critical matches.

http://www.ussoccer.com/stories/2016/02/19/14/26/160219-u23mnt-players-making-their-case-for-march-olympic-qualifiers

Lenke til kommentar

Det var nytt for meg. Trodde OL-kvalikk og turnering var offisielle kamper hvor klubben ikke har noe valg.

FIFA holder vel en klam hånd over OL for å ikke miste makten over fotballen. Tror det finnes en del sære regler ifm. OL og fotball. Ikke at jeg tror IOC er bedre enn FIFA, men noe er litt råttent med systemet.

https://en.wikipedia.org/wiki/Football_at_the_Summer_Olympics#Changes_and_developments

Lenke til kommentar

 

Det var nytt for meg. Trodde OL-kvalikk og turnering var offisielle kamper hvor klubben ikke har noe valg.

Det kan hende at Molde ikke ville at Horvath reiser helt til Dallas og Colombia , risikere skade, osv. På andre hånd får han god erfaring på internasjonalt nivå.

 

Vi får se

 

 

Vanskelig å si. Joshua Gatt var jo en del av laget til USA under kvaliken i 2012, men ble tilbakekalt av Molde pga skadeproblemer i troppen til MFK. Jeg tror ikke Molde vil stå i veien for landslagsspill, men det kommer jo an på situasjonen så klart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...