Gå til innhold

SSD på Komplett sin PC er 41,6GB full ny ved levering


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Tidlig i november bestilte jeg en Komplett Battlefield PC, så nå endelig er kommet. Brukte lang tid på å velge SSD, og valgte til slutt Crusial SSD på 128GB, da den virket ut som det tryggeste valget. Til info så valgte jeg også 16GB minne.

 

Men jeg har et problem som haster før jeg begynner å ta PCen i bruk og installere spill og programmer.

 

SSD C: disk viser 41,7GB brukt. Ledig 77,1GB av 119GB: Dette synes jeg var veldig høyt tall, tatt i betraktning det er kun Windows 7 og forhåndsinnstallert office pakke på PCen. Er dette normalt?

 

Når jeg markerer alle filene på C-disken, så viser den 15,7GB. Og det er satt av 16,3GB til virtuellt minne. Fortsatt er det ein differanse på 9,3GB.

 

Komplett sin kundeservice var ikke kjent med problemstillingen, men når de sjekket opp så var det vist slik på flere PCer, til deres forundring. Så jeg ble ikke 100% trygg på at alt er som normalt. Noen gode svar her ute? Kunne jeg spart plass på å bruke tid på å formattere og legge alle driverene inn selv, noe jeg egentlig ikke har lyst til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sjekket på disk management at de ikke har lagt inn en recovery-partisjon?

 

Hei! Det er ikke lagt til recovery-partisjon. Komplett skulle muligens begynne med dette neste år med Win8

 

Problemstillingen er ganske vanlig. Tror ikke det er noe galt.

Eksempel: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1376311&p=18313354&st=0entry18313354

 

Hei! Takk for at du tok deg tid til å svare og linke. Jeg har lest den tråden nå, og for å være ærlig, jeg ble ikke noe klokere... Mulig jeg ikke forsto det ;)

Lenke til kommentar

Jeg har også en SSD ifra Crucial på 128 GB

Har brukt den i 3-4 måneder.

Installert en hel del programmer , som f.eks Photoshop.

 

Har i tillegg massevis av bilder (som jeg riktignok vil overføre til snurredisker)

 

Har nesten 82 GB ledig :

 

143l3pi.jpg

 

 

 

 

16,3 GB virtuelt minne er jo altfor mye.

Jeg har ingenting.

Eller for å være på den sikre siden , sett av noen hundre MB til det.

 

 

Systemgjennoppretting har jeg slått av.

Lenke til kommentar

Jeg la inn windows på min ssd for to dager siden. Ser mye av det samme som trådstarter og jeg vil tro at alt er normalt. Bare å bruke pcen. Mener vel ganske bestemt at det ikke er uvanlig at windows tar 35+ GB av systemdisken (reservasjoner til forskjellige formål samt filer til os). Alt ser fint ut der.

Lenke til kommentar

Med 16 GB virituelt minne pluss noen opprettingspunkter og dvale aktivert så suger dette for GB på en ssd. Hvis TS er komfortabel med plassen han har igjen så er det bare å sitte stille i båten.

 

Hvis ikke så er det ikke verre enn å slå av gjenopprettingspunkter, hibernation og virituelt minne. :thumbup:

Endret av BAT
Lenke til kommentar

Da har jeg satt virtuellt minne til minimum 1 gb (PCen anbefalte ikke mindre enn 800MB??), og maks 2 GB.

 

Har nå brukt 36,7GB, ledig 82,4GB.

 

Har ikke skrudd av Hibernation/dvalemodus som jeg fikk tips om, men kommer kanskje til å gjøre det. Tenker at denne funksjonen er kjekk å ha....

 

Så slik jeg forstår det på dere, så er egentlig alt normalt.

 

Takk for hjelpen :)

 

Har dere flere tips så bare kom med det :)

 

PS: Kanskje ikke rette tråden, men kjapt spørsmål på tilkobling av 5.1 høytalersystem.

Kjøpte hovedkort ASUSU P8P67 Pro som har digital utgang, og Logitech Z-906 5.1 THX, DTS høytelersett. Skal jeg koble til via digital (optisk kabel) eller med de 3 analoge signalkablene som fulgte med?

Endret av Haugalandet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...