Gå til innhold

– Windows 8 beta kommer i februar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MS bruker det de trenger, syns ikke de tar så mye plass i forhold til sine konkurrenter.

 

Win7 vokser jo stadig over tid med rester fra tidligere installeringer, uten at man har noen mulighet til å rydde opp i det. I dagens SSD-tid er det absolutt noe man burde ordnet opp i.

 

AtW

 

 

Helt enig i dette. For dårlig søppel-håndtering generelt. Ligger mye vissvass på c:/ som de strengt tatt kunne spart seg. Feks. servicepack-innstalleringsfiler hvis jeg ikke tar helt feil, eksempelbilder/videoer/musikk som alle sletter. Virrvar av mapper i mine dokumenter og det nye kaoset som er "bibliotek" som ingen forstår. Duplikate dokumenter-mapper for flere brukere som ikke eksisterer osv. Ikke så plasskrevende alt dette, men det er bare rot for oss brukere. Det skulle vært en mulighet for å tilpasse innstallasjonen på forhånd eller noe, slik at man får den perfekte innstallasjonen.

Lenke til kommentar

Kall det hva du vil, men windows er ett operativsystem som skal dekke alles behov, ikke bare superbrukeren, men også de som aldri har hatt pc før eller vet hvordan ting fungerer, og da syns jeg det er veldig bra at de legger ved flere themes, musikk, videoer og slikt for å illustrere alle mulighetene med windows og datamaskin.

 

Hvem husker vel ikke windows 95 med full tilt pinball, den superkul weezer musikkvideoen og mye mer.

 

Biblioteksystemet er også en veldig smart løsning om man gidder å bruke tid på slikt.

Lenke til kommentar

Kall det hva du vil, men windows er ett operativsystem som skal dekke alles behov, ikke bare superbrukeren, men også de som aldri har hatt pc før eller vet hvordan ting fungerer, og da syns jeg det er veldig bra at de legger ved flere themes, musikk, videoer og slikt for å illustrere alle mulighetene med windows og datamaskin.

 

Hvem husker vel ikke windows 95 med full tilt pinball, den superkul weezer musikkvideoen og mye mer.

 

Biblioteksystemet er også en veldig smart løsning om man gidder å bruke tid på slikt.

 

Problemet er ikke den initielle størrelsen, problemet er den stadige uhindrede veksten i størrelse. Det er ikke akkurat som win7 blir mere brukervennlig overtid, men større plass tar det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Kall det hva du vil, men windows er ett operativsystem som skal dekke alles behov, ikke bare superbrukeren, men også de som aldri har hatt pc før eller vet hvordan ting fungerer, og da syns jeg det er veldig bra at de legger ved flere themes, musikk, videoer og slikt for å illustrere alle mulighetene med windows og datamaskin.

 

Hvem husker vel ikke windows 95 med full tilt pinball, den superkul weezer musikkvideoen og mye mer.

 

Biblioteksystemet er også en veldig smart løsning om man gidder å bruke tid på slikt.

Ubuntu klarer det samme på ~5 inkludert software cache.

Lenke til kommentar

Tja, kanskje jeg går til anskaffelse av Win8?Har i allefall hoppet over Win7, da jeg ikke har sett noen grunn til å kjøpe denne, når jeg nå kjører Vista og er meget fornøyd.

 

kjører du vista64 og tweaket den litt med og disable en del ubrukelige services så forstår jeg at du er fornøyd kjører selv win7 64 får gratis fra jobb anyway. men kjørte lenge vista64 og den fungerer utmerket.

 

vista har fått litt tildels dårlig rykte mye pga at vista32 var noe helt absurd tregt og ekkelt. Vista64 virker ikke ut som det er i nærheten av det samme en gang. utenom at det ser likt ut.

Lenke til kommentar

Kall det hva du vil, men windows er ett operativsystem som skal dekke alles behov, ikke bare superbrukeren, men også de som aldri har hatt pc før eller vet hvordan ting fungerer, og da syns jeg det er veldig bra at de legger ved flere themes, musikk, videoer og slikt for å illustrere alle mulighetene med windows og datamaskin.

 

Hvem husker vel ikke windows 95 med full tilt pinball, den superkul weezer musikkvideoen og mye mer.

 

Biblioteksystemet er også en veldig smart løsning om man gidder å bruke tid på slikt.

Ubuntu klarer det samme på ~5 inkludert software cache.

 

Kan ikke sammenlignes da Windows er så mye mer kompatibelt med alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...