Gå til innhold

Nissene over skog og hei


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sist gang kom han inn for Svein, mens gangen før der kom han inn for Asbjørn og ble stemt ut, men siden Asbjørn kom inn igjen så skal det vel være en nisse for mye.

 

Men nå er han jo savnet, så....

 

Og tipper også Svein kommer tilbake, fordi de har video bevis på at han ikke blottet seg.

Endret av -iL-
Lenke til kommentar

13. Desember

 

Noooooooo. Rhino går ut av serien sånn på den måten! Nå som han bygget seg opp til å bli en skikkelig evil karakter (på en god måte). Han ble jo seriens antagonist. Ikke blir han stemt ut, men byttet ut med Svein.

Jaja. Det hadde vært gøy å hatt han lenger. Og kanskje hatt flere hårreisende situasjoner. *Badoom psssssjjhh*

 

Interessant når Steven spør om det har vært noe action hos det andre laget, og hendelsene som blir nevnt er så og si det som har skjedd de siste episodene. Det var en nedgang i serien etter at Andreas gikk ut. Først nå, halveis, skjer det ting. Og da betyr det ikke nødvendigvis "action", men det er konflikter og allianser mellom karakterene. Det likte jeg godt i denne episoden.

 

F.eks. Adam som tror Timothy og Svein er homofile. Denne gangen da Synne fikk litt mer screentime og var irritert på Stine. Artig med den lille "Hehehe," under utstemmingen. Men også at Synne og Asbjørn kom i lag var jo koselig. De er begge noen innadvendte, snodige skruer som ikke gjør verden noe ondt. Synne fikk ingen partner, selv om hun til og med spurte Adam "Do you want to sleep with me?" og alle de andre. Moro da når Timothy sier at han ideelt sett ville ha valgt en kvinne som romkamerat, og Synne snur seg og ser rart på han. Uansett, tidligere den kvelden får Asbjørn vite om Rolf. "Håhå, nei Rolf har ikke drept noen," sier han, men får vite sannheten. Så fint at Asbjørn og Synne fikk et koselig øyeblikk. De var jo et lite par før.

 

 

 

Doffeo: Fantastisk teori! All denne plantingen av "Filipine" tidlig i serien, gjør opp til slutt. Det er jo en grunn til at de la det inn så tidlig som mulig. Jeg tror Bent kommer ut av skogen, i nesten fillete nissedrakt og da kommer programlederen inn og sier: "...og i følge reglene må en nisse diskvalifiseres", og da ender Bent og Asbjørn i finalen og av en eller annen grunn så vinner av dem og den andre sier "Filipine". Eller noe sånt. Jeg holder en knapp på den teorien.

 

Og apropos det.

 

 

 

Ingen spolerer vel slutten av serien nå som DVDen kommer ut i morgen?

Jeg synes det er koselig å poste her. Blir som en liten kalender det også.

Lenke til kommentar

Jeg synes også denne tråden skal følge tv-sendingene.

 

Har ikke postet på en stund, men jeg liker virkelig "Nissene over skog og hei", synes de første episodene var veldig bra, så en liten bølgedal. Men de siste 3-5 episodene har tatt seg veldig opp igjen. Håper de holder nivået nå ut. For meg blir det heller aldri kjedelig da referansene og minnene tilbake til første utgave er så mange, koser meg gjennom hver episode, men har tro på at det kanskje blir enda litt morsommere fremover da det blir færre karakterer og mer tid til å bruke til konflikter osv. med de som er igjen.

Lenke til kommentar

Dette er en spoiler, ikke les hvis du ikke vil vite hva som skjer i dagens episode.

Var dette et forsøk på å være morsom? For isåfall mislyktes du. Dette er en fornærmelse, ikke les hvis du tar deg nær av slikt.

 

Moderatormelding: Alle spoilere skal skjules! Dette gjelder alt som ikke har blitt sendt på TV. Om det er ute på DVD eller nett er ikke relevant. Tråden følger TV-sendingene!

Endret av Runar waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk for at det er offisielt, Runar waits for alice. Helt korrekt moderator-avgjørelse at vi følger kalenderen.

 

 

 

 

14. Desember

Her ser vi at det brygger seg opp. Nå blir det veteran-nisser mot fersking-nissene, som minner lit om gråskjegg og hvitskjegg sist. Jeg synes det likevel fungerer, og er ganske logisk også. Men Timothy sa det rett ut til resten av nissene. Ja, da ser det ut som det blir et skarpt kjør mot hverandre nå.

 

Svein er fremdeles lærer-aktig, og skal sørge for at ingen løper til andre rom. Men ante meg allerede da hva som hadde skjedd. Spesielt når de "teaset" med at de var kjærester, men IKKE sa noe som helst. Jaja. Jeg trodde ikke Håkan endte opp som denne typen som Tom var før i tiden. Først er det Kine, og så stemmer han henne ut og prøver seg på Benedicte. Jeg trodde han var altfor opphengt med Lena, men tydeligvis gjør han dette for å terge henne?

 

Dette med Synne og Asbjørn er jo ganske søtt egentlig. Selv om hun ikke mente at de skulle være kjærester, tror jeg. Jeg likte godt denne sannhetsleken og da han skulle si tre fine ting om Synne. "Synne er snill, eh, Synne er grei, eh, hvor mange har jeg nå, 'a? To? Ok, ehhm, uhm, Synne har et vakkert ... ehm, eh, et vakkert eh, skjegg!"

Jeg lo godt på den siste der. Både Synne og Asbjørn er noen rare skruller, som lett hadde passet sammen. Det sklei kanskje litt sist da det viste seg at de ikke skulle ha barn sammen, og så ble hun stemt ut.

 

Og dette med Tom. NÅ gleder jeg meg. Det er som all raseriet sitter inne og blir sluppet ut veldig snart. Jeg tror vi kommer til å få noen scener mellom han og Svein i fremtiden.

Gleder meg.

Lenke til kommentar

Elsket aliansedelen av episoden. Herlig referanse tilbake til sesong 1 når Timothy begynner å skryte av aliansen, og avslører alt. Han var en av de som røk imot en alianse i første runde, og var noen episoder der han gjorde alt for å komme med.

 

Har tatt seg virkelig opp nå, og jeg elsker det.

Lenke til kommentar

15. Desember

 

Helt OK episode i dag. Ser ut som Håkan skal i buksene på samtlige jenter i serien :p

 

Likte godt at Asbjørn mener at fiskepinner er slike som bor i vannet som sjøstjerner og kråkeboller.

 

Helt latterlig idiotisk med at vinneren av et sekkeløp skulle være den som var nærmest gjennomsnittstiden. Haha. Sjeldent jeg ser slike konkurranser.

 

En ting som er fint i denne serine, som manglet litt i den forrige, er vinter. Jeg tror forrige ble spilt inn veldig tett innpå serien (høsten 2001) og hadde ikke så mye snø. Denne, som ble spilt inn i februar, inneholder mange fine shots av den snødekkete naturen. Noen ganger starter de episoden med litt skog og soloppgang i Nordmarka. Det er helt nydelig! Ofte er det kjempesnøvær midt under helt normale scener. Jeg liker det godt. Fin lengsel til et snødekket landskap, nå som vinteren er veldig dårlig i forhold.

 

Litt artig at Timothy mente at de får 6 stemmer under nisserådet.

 

Men nå som Ole Petter er ute er vi nå igjen med de viktigste karakterene. Det blir dermed vanskeligere å tenke seg hvem som ryker ut for hver episode, men hvis alliansen fungerer tror jeg at Ola stemmes ut neste episode kanskje? Tror Håkan og Stine holder ut litt til, men ikke mye.

Så kan vi vel regne med litt dramatikk mellom Svein og Tom snart også.

 

Helt OK episode egentlig

Lenke til kommentar

16. Desember

 

Typisk Steven å smøre rattkjelka for å få den til å gå raskere. Han er jo den "kule" gutten i klassen som prøver ut de mest vågale bakkene og tar med seg kjelka til skolen hver eneste dag. Moro at han kom til slutt. Og Synne og Asbjørn er jo et ganske søtt par. To skrullete individer som finner hverandre.

 

Ser ut som Ola blir en viktig brikke videre. Veldig interessant med konfliktene nå. Timothy som slår til på det andre laget. Ganske genialt, siden han startet denne alliansen, og nå forlater den. Ingen av lagkameratene hans ville ha mistenkt han da. Og jeg vedder på at Tom kommer til å mistenkte Svein, fordi de ikke er akkurat bestevenner.

 

Like greit at Håkan gikk ut denne gangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...