Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor mye sæd skal til for å bli gravid?


carpsdi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Lurte på hvor mye sperm som skal til for å bli gravid?

 

Så på nettet at selv om du ikke har på kondom under samleie, mens du likevel "hopper ut" før du spermer, så lekker det litt sperm selv om du ikke "kommer" da.

 

Er det nok til å bli gravid?

 

Kort svar: Ja. Det er nok til å bli gravid. Selvom du ikke kommer, så komme det noe ut hvis du skjønner. Det kan være nok :/

 

Det skal en sædcelle til for å bli gravid.

 

Men for å bli gravid må den ene sædcellen treffe og befrukte. Sjansen for det er alt fra 100% sikkert til 0.00000001% sikkert.

Endret av toy_man
Lenke til kommentar

Vil du være på den sikre siden, bruker du ikke metoden med å trekke deg ut som eneste prevensjon, for ja - det finnes oftest sædceller i precumen også, så ei jente kan bli gravid selv om fyren ikke har kommet inne i henne.

 

Noen jeg kjenner har vært så uheldige og blitt gravid fra et slikt samleie, til og med med spiral og greier, mens andre har hatt mange ubeskyttede, der gutten hver gang har kommet inne i dem, ingen angrepille ble tatt, men personen ble ikke gravid. Det er bedre å ikke tenke at det ikke kommer til å skje deg, og heller bruke beskyttelse. Som du ser, er det ikke noe sikkert svar på hva som er nok for at en bestemt jente blir gravid eller ikke her.

Endret av lollsazz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det er snodig at både kvinneguiden og klara klok angir sædmengde per ejakulasjon som "omtrent en spiseskje", men ok, mulig det har sin åpenbare forklaring...

 

I alle tilfeller skal det ca. 100 samleier til, og med 2-5 ml sæd per ejakulasjon, gir da dette 2-5 dl.

 

Opptil en grei halvliter mao.

 

...hvis vi ser statistisk på det.

Lenke til kommentar

Ok... tusen takk.

 

Da må jeg tenke på kondom fra nå av. Heldigvis var det 1 1/2 år siden sist jeg hadde sex og "hoppet ut" så hun har nok ikke blitt gravid... Med mindre det tar 1 år å bli befruktet med 1 sædcelle da..

 

For hun er nå gravid, så ja..

 

KAN jeg være faren?

Lenke til kommentar

 

KAN jeg være faren?

 

Nope :nei: Så langt jeg vet (kan hende jeg tar feil), så lever sædceller i opptil 14 dager (selv om jeg synes også dette høres litt for lenge ut... ja du har rett, du der nede - 72 timer :blush: ), og kan befrukte en eggcelle i løpet av denne tiden. Så med mindre hun har blitt gravid i løpet av 14 dager etter at dere har hatt ubeskyttet sex, så kommer hun nok ikke til å bli det på grunn av denne gangen. Så hvis hun faktisk hadde blitt gravid da, skulle hun ha pushet ut en baby omtrent senest 42 uker etter dette.

 

Så med mindre du har supersæd og hun er en elefant (den som vet litt om elefanter skjønner), er ikke du faren.

Endret av lollsazz
Lenke til kommentar

 

KAN jeg være faren?

 

Nope :nei: Så langt jeg vet (kan hende jeg tar feil), så lever sædceller i opptil 14 dager (selv om jeg synes også dette høres litt for lenge ut ), og kan befrukte en eggcelle i løpet av denne tiden. Så med mindre hun har blitt gravid i løpet av 14 dager etter at dere har hatt ubeskyttet sex, så kommer hun nok ikke til å bli det på grunn av denne gangen. Så hvis hun faktisk hadde blitt gravid da, skulle hun ha pushet ut en baby omtrent senest 42 uker etter dette.

 

Så med mindre du har supersæd og hun er en elefant (den som vet litt om elefanter skjønner), er ikke du faren.

Sædceller kan leve i maks 72 timer :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei!

 

Lurte på hvor mye sperm som skal til for å bli gravid?

 

Så på nettet at selv om du ikke har på kondom under samleie, mens du likevel "hopper ut" før du spermer, så lekker det litt sperm selv om du ikke "kommer" da.

 

Er det nok til å bli gravid?

Folk vil fortelle deg at en svømmer er nok.

Dette er feil! svømmeren har bare en viss %-vis sjanse for å nå enden av basenget...

 

Den eneste måten å besvare spørsmålet er derfor matematisk, vist du skal gjør ei jente gravis ved 100% sjanse for suksess trenger du tilnærma evig sæd!

Så bare begynn å fyll bøttene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ok... tusen takk.

 

Da må jeg tenke på kondom fra nå av. Heldigvis var det 1 1/2 år siden sist jeg hadde sex og "hoppet ut" så hun har nok ikke blitt gravid... Med mindre det tar 1 år å bli befruktet med 1 sædcelle da..

 

For hun er nå gravid, så ja..

 

KAN jeg være faren?

 

Jeg lå med ei for noen uker siden som hadde en sønn på to år, kan jeg være faren?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...