Gå til innhold

Spiller du Skyrim, BF3 eller MW3?


Anbefalte innlegg

Problemer med Skyrim på PC:

 


  •  
  • Grensesnittet er laget for kontroller, fullstendig håpløst for mus og keyboard.
  • Steamworks
  • Teksturer med lav oppløsning, og rimelig stygg grafikk, ikke i nærheten av like god standard for 2011 som Oblivion var i 2006.
  • Gameplay er så neddummet at jeg blir kvalm.
  • Cutscenes for annenhver fyr du dreper.
  • Evig lang intro du ikke kan gjøre noe som helst.

 

 

Black Ops var ikke så voldsomt bra, men MW3 er verre:

 


  •  
  • FoV er låst til 60, Black Ops kunne du i det minste justere dette til 80. Jeg blir kort sagt kvalm av å spille MW3 med så trang FoV som 60.
  • Du blir belønnet for å dø.
  • Unlocksystemet er i et fast mønster, hvorfor bruke nye våpen når de gamle er helt enkelt bedre? BO hadde et langt bedre system der du kunne velge hva du ønsket å åpne.
  • Ranked = P2P.
  • "Modern Warfare 2 has stopped working."
  • Lineær og dørgende kjedelig SP.
  • Steamworks
  • I stor grad det samme spillet med nye teksturer.

Mye av dette gjeder også for BF3

 

 

Jeg er ikke fornøyd med noen av de store titlene i høst, Arkham City inkludert. Er det bare jeg som er litt kresen på spill?

 

Enig i mye av det du nevner, men jeg har som sagt ikke hatt noen problemer med Skyrim bortsett fra lydbuggen, og når JEG sitter å spiller et RPG-spill i flere timer hver/annenhver dag da må spillet være sykt, fordi jeg er mer en fps/strategi fyr.

 

Ang. det at dedikerte servere på MW3 ikke er ranked er noe jeg rett og slett lo av, hvordan utviklerne kan være så trangvridde skjønner jeg ikke, men hva skal man forvente at de gidder å gjøre når 90% av kjøperne er 14åringer som gamer det på konsoll. BTW, nå hadde vel ikke BO heller ikke ranked dedikerte servere(?)

På PC jo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skyrim er nesten den verste PC-lanseringen av de store i høst, bare MW3 er verre.

 

Hva er galt med Skyrim på PC?

 

Det eneste jeg har opplevd er en lydbug, men det fiksa jeg lett med å laste ned et par lydfiler.

Synes Skyrim på PC er fantastisk og et av de beste spillene vi har sett på flere år.

 

Enig i MW3 tho, selv om Black Ops var hakket verre.

Problemer med Skyrim på PC:

 


  •  
  • Grensesnittet er laget for kontroller, fullstendig håpløst for mus og keyboard.
  • Steamworks
  • Teksturer med lav oppløsning, og rimelig stygg grafikk, ikke i nærheten av like god standard for 2011 som Oblivion var i 2006.
  • Gameplay er så neddummet at jeg blir kvalm.
  • Cutscenes for annenhver fyr du dreper.
  • Evig lang intro du ikke kan gjøre noe som helst.

 

 

Jeg er ikke fornøyd med noen av de store titlene i høst, Arkham City inkludert. Er det bare jeg som er litt kresen på spill?

 

Det er forskjell på problemer som er et resultat av feil i kode som stopper folk fra å spille og dine personlige preferanser. Ikke noe av det du nevner hindrer deg i å spille. CTD eller i noen tilfeller at spillet ikke starter hindrer derimot folk i å spille og det er en ting jeg forstår folk blir sure for.

 

Personlig skulle jeg gjerne sett skikkelig DX 11 støtte og høyere oppløsning på teksturer, men det hindrer meg ikke i å terrorisere innbyggerne i Skyrim.

 

Det kan heller ikke legges skjul på at grafikkmotoren her er en bragd i seg selv med tanke på at den er nesten utelukkende skrevet for DX 9. Det finnes ingen sandkassespill med grafikk som er i nærheten av dette.

Lenke til kommentar

Mange har problemer med Skyrim på PC, jeg er ikke en av de. Spilte til lvl20 i løpet av de 2-3 første dagene uten noen kræsj eller problemer. Aldri noen CTD selv om jeg tweaket det rimelig heftig på eyecandy, alt krutt påskrudd i ini filer med mitt HD6950-2GB. Ellers kan man bruke 360 kontroller også på PC til Skyrim. Spiller det nå på 360.

 

Creation-Kit for PC er vel også rett rundt hjørnet og folk modder som bare det uten dette.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ja, du er for kresen. Sett deg heller tilbake og nyt, isteden for å bli opphengt av hver eneste filleting.

 

Har du btw prøvd nye Zelda?

Jeg forventer jo bare at et spill skal være like bra eller bedre enn forgjengeren. Batman, BF3, MW3, Skyrim, NFS:RUN, og så videre er på ingen måte bedre enn forgjengerne.

 

Zelda har jeg ikke prøvd, jeg mangler wiimote + nunchuk + motionplus for å få det til å fungere i dolphin og jeg legger ikke ut 500 kr for spill + 500 kr for kontroller for bare et spill.

 

Det er forskjell på problemer som er et resultat av feil i kode som stopper folk fra å spille og dine personlige preferanser. Ikke noe av det du nevner hindrer deg i å spille. CTD eller i noen tilfeller at spillet ikke starter hindrer derimot folk i å spille og det er en ting jeg forstår folk blir sure for.

 

Personlig skulle jeg gjerne sett skikkelig DX 11 støtte og høyere oppløsning på teksturer, men det hindrer meg ikke i å terrorisere innbyggerne i Skyrim.

 

Det kan heller ikke legges skjul på at grafikkmotoren her er en bragd i seg selv med tanke på at den er nesten utelukkende skrevet for DX 9. Det finnes ingen sandkassespill med grafikk som er i nærheten av dette.

Egentlig er ikke grafikken det store problemet for meg, mitt problem er at gameplayet er enten en blåkopi eller en nedgradering sammenlignet mot forgjengeren. Jo mer scriptede hendelser, lineære baner og begrensende faktorer som er lagt inn i spillet, jo mer kjedelig og frustrerende blir spillet, når spill som Jedi Outcast fra 2002 har et bedre og mer underholdende SP-campaign enn dagens store titler som MW3 og BF3 er det noe riv ruskende galt, for ikke å nevne forsvinnende moddestøtte i spill.

 

Man er blitt så redd for å miste kunder at man foretrekker å pumpe ut det samme spillet med nye farger fremfor å komme med nye idéer.

Mods som fikser CTD feil også.

Siste patchen på Steam "fixer" dette, så du ikke kan bruke en 4GB-patch på exe-filen.

Endret av arni90
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Kommer disse driveren(og framtidige for den slags skyld) ha no å si for meg i spill som f.eks Skyrim?

 

Jeg har Ati Radeon HD 3870x2, det er to gpu på samme kort med internal CFx bro. Sjekket om begge gpu ble brukt i Skyrim, og det ble de.

Lenke til kommentar

Funka helt fint de første få timene. Etter det kom driverkræsjene og type 80-90++ grader på desktop, selv med vifta på godt over akseptabelt støyniva. Måtte kjøre Safe Mode og legge inn de siste offisielle driverne igjen.

 

Terningkast: 1.

 

Asus gtx 570.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt noe problemer med Skyrim, hverken grafikk eller lyd. Kjøpte det på lørdag. Skikkelig episk spill. Kommer nok ikke til å være helt oppe der might and magic VI og VII var, men de nærmer seg.

 

Edit: Er det noen med Amd skjermkort som har fått bedre grafikk på Skyrim, eller er det kun Nvidia?

Endret av Dovakin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...