Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Advokatavtale skrevet under psykisk press/ stress...


StinaStina

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så fyren kan ikke trekke en sak han begynte på i sommer?

Fyren selv kan jo trekke den, om han vil.

Men, politiet kan ikke stoppe saken, heller ikke diskusjon.no...

 

Fyren er strengt tatt best tjent med å få en halv million av deg, eller hva?

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar

hva , er fyren tjent med å få en halv million kroner av meg? Det er jo urettmessig, men ... jeg håper at fyren kan gi seg nå... og ønske meg det beste, og gi meg fred. Men det har gått opp for meg at han ikke vil mitt beste. Men jeg kan egentlig klare meg uten advokat i forliksrådet... og vente til saken kommer opp der, for så å anke og skaffe advokat hvis det byr på problemer med han der inne.

Lenke til kommentar

Den eneste fornuftige måten å løse dette på er å ta kontakt med en advokat og gi han en ordentlig fremstilling av saken. Du presenterer jo bare masse babbel til oss på forumet, virker som du bruker forumet som en slags terapimetode à la dagbok. Hadde vi fått det fulle og hele hendelsesforløpet og alle sakens fakta på bordet, så kunne vi kanskje hjulpet deg. Men det får vi jo ikke, og da skjønner jeg ikke vitsen med å mase. Du har skrevet under på en avtale, og da må du forholde deg til det. Den kan dømmes ugyldig i retten, men så lenge han har et papir som sier at du under visse forhold skylder ham en halv million, så kommer du rett og slett ikke utenom minimum forliksrådet, mest sannsynlig tingretten. Du har satt deg selv i den situasjonen, og må ta konsekvensene av det.

 

Hvorvidt avtalen er inngått under feil omstendigheter (avtl. §33), at han har utnyttet din svake psyke (§31) eller er åpenbart urimelig (§36) er opp til retten å avgjøre, det betyr at du må i retten.

Hadde vi fått det fulle og hele faktum kunne vi hjulpet deg med argumenter i forliksrådet, men når vi ikke får det så er det ikke noe vits i å ta dette på diskusjon.no

 

Jeg kjenner folk som jobber i politiet, og jeg er derfor blitt anbefalt å anmelde dette. Men dere sier jeg kommer ingen vei med det.... Jeg vil anmelde han for det han påførte meg av lovbrudd tidligere.

Vel, guess what, det er faktisk helt uavhengig av den avtalen dere har. Så at du anmelder han påvirker ikke den sivile prosessen han har satt i gang.

Om du vil true han med at om ikke han frafaller sitt krav så kommer du til å anmelde, så er det du som driver utpressing.

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Jeg kjenner folk som jobber i politiet, og jeg er derfor blitt anbefalt å anmelde dette. Men dere sier jeg kommer ingen vei med det.... Jeg vil anmelde han for det han påførte meg av lovbrudd tidligere.

At han påførte(?) deg lovbrudd er en sak, det kan du sikkert anmelde.

Men, hva vil dette gjøre med de andre problemene dine?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...