Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Advokatavtale skrevet under psykisk press/ stress...


StinaStina

Anbefalte innlegg

En advokatavtale mellom meg og en annen part ble skrevet under psykisk press og stress. Jeg hadde det ikke bra da den ble skrevet, og var ganske ute av stand til å vite hva jeg gjorde. Men jeg har ingen legeerklæring på det. Vil avtalen kunne bli ugyldig pga det? Noen som vet om paragrafer som kan benyttes i den anledning? Jeg vil ikke legge fakta om dette ut her, men vil bare ha svar anngående dette med advokatavtaler inngått under press og vanskelige helsesituasjoner. Hva skal jeg gjøre for at personens avtale blir ugyldig? Personen vil nå ha et visst enormt høyt beløp av meg, og vil inn til forliksrådet for å få dette som advokatavtalen gikk i. Vedkommende har ingen skade av noe her, så beløpet er fullstendig urimelig. Har dere tips til meg anngående paragrafer?

Jeg vil vente med å skaffe advokat, for jeg håper dette avsluttes rolig, og det koster for mye penger og tid for meg. Advokat går jeg til hvis saken må ankes i forliksrådet. Da vi jeg mulig også koble inn politi i saken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei StinaStina og ellers alle de andre profilene dine.

Jeg synes du drar denne saken langt.. og lengre enn langt...

 

Fikk ikke du stengt en identisk tråd fornylig? Likevel maser du deg videre med samme sak, både ovenfor oss, sannsynligvis også ovenfor eksen din.

 

På ett eller annet tidspunkt må du la denne mannen slippe. Jeg forstår godt at han vil ha fred fra deg og at han må ty til drastiske midler, som denne lugubre avtalen deres for å lykkes.

 

Skal du slippe unna avtaler som du mener er inngått under de forhold som du beskriver, er det to lovregler som kanskje kan være til hjelp i Avtaleloven. http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?doc=/app/gratis/www/docroot/all/nl-19180531-004.html&emne=avtalelov*&&

 

§ 33. Selv om en viljeserklæring ellers maatte ansees for gyldig, binder den ikke den, som har avgit den, hvis det paa grund av omstændigheter, som forelaa, da den anden part fik kundskap om erklæringen, og som det maa antages, at han kjendte til, vilde stride mot redelighet eller god tro, om han gjorde erklæringen gjældende.

 

 

§ 36. En avtale kan helt eller delvis settes til side eller endres for så vidt det ville virke urimelig eller være i strid med god forretningsskikk å gjøre den gjeldende. Det samme gjelder ensidig bindende disposisjoner.

 

Ved avgjørelsen tas hensyn ikke bare til avtalens innhold, partenes stilling og forholdene ved avtalens inngåelse, men også til senere inntrådte forhold og omstendighetene for øvrig.

 

Reglene i første og annet ledd gjelder tilsvarende når det ville virke urimelig å gjøre gjeldende handelsbruk eller annen kontraktrettslig sedvane.

 

Du bør eventuelt ta kontakt med en advokat for å forklare deg sondringen for disse lovreglenes virkeområde. Dette er unntaksregler som er svært vanskelig å oppnå, selv om de virker tilsynelatende å passe i enhver dagligdags affære.

 

Jeg syns du skal la denne mannen slippe, nå, og komme deg videre med ditt liv.

 

G :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sorry dere, men jeg er ferdig med mannen følelsesmessig, og jeg kontakter han ikke. Men siden august så har han kjørt saksprosess mot meg, og krever ca en halv million kroner av meg. Han skrev nylig at hvis han ikke fikk pengene så vil han fortsette saken, uansett. Han vil ikke diskutere frem løsninger, han vil ha ca en halvmillion, og thats it.

 

Det er samme prosess som jeg skrev om tidligere. Jeg har ikke kontaktet han i denne prosessen, men han sier bare at han vil ha ca en halv million ellers går han saken ut. Det hjelper ikke hva jeg gjør sier han, han vil ha pengene, og ingen diskusjon.

Lenke til kommentar

jeg må nå gripe fatt i dette, for jeg er DRITTTLEI hele saken og ha han hengende over skulderen min med rettsakprosess som pågår i det uendelige.... Jeg vil videre i livet, og har begynt å gå videre i livet, men denne saken hans er tung.... og jeg vil bli kvitt han fyren, og jo fortere jo heller... Dette tar tid.... Prosessen har pågått siden i sommer.... uten at han vil trekke den, og uten kommunikasjon. Eneste er at de skriver en gang i blant at saken fortsetter, og at de vil ha pengene før de gir seg.

Lenke til kommentar

nomore... jeg gidder ikke å krangle med han fyren... så jeg håper å slippe advokat, men tenker på i dag å kontakte politiet, og spørre om hva de kan gjøre. Dette er pengeutpressing, og dessuten så har han begått lovbrudd mot meg i tilegg. Bevisene for lovbruddene er dårlige, så jeg vet at der ligger jeg tynnt ann. Men ser det ut til at han vil meg bare vel når han vil ha en halv million kroner , siden i sommer....

Lenke til kommentar

Sååååå..... hvorfor har du ikke tatt rådet om å skaffe deg en skikkelig advokat?

 

Faktum er at du kommer ingen vei i denne saken uten skikkelig juridisk veiledning/kompetanse. Du kan spørre så mange ganger du vil på dette forumet, men kun en advokat med all innsyn i saken vil kunne forvare deg og dine rettigheter som du åpenbart ikke er i stand til å forsvare på egenhånd.

 

Denne saken hadde vært over før den var begynt om du bare hadde sørget for egen advokat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke krangle med han. Hvis jeg skaffer advokat så bruker jeg en masse penger, og masse energi og tid på dette. Jeg vil ikke ha med han å gjøre. Men han kjører på med saksprosessen sin uansett. Han gir seg ikke. Han vet at jeg ønsker fred, og ingen krangel, men han kjører på... og det har han gjort siden i sommer.. Nå vil jeg ha fred i livet mitt, så jeg må nok bare spørre politiet om de kan få han til å slutte fred, uten denne saksprosessen og urettmessige pengeutpressingen.

Lenke til kommentar

ja men selv om jeg skaffer advokat så vil han bare kjøre saken videre.... og jeg vil gå konkurs. Jeg har ikke råd til advokat.

 

Hvis jeg var han så ville jeg at jenta skulle fått leve videre uten slike problemer. Jeg ville aldri holdt en sak gående helt fra sommeren til vinteren , slik han gjør. Og nå er jeg lei.... Nå har jeg fått nok. Hva med å koble politiet inn?

Lenke til kommentar

Hva kan vi på forumet gjøre?

Dette er en sak du selv må komme deg gjennom(ja, gjennom, verken rundt eller ut av).

Å gå til politiet pga "pengeutpressing" når saken går rettslig er bortkastet, du mener kanskje det er utpressing, men så lenge alt skjer etter lovboka er det likegyldig hva du føler.

 

Kontakt advokat I DAG!

Du får ikke løst problemet ved å ignorere fyren, droppe advokat og pirke borti saken ved å ta helt håpløse grep (som å skrive om det på forumet og gå til politiet).

Saken blir ikke borte av seg selv, og du klarer tydeligvis ikke å gjøre noe med det selv, så da er strengt tatt advokat DEN ENESTE løsningen for deg.

 

Politiet kan ikke, og skal ikke gjøre noe med saken så lenge den går rettslig for seg, hadde han sendt brev der han krevde deg for en halv mill, ellers skjer det noe, så er det utpressing. At han har gått til sak mot deg, uten at du vil det er faktisk lov. Om man kunne gått til politiet og fått de til å stoppe en sak fordi det er en belastning for deg ville samtlige rettsaker blitt stoppet opp.

 

GJØR NOE MED SAKEN!

Den blir ikke borte med enkle grep slik du kanskje tror.

Den blir heller ikke borte av å skrive om det på forumet.

Den blir ihvertfall ikke borte av å ignorere den

 

Du har strengt tatt 2 muligheter, betal mannen eller få tak i advokat.

 

Edit: På hvilke grunnlag skal politiet stoppe saken?

Hva i all verden har hva du ville gjort noe med saken å gjøre?

Endret av aklla waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...