Gå til innhold

- iPad 3 får svært høyoppløst skjerm


Anbefalte innlegg

Nei nei nei.. Det blir garantert iPhone 6 siden det er sjette (6) modellen av iPhone. Blir akkurat det samme som når de "hoppa over" 2ern og rett på 3G... eller glemte du det? :whistle:

iPhone 4S er mobil nummer 5, neste blir da iPhone 6. ;):D

Vet du hvorfor iPhone 3G heter 3G og ikke 2? G-en står ikke for «generasjon» eller noe slikt. Med mindre det kommer en ny teknologi som kalles «6G», vil ikke neste iPhone ha 6 i navnet.

Ja vet det, står for 3G nettet.

 

Men fortsatt ingen som ser det fra mitt ståsted? Kan godt mulig bli iPhone 6 siden det er nummer 6. Ikke noe problem det..

 

Besides, iPhone 5 har jo allerede hatt ett år med rykter FØR det viste seg å bli 4S, så blir litt rart da om vi skal vente på 5 en gang til. Ikke noe vits i å søke på google osv da, finner på bare gamle results fra 2010-11 da som overhode IKKE vil stemme med hvordan telefonen blir (4S specs).. ;)

Endret av Grasli
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men fortsatt ingen som ser det fra mitt ståsted? Kan godt mulig bli iPhone 6 siden det er nummer 6. Ikke noe problem det..

Joda, jeg skjønner hva du mener! Men den første iPhonen het kun «iPhone», ikke «iPhone 1» eller lignende. Nummer to ble oppkalt etter den nye teknologien, og nummer fire var jo faktisk nummer fire. Jeg ser det bare som lite sannsynlig at Apple hopper over et tall på den måten du skisserer.

 

Men nå beveger vi oss litt langt vekk fra det emnet egentlig handler om, så jeg foreslår vi gir oss nå. ;)

Lenke til kommentar

Amobil 17. januar: http://www.amobil.no/artikler/ipad_2_kan_faa_superskjerm/80599

Mens dagens iPad 2 har en oppløsning på 1024 x 768 piksler, vil neste generasjons QXGA-skjerm få hele 2048 x 1536 pikslers oppløsning.

 

Amobil 8. september: http://www.amobil.no/artikler/neste_ipad_kan_bli_syltynn/101734

Det er også ventet at iPad 3 vil ha en ny skjerm med fire ganger så stor oppløsning som iPad 2, med en oppløsning på hele 2048 x 1536 piksler.

 

Amobil 27. oktober: http://www.amobil.no/artikler/apple_sliter_allerede_med_ipad_3/103245

Dagens iPad-er har 132 PPI, mens iPad 3 angivelig vil ha hele 264 PPI, og en oppløsning på hele 2048 x 1536 piksler.

 

Man ser at dere tydeligvis ikke er redd for å lage nye artikler som ikke bringer noe nytt til leseren. Dette er virkelig en ikke-nyhet.

 

Samtidig er det forståelig. Dere får mange klikk, mange lesere og mange forumkommentarer.

 

Men kvalitet? Nei. Amobil er mobilnorges Se&Hør.

Endret av genser
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rart å tenke på at Galaxy Nexus som har 4,65" skjerm har større oppløsning enn iPad 2 som har 10" (?) tommer skjerm ^^

Rart? iPad 2 er sju måneder eldre enn Galaxy Nexus. Det er ganske lenge når det kommer til slik teknologi.

 

Når vi snakker om skjermteknologi, så er det ikke så ekstremt lenge. Det er mer snakk om strategiske valg og hva man ønsker å få produsert.

 

AtW

Lenke til kommentar

Rart å tenke på at Galaxy Nexus som har 4,65" skjerm har større oppløsning enn iPad 2 som har 10" (?) tommer skjerm ^^

Rart? iPad 2 er sju måneder eldre enn Galaxy Nexus. Det er ganske lenge når det kommer til slik teknologi.

 

Hadde det du sa vært sant, så tror jeg ikke at 1080p hadde vært det det er idag. Vi begynte vel i 2004 eller noe omkring der å få 1920x1080 på pc-skjermer, og det er fortsatt den vanligste oppløsningen for pc-skjermer.

 

Er vel mere det at Apple vet at brukerne deres ikke er kresne, hvorfor ellers putter de kun 512MB ram i iPhone 4S?

Lenke til kommentar

Er vel mere det at Apple vet at brukerne deres ikke er kresne, hvorfor ellers putter de kun 512MB ram i iPhone 4S?

Siden det aller meste ved iPhone 4S tyder på det motsatte, nemlig at Apple vet at brukerne er svært kresne og kvalitetsbevisste, så tyder mye på at 512MB er nok - når man kan redigere 1080p video med iMovie på iPhone 4S, så fikser den vel det meste av det folk bruker telefoner til...

 

Endret av Newton
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rart å tenke på at Galaxy Nexus som har 4,65" skjerm har større oppløsning enn iPad 2 som har 10" (?) tommer skjerm ^^

Rart? iPad 2 er sju måneder eldre enn Galaxy Nexus. Det er ganske lenge når det kommer til slik teknologi.

 

Hadde det du sa vært sant, så tror jeg ikke at 1080p hadde vært det det er idag. Vi begynte vel i 2004 eller noe omkring der å få 1920x1080 på pc-skjermer, og det er fortsatt den vanligste oppløsningen for pc-skjermer.

 

Er vel mere det at Apple vet at brukerne deres ikke er kresne, hvorfor ellers putter de kun 512MB ram i iPhone 4S?

 

Apple kan kritiseres for mye, men er det virkelig på sin plass å kritisere de for å utnytte lite kresne kunder mtp oppløsning? Apple ligger heller i forkant enn etter når det gjelder høy oppløsning på ting, over det jevne.

 

AtW

Lenke til kommentar

Er vel mere det at Apple vet at brukerne deres ikke er kresne, hvorfor ellers putter de kun 512MB ram i iPhone 4S?

Siden det aller meste ved iPhone 4S tyder på det motsatte, nemlig at Apple vet at brukerne er svært kresne og kvalitetsbevisste, så tyder mye på at 512MB er nok - når man kan redigere 1080p video med iMovie på iPhone 4S, så fikser den vel det meste av det folk bruker telefoner til...

 

 

Mente jo at de ikke var kresne på specsene, så lenge selve telefonen funker bra. En apple.fanboy bryr seg ikke om det er 1.2 eller 1.4 ghz prosessor, bare han får spilt nyeste angry birds så er alt som en dans på roser.

Lenke til kommentar

Nå har jeg aldri spilt Angry Birds, men vet likevel at iPhone 4S har GPU-"specs" som banker resten av røkla i mobilmarkedet sønder og sammen:

http://www.extremetech.com/computing/99379-iphone-4s-benchmarks-twice-as-fast-as-the-galaxy-s-ii-droid-bionic

 

Jeg vet også et en 1.2GHz CPU godt kan være mye raskere enn en 1.4GHz CPU. Men, du er kanskje inne på noe likevel - de fleste driter i GHz og slikt, så lenge ting kjører som en drøm. Det betyr ikke at man ikke er "kresen", man kan være ekstremt kresen på hvordan produktet oppleves og fungerer til sitt behov, uten å kjenne til alle de tekniske detaljene inni produktet. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå har jeg aldri spilt Angry Birds, men vet likevel at iPhone 4S har GPU-"specs" som banker resten av røkla i mobilmarkedet sønder og sammen:

http://www.extremetech.com/computing/99379-iphone-4s-benchmarks-twice-as-fast-as-the-galaxy-s-ii-droid-bionic

Som jeg har sagt utallige ganger før, så kjører ikke iPhone 4S sin GPU med vertical sync på, og den kjører heller ikke med Anti-Aliasing på heller i disse testene.

 

Samsung Galaxy S II kjører med Vertical Sync på konstant hele tiden og støtter opp til 16x Anti-Aliasing.

 

Og man vet jo hva som skjer når du setter på Vertical Sync og Anti-Aliasing sant?

 

Dette fungerer på helt samme måte som på datamaskiner.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Nå har jeg aldri spilt Angry Birds, men vet likevel at iPhone 4S har GPU-"specs" som banker resten av røkla i mobilmarkedet sønder og sammen:

http://www.extremete...ii-droid-bionic

Som jeg har sagt utallige ganger før, så kjører ikke iPhone 4S sin GPU med vertical sync på, og den kjører heller ikke med Anti-Aliasing på heller i disse testene.

 

Samsung Galaxy S II kjører med Vertical Sync på konstant hele tiden og støtter opp til 16x Anti-Aliasing.

 

Og man vet jo hva som skjer når du setter på Vertical Sync og Anti-Aliasing sant?

 

Dette fungerer på helt samme måte som på datamaskiner.

 

Kilde?

Lenke til kommentar

Nå har jeg aldri spilt Angry Birds, men vet likevel at iPhone 4S har GPU-"specs" som banker resten av røkla i mobilmarkedet sønder og sammen:

http://www.extremete...ii-droid-bionic

Som jeg har sagt utallige ganger før, så kjører ikke iPhone 4S sin GPU med vertical sync på, og den kjører heller ikke med Anti-Aliasing på heller i disse testene.

 

Samsung Galaxy S II kjører med Vertical Sync på konstant hele tiden og støtter opp til 16x Anti-Aliasing.

 

Og man vet jo hva som skjer når du setter på Vertical Sync og Anti-Aliasing sant?

 

Dette fungerer på helt samme måte som på datamaskiner.

 

Kilde?

Dette med Vertical Sync sier jo Mobili selv noe om her.

 

Når det kommer til Anti-Aliasing, så tok jeg et skjermbilde i fra min Galaxy S II hvor jeg valgte et spill i Chainfire programmet og gikk så til der hvor jeg da kunne velge hvor mye Anti-Aliasing jeg kunne bruke i spillet.

 

Bildet kan du se her.

 

Og i følge ARM sin egen side om Mali-400 MP GPU'en, så støtter GPU'en 4x og 16x Anti-Aliasing som du kan se her.

 

Også har jo Mali-400 MP GPU'en 4x GPU kjerner. Så tror nok at GPU'en er MYE kraftigere enn det den klarer å vise oss nå i ytelse på mobiltelefoner.

 

Da håper jeg at dette er nok bevis.

 

Men da vil jo jeg ha bevis på at SGX 543MP2 kjører med vertical Sync på..............., eller vent nå litt, så lenge FPS'en på iPad 2 og iPhone 4S er over 60 som noen av testene viser, så betyr det at det ikke er vertical sync på.

 

Klarer noen å bevise at SGX 543MP2 kjører med Anti-Aliasing på da?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

....

 

Bevis? Ser ikke ett eneste bevis noen steder. At GPU'en støtter AA og vertical sync betyr jo ikke at benchmarkingen blir påvirket av dette. Hvorfor har jeg ikke sett dette nevnt i testene? Beklager, glemte at alle mobilsider i verden er betalt av apple for å snakke fint om dem. Hvorfor skal jeg bevise noe som helst? Testene beviser jo poenget til Newton. Det er din jobb å motbevise den om du er så bastant sikker på at det ikke stemmer, og det du har kommet med til nå er ikke noe bevis.

Lenke til kommentar

....

 

Bevis? Ser ikke ett eneste bevis noen steder. At GPU'en støtter AA og vertical sync betyr jo ikke at benchmarkingen blir påvirket av dette. Hvorfor har jeg ikke sett dette nevnt i testene? Beklager, glemte at alle mobilsider i verden er betalt av apple for å snakke fint om dem. Hvorfor skal jeg bevise noe som helst? Testene beviser jo poenget til Newton. Det er din jobb å motbevise den om du er så bastant sikker på at det ikke stemmer, og det du har kommet med til nå er ikke noe bevis.

Hva skjer på datamaskinen om man aktiverer 4x, 8x eller 16x Anti-Aliasing i Crysis f.eks?

 

Jo man mister MYE ytelse, spesielt med 8x og 16x AA. Og dette er jo en selvfølge på mobiletelefoner også.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Nå har jeg aldri spilt Angry Birds, men vet likevel at iPhone 4S har GPU-"specs" som banker resten av røkla i mobilmarkedet sønder og sammen:

http://www.extremetech.com/computing/99379-iphone-4s-benchmarks-twice-as-fast-as-the-galaxy-s-ii-droid-bionic

Som jeg har sagt utallige ganger før, så kjører ikke iPhone 4S sin GPU med vertical sync på, og den kjører heller ikke med Anti-Aliasing på heller i disse testene.

 

Samsung Galaxy S II kjører med Vertical Sync på konstant hele tiden og støtter opp til 16x Anti-Aliasing.

 

Og man vet jo hva som skjer når du setter på Vertical Sync og Anti-Aliasing sant?

 

Dette fungerer på helt samme måte som på datamaskiner.

GLBenchmark er kjørt med 720p Offscreen, nettopp for å eliminere Vsync-problematikken. iPhone 4S sin GPU støtter selvsagt multisample AA, og dette brukes så vidt jeg vet i alle "high quality" tester med GLBenchmark 2.1 .

 

SGS II har en underlegen GPU - live with it.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

iPhone 4S sin GPU støtter selvsagt multisample AA, og dette brukes så vidt jeg vet i alle "high quality" tester med GLBenchmark 2.1 .

 

SGS II har en underlegen GPU - live with it.

Kilder?

 

Det står ingen plasser i noen som helst test av GPU'en i iPad 2 eller iPhone 4S at dem bruker noe Anti-Aliasing i testene.

 

Og ellers vil jeg jo ha en benchmark over hvordan fps'en er på iPhone 4S / iPad 2 og Galaxy S II som ikke er Offscreen, men som er Onscreen.

 

Hvordan klarer iPhone 4S eller iPad 2 seg her da?

 

EDIT: Jeg foretrekker heller å ha 40-50 fps MED vertical sync på enn å ha 70-75 fps uten vertical sync på.

 

EDIT 2: Ser ikke ut som at noen klarer å komme med noen kilder på det jeg spør om. Nå er det gått nesten 4 og en halv time siden denne posten ble laget. Så jeg tviler på at det finnes noen kilder på det da.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Det bør være tydelig nok at iPad2 og iPhone 4S bruker AA ut fra denne artikkelen:

Apple iPad 2 GPU Performance Explored: PowerVR SGX543MP2

Sammenlign gjerne kvalitetsforskjellen mellom iPad (1) og iPad 2 i bildene nederst, som blant flere ting også kan tilskrives effekten av FSAA i iPad 2. Merk også at FPS for iPad 2 ser ut til å være temmelig upåvirket av om FSAA er av eller på. ;)

 

I GLBenchmark 2.1 Onscreen vil iPhone 4S putre lett avgårde på ca 60fps, siden iPhone da bruker Vsync på 60Hz.

http://glbenchmark.com/phonedetails.jsp?benchmark=glpro21&D=Apple+iPhone+4S&testgroup=overall

 

"You're looking at frame render time in ms, so lower numbers mean better performance. Notice how the iPhone 4S graph seems to remain mostly flat for the majority of the benchmark run? That's because it's limited by vsync. At 60Hz the frame render time is capped to 16.7ms, which is approximately where the 4S' curve flattens out to. The 4S could likely run through this demo even quicker (or maintain the same speed with a heavier graphical workload) if we had a way to disable vsync in iOS."

http://www.anandtech.com/show/4971/apple-iphone-4s-review-att-verizon/6

 

 

SGS II vil slite litt mer, men beveger seg opp mot samme 60fps Onscreen, med samme Vsync.

http://glbenchmark.com/phonedetails.jsp?D=Samsung+GT-i9100+Galaxy+S2&benchmark=glpro21

 

Merk også at Onscreen vil SGS II ha en mye lettere jobb, siden det er en del færre pixler på skjermen ift. iPhone 4S. SGS II sliter merkbart med den høyere 720p oppløsningen Offscreen, og får lavere FPS der - mens iPhone 4S får høyere FPS med 720p Offscreen, siden den i motsetning til SGS II holdes tilbake av 60Hz Vsync.

 

 

Så, når vi måler hva GPU faktisk er god for, da ser vi på Offscreen-resultatene for ytelser som er uavhengig av Vsync og skjermoppløsning - som vist tidligere.

Endret av Newton
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...