Gå til innhold

Hva er ditt favorittsitat?


FpsStu

Anbefalte innlegg

Nummer 10

«I have come to the conclusion that politics are too serious a matter to be left to the politicians.»

? Charles De Gaulle

 

Den franske presidenten hadde militær erfaring og mente at politikere etter en stund mistet perspektivet og ble for smalsynte. Utenforstående var da gjerne i en posisjon som gjorde at de lettere kunne komme med nye og friske ideer.

 

 

Nummer 9

«We are not interested in the possibilities of defeat; they do not exist.»

- Dronning Victoria

 

Dronningen var sta og konservativ og ville ikke gi slipp på imperiets makt. Da Boerkrigen brøt ut i Sør-Afrika i 1899 ville hun ikke gi de nederlandske kolonistene retten til å regjere selv. Britene signerte en fredskontrakt i 1902, ett år etter dronningens død.

 

 

Nummer 8

«Mr. Gorbachev, open this gate! Mr. Gorbachev, tear down this wall!»

- Ronald Reagan

 

Dette er en del av en tale som Reagan holdt i Vest-Berlin i 1987. Berlinmuren var regnet som et symbol på den kalde krigen og ble åpnet i 1989.

 

 

Nummer 7

«Revolution is not a dinner party, not an essay, nor a painting, nor a piece of embroidery; it cannot be advanced softly, gradually, carefully, considerately, respectfully, politely, plainly, and modestly.»

- Mao Zedong

 

Mao var mannen som i sin tid proklamerte opprettelsen av Folkerepublikken Kina. Hans påfølgende revolusjon førte til hungersnød og katastrofer.

 

 

Nummer 6

«The revolution... is a dictatorship of the exploited against the exploiters.»

? Fidel Castro

 

Da Castro tok over makten innførte kan en kommunistregime på Cuba. Sitatet var myntet på amerikanerne som frem til kuppet hadde brukt landet som et rekreasjonsområde.

 

 

Nummer 5

«We shall defend our island, whatever the cost may be, we shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender.»

- Sir Winston Churchill

 

Hentet fra entale Churchill holdt til det engelske folket under andre verdenskrig. Landet var da under kraftige angrep fra Tyskland.

 

 

Nummer 4

«Those who refuse to learn from history are condemned to repeat it.»

- George Santayana

 

Det sirkulerer en rekke sitater fra den amerikanske filosofen. Han understreket ofte at vi ikke var villige til å lære av feil som generasjoner før oss har gjort, og derfor går i samme felle selv.

 

Nummer 3

«Let them eat cake.»

- Marie Antoinette

 

Østerikske Marie Antoinette giftet seg med Louis XVI og levde et liv som var svært skjermet fra virkeligheten. Da noen nevnte for henne at folket ikke hadde brød å spise kom hun med dette sagnomsuste sitatet. Noen historikere tror at hun aldri sa dette, og at det er et oppdiktet sitat. Marie Antoinette ble halshugget under den franske revolusjonen.

 

 

Nummer 2

«The only thing we have to fear is fear itself.»

 

- Franklin Delano Roosevelt

Den tidligere presidenten mente at dersom man fryktet fremtiden var det ikke mulig å oppnå berømthet og suksess. Han gav folket håp da han kom med dette utsagnet i sin første tale til folket i 1933.

 

 

Nummer 1

«Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country.»

- John Fitzgerald Kennedy

Den 35. amerikanske presidenten kom med dette kjente sitatet i sin første tale til det amerikanske folket 20. januar 1961.

 

Og så var det en kamerat av meg:

 

Du vet at du bor i et I-land når det største problemet du har er å bytte ut VHS-samlinga di med DVD'er...
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:grumpy: *mumle noe om hatt*

 

dessuten er det den versjonen jeg har hørt! så det så!

Les på røyk-pakker fra Philip-Morris. Der ser du at Veni Vidi Vici er rekti. Ganske stygt egentlig at det er i logoen til en tobakksgigant.

 

La meg bare dra frem noen gamle notatblokker, så skal jeg se om jeg finner noen stygge av Eva Manseth fra eldrebølgen. :)

Lenke til kommentar

her er ordtakene jeg har. samtlige er tatt/lånt fra div personer på dette forumet.

 

 

 

 

Det er bare de dumme som rydder - geniene behersker kaos.

 

Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool."

 

Software er som sex. Det er best når det er gratis.

 

he who fight and run away, will live to run another day

 

Kom med din mening slik at jeg kan si det motsatte

 

Det mest usympatiske ved datamaskiner er at de bare kan si ja eller nei, ikke kanskje

 

The secret to creativity is to hide you'r sources... -Albert Einstein

 

Goblins fight with tooth and claw.

Heroes fight with giant metal axes.

That's why you can't think of any famous goblins.

 

If we can't fix it, we'll fix it so no one can fix it."

 

The Geek shall inherit the earth

Big-One på postordre er fremtiden

 

Se auderis delere orbem rigidum meum! - våg ikke slette min harddisk!

Lenke til kommentar

Har en fin her av Ghandi.

 

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.

 

Og av Dalai Lama

 

This is my simple religion. There is no need for temples; no need for complicated philosophy. Our own brain, our own heart is our temple; the philosophy is kindness.

 

Og en om kjærlighet:

 

I have been astonished that men could die martyrs for their religion -

I have shudder'd at it.

I shudder no more.

I could be martyr'd for my religion

Love is my religion

And I could die for that.

I could die for you.

 

Og til slutt noen fra Metal Gear Solid 1 (Genialt spill for de som ikke har spillt det btw)

"Shooting at targets and shooting at living, breathing people is different"-Solid Snake, MGS1

 

"Everybody feels sick the first time they kill someone. Unfortunately, killing is one of those things that gets easier the more you do it."-Solid Snake, MGS1

 

"In war, all of mankind's worst emotions...worst traits come out"-Solid Snake, MGS1

 

"It's easy to forget what a sin is in the middle of a battlefield."-Solid Snake,    MGS1

 

"Now we can fight like men... hand to hand...it is the basis of all combat. Only a fool trusts his life to a weapon"-Deepthroat, aka Grey Fox, MGS1

 

Lenke til kommentar
There is nothing wrong with your television set. Do not attempt to adjust the picture. We are controlling transmission. If we wish to make it louder, we will bring up the volume. If we wish to make it softer, we will tune it to a whisper. We can reduce the focus to a soft blur, or sharpen it to crystal clarity. We will control the horizontal. We will control the vertical. For the next hour, sit quietly and we will control all that you see and hear. You are about to experience the awe and mystery which reaches from the inner mind to... The Outer Limits.

:mrgreen: *grin* :mrgreen: *grin* :mrgreen:

 

There is a fifth dimension beyond that which is known to man. It is a dimension as vast as space and as timeless as infinity. It is the middle ground between light and shadow, between science and superstition, and it lies between the pit of man's fears and the summit of his knowledge. This is the dimension of imagination. It is an area which we call the Twilight Zone.

 

:mrgreen: *grin* :mrgreen: *grin* :mrgreen:

Endret av Kebab GUD
Lenke til kommentar
Jeg har denne ifra en film som jeg ikke husker navnet på:

" Assumption is the mother of all fuckups " :D

hehe.. :D

 

Den er fra Lock, Stock and Two Smoking Barrels..

men, hele greia tror jeg gikk ca slik;

 

- Assumption is the brother of all fuckups!

- Mother.. it's called Mother of all fuckups..

- Mother, brother, any other sucker.. anyway..

 

gikk i den duren.. sikkert litt feilsitert.. men det er en av de bedre! :)

Lenke til kommentar
Hmmm, kom på en i farta her... Adawen som minte meg på den faktisk!

 

Don't point your fuckin' finger at Crazy people!
- Angelina Jolie i Girl Interrupted

(Forøvrig en veeeldig bra film)

yes yes - jeg liker den. spytter den ut hver gang jeg quitter irc, for jeg er generelt for lat til å finne på no annet.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...