Gå til innhold

Diskusjon.no kårer de 100 beste filmene - Ferdig!


Greysteel

Anbefalte innlegg

Fortsatt topp 100 liste eller går vi da over til 250 liste?

En må muligens telle opp stemmene først, for å se om det er nok materiale til å utvide til en topp 250-liste.

 

Litt sent svar fra min side, men det virker som om det mest fornuftige kanskje er å telle 50 fra hver bruker, ta kontakt med folk over PM (noen må gjerne hjelpe til her), og utsette fristen til helgen. Det blir litt mye rot her nå, men om det resulterer i en liste som er litt mer variert og interessant synes jeg vel egentlig at det er verdt det.

Som tidligere nevnt kan jeg hjelpe til med en PM-runde jeg. Men da bør det vel lages en standardisert melding, med ny frist, og info.

 

EDIT: Ny side = Legge til quotes.

 

EDIT2: Jeg fant nettopp ut at det er veldig enkelt og greit å legge til flere mottakere på samme PM. Så jeg kan gjerne ta meg av hele PM-runden jeg, om du ønsker det Era Vulgaris. Bare kom med ny frist du, så blir meldinger sendt ut iløpet av kvelden.

 

EDIT3: I spoileren er ihvertfall navnet på brukere som har laget lister med færre enn 50 filmer. (Jeg gikk gjennom tråden to ganger, siden jeg denne gangen kun kom til 23 brukere, der jeg her igår talte 25. Det er 23 brukere som er det riktige antallet.)

 

 

Lord Britishface

elevathor

njasis

Badering

Bikkebakke

akselme

Venerable

CypheroN

Inxs

BreezerBoyToy

spankpos

thadon

Jonas2k

joalim

michaelhe

Era Vulgaris

Adulf Ordtitter

Necrosodomic Proctólogo

Bunnskrap

Honey Power

merzbow

Obi von Knobi

MforMats

 

 

Endret av Labraxas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fortsatt topp 100 liste eller går vi da over til 250 liste?

I utgangspunktet blir det topp 100, men det kommer helt an på det totale antallet filmer og hvor mange poeng filmene langt nede på resultatlisten ender opp med.

 

Jeg fant nettopp ut at det er veldig enkelt og greit å legge til flere mottakere på samme PM. Så jeg kan gjerne ta meg av hele PM-runden jeg, om du ønsker det Era Vulgaris. Bare kom med ny frist du, så blir meldinger sendt ut iløpet av kvelden.

Kjempeflott hvis du gidder det. :) Jeg tenker at ny frist kan være ut lørdag, så kan jeg telle opp og komme med resultatliste en eller annen gang på søndag.

Lenke til kommentar

Da var PMer sendt.

Meldingen ble sendt til alle de 23 brukerne som pr. igår kveld hadde lagt ut en liste på færre enn 50 filmer.

 

EDIT: Jeg så først nå at det var en mulighet å huke av for 'Kopier' når man sender ut PM til flere. Det hadde sikkert vært proffere å gjøre dette, siden det da ville blitt sendt ut 23 separate meldinger, istedet for å åpne en samtale mellom alle oss 24.

Men skitt au, informasjonen når vel frem lell.

Endret av Labraxas
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da var PMer sendt.

Meldingen ble sendt til alle de 23 brukerne som pr. igår kveld hadde lagt ut en liste på færre enn 50 filmer.

 

EDIT: Jeg så først nå at det var en mulighet å huke av for 'Kopier' når man sender ut PM til flere. Det hadde sikkert vært proffere å gjøre dette, siden det da ville blitt sendt ut 23 separate meldinger, istedet for å åpne en samtale mellom alle oss 24.

Men skitt au, informasjonen når vel frem lell.

Jeg la bare nettopp merke til at det er de færreste av de 23 jeg sendte invitasjon til denne PM-samtalen til, som er oppført som å ha lest meldingen.

Bare for å få det bekreftet av en eller annen som har mottatt den: Det kom opp varsel om at denne invitasjonen var kommet, sant?

Bare sånn for å forsikre meg om at min manglende erfaring innen PM-faget ikke står i veien for at folk mottar beskjeden.

Lenke til kommentar

Jada, det har aldri vært snakk om noe annet enn at også de listene som inneholder færre enn 50 filmer, eller 25 filmer for den saks skyld, skal bli talt. Så det vil være nær helt uproblematisk for deg og "bare" ha en topp 25-liste.

Men med tanke på den ferdige topp 100- (eventuelt topp 250-) listen er det jo fint om så mange som mulig kommer med 50 favoritter.

Endret av Labraxas
Lenke til kommentar

Fiksa listen min før i dag. Ble et jævlig rot, og særs snål liste, men det overlever nok alle. Jeg elsker alle som er der, så da er jeg fornøyd.

Så lenge filmene på en favorittliste er favoritter, så blir det ikke noe rart med den. Men det eneste som blir litt "rart", er å føre opp Oldboy to ganger da, hehe. Og enda så mye jeg elsker den filmen så blir det faktisk litt urettferdig og føre den opp dobbelt.

 

1. Big Trouble in Little China (1986, John Carpenter)

2. Die Hard (1988, John McTiernan)

3. Spring, Summer, Autumn, Winter... and Spring (2003, Ki-duk Kim)

4. Indiana Jones and the Last Crusade (1989, Steven Spielberg)

5. Raiders of the Lost Ark (1981, Steven Spielberg)

6. Indiana Jones and the Temple of Doom (1984, Steven Spielberg)

7. The Twilight Samurai (2002, Yôji Yamada)

8. Nausicaä of the Valley of the Wind (1984, Hayao Miyazaki)

9. The Man from Nowhere (2010, Jeong-beom Lee)

10. Lady Snowblood (1973, Toshiya Fujita)

11. Sex and Fury (1973, Noribumi Suzuki)

12. The Happiness of the Katakuris (2001, Takashi Miike)

13. Oldboy (2003, Chan-wook Park)

14. Ninja Scroll (1993, Yoshiaki Kawajiri, Kevin Seymour)

15. Lone Wolf and Cub: Baby Cart at the River Styx (1972, Kenji Misumi)

16. Nosferatu, eine Symphonie des Grauens (1922, F.W. Murnau)

17. Memories of Murder (2003, Joon-ho Bong)

18. Ace Ventura: Pet Detective (1994, Tom Shadyac)

19. Escape from New York (1981, John Carpenter)

20. Akira (1988, Katsuhiro Ohtomo)

21. The Great Mouse Detective (1986, Ron Clements, Burny Mattinson)

22. Ghost in the Shell (1995, Mamoru Oshii)

23. The Cabinet of Dr. Caligari (1920, Robert Wiene)

24. Howl's Moving Castle (2004, Hayao Miyazaki)

25. Hero (2002, Yimou Zhang)

26. Seven Samurai (1954, Akira Kurosawa)

27. The Good, the Bad and the Ugly (1966, Sergio Leone)

28. A Clockwork Orange (1971, Stanley Kubrick)

29. Grave of the Fireflies (1988, Isao Takahata)

30. My Neighbor Totoro (1988, Hayao Miyazaki)

31. Princess Mononoke (1997, Hayao Miyazaki)

32. Spirited Away (2001, Hayao Miyazaki)

33. Robin Hood (1973, Wolfgang Reitherman)

34. Aladdin (1992, Ron Clements, John Musker)

35. The Lion King (1994, Roger Allers, Rob Minkoff)

36. Schindler's List (1993, Steven Spielberg)

37. Bad Taste (1987, Peter Jackson)

38. Reservoir Dogs (1992, Quentin Tarantino)

39. Pulp Fiction (1994, Quentin Tarantino)

40. Infernal Affairs (2002, Wai-keung Lau, Alan Mak)

41. One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975, Milos Forman)

42. House of Flying Daggers (2004, Yimou Zhang)

43. Crouching Tiger, Hidden Dragon (2000, Ang Lee)

44. Blade Runner (1982, Ridley Scott)

45. Apocalypse Now (1979, Francis Ford Coppola)

46. Machete (2010, Ethan Maniquis, Robert Rodriguez)

47. Hobo with a Shotgun (2011, Jason Eisener)

48. Shaft (1971, Gordon Parks)

49. Black Dynamite (2009, Scott Sanders)

50. Oldboy (2003, Chan-wook Park)

 

Denne listen ble veldig tilfeldig. Kun de tre første filmene som er sikre på listen, de 22 andre kan faktisk byttes ut med noe annet. Rett og slett umulig, men sånn ble det.

 

Lenke til kommentar

Som jeg skrev i posten har jeg tre ultimate favoritter som jeg fint greier å rangere. Etter de tre blir det kul umulig. Akkurat som med spill, musikk osv. Noen få favoritter som være på toppen, så et lass med titler som stiller så likt hos meg at det ikke funker å rangere de. Selv om jeg selvfølgelig kunne rangert på en bedre måte. Men dette handler ikke om liv og død, så siden det er så jevnt som det er i mine øyne så gidder jeg ikke å bruke alt for mye tid på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...