Gå til innhold

Origin under kritikk igjen (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette må jo være brukk på forbrukerlovgivning.Hadde det vært en abonnementstjeneste kunne denne blitt avsluttet ved brudd på avtale. Men her har man kjøpt ett produkt og EA har da etter norsk lov ingen rett til å nekte deg å gjøre hva du vil med det. Om dette skjer med noen i Norge foreslår jeg å ta det til retten så får EA svare for seg der. Har man kjøpt en ting i Norge har man FULL råderett over den. Så enkelt er det.

Lenke til kommentar

Moderatorer har ikke muligheter til å banne folk.

Det der er totalt unødvendig flisespikkeri etter min mening. Hvilken tittel de har er klinkende likegyldig.

 

Nei, det er ikke det. Det er administratorene som tar seg av banningen, og disse er betalt av EA. Moderatorene er ikke betalt.

 

Jeg er selv moderator der, om enn for et annet spill, men det er kanskje derfor jeg tar opp det faktum at det er en ganske vesentlig forskjell på moderatorer og admins.

 

 

Jeg vil også understreke at jeg er uenig i ganske mange banninger, men på langt nær alle. En annen ting er at EA er mye "flinkere" til å banne folk som sier et enkelt banneord på forumet enn å ta de som jukser og glitcher i spill. Amerikanerne er sære på slike ting som banneord. Man er på et forum hvor det er et skytespill som diskuteres, men å banne, det blir liksom feil? Prioriteringene blir helt feil.

 

 

Et lite tips er å lage seg en egen konto til forumet, og ikke registrere seg på forumet med samme epostadresse som den kontoen som den du har spillet på.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

"Det virker med andre ord lurt å holde seg unna forumet til Electronic Arts hvis du har spill på Origin."Nei, det som er lurt er jo å oppføre seg. En blir ikke bannet fra et forum helt uten grunn. Følg retningslinjer og bruk normal folkeskikk, så burde ikke dette være et nevneverdig problem.

Nei, det burde det ikke, men som det går frem av eksemplene i artikkelen det lenkes til ER det et problem, for der går det frem at folk har blitt bannet på grunn av ting man ikke hadde fått advarsel for her på forumet engang. Noen av eksemplene er helt på jordet.

 

Og det er én ting å miste tilgangen på forumet, noe helt annet er å også miste tilgangen på spillene man har kjøpt. Det kan ikke forsvares.

 

Helt riktig.En kan lure på hvem som står bak alt tullet innad i EA.

Det snakkes mye om "Evil Corp" :evil: i filmer og slikt,vi har jo Umbrella i Resident Evil filmene/spillene,og EA er nå på god vei til å få et liknende rykte.Dette bør få investorer og aksjonærer til å steile 90 grader rett oppover,for det vil få konsekvenser.Store konsekvenser for EA sin pengesekk i årene fremover dersom de fortsetter med denne policyen.

EA har nå mistet meg som kunde intil de endrer adferd.Ikke et spill blir kjøpt som de har gitt ut.Nuff said om emnet for i dag,nå ble det mye edder og galle,synd for gaming skal være GØY.

Endret av ArkArk
Lenke til kommentar

Moderatorer har ikke muligheter til å banne folk.

Det der er totalt unødvendig flisespikkeri etter min mening. Hvilken tittel de har er klinkende likegyldig.

 

Nei, det er ikke det. Det er administratorene som tar seg av banningen, og disse er betalt av EA. Moderatorene er ikke betalt.

 

Jeg er selv moderator der, om enn for et annet spill, men det er kanskje derfor jeg tar opp det faktum at det er en ganske vesentlig forskjell på moderatorer og admins.

 

 

Jeg vil også understreke at jeg er uenig i ganske mange banninger, men på langt nær alle. En annen ting er at EA er mye "flinkere" til å banne folk som sier et enkelt banneord på forumet enn å ta de som jukser og glitcher i spill. Amerikanerne er sære på slike ting som banneord. Man er på et forum hvor det er et skytespill som diskuteres, men å banne, det blir liksom feil? Prioriteringene blir helt feil.

 

 

Et lite tips er å lage seg en egen konto til forumet, og ikke registrere seg på forumet med samme epostadresse som den kontoen som den du har spillet på.

 

Eller bare holde seg vekk fra både forum og spill som EA har de ekle pølsefingerene sine i=)

Also an option.. :tease:

Endret av ArkArk
Lenke til kommentar

Origin er noe av det verste jeg har vært borti.

 

Selv var jeg så uheldig å bli frastjålet lommeboken og måtte bestille nytt kort. Fant ut at jeg også måtte forandre payment option på min sw:tor ordre da jeg har fått nytt kort. Sendte de en mail og ventet en uke, begynte da å lese litt i support FAQ og under Sw:tor står det svart på hvitt at dette var ikke NOE problem å ordne opp i. Var bare å ta kontakt på live chat.

 

Snakket med en person der i 40 min for så å komme til en konklusjon at jeg måtte bli videresendt til tier 2 support. Etter 3 dager fikk jeg mail fra de om at de hadde sendt saken min vidre til shop support.

 

Etter enda 3 dager fikk jeg mail om det var ingen måte å forandre payment option og jeg rett og slett måtte avbestille og rebestille spillet.

 

Eneste problemet er at jeg bestilte Digital Delux Edition og den er nå utsolgt.

 

Til og med Ubisoft sin tjeneste er bedre. Rett og slett det verste jeg har vært borti innen spill tjenester og support!

Lenke til kommentar
"Det virker med andre ord lurt å holde seg unna forumet til Electronic Arts hvis du har spill på Origin."Nei, det som er lurt er jo å oppføre seg. En blir ikke bannet fra et forum helt uten grunn. Følg retningslinjer og bruk normal folkeskikk, så burde ikke dette være et nevneverdig problem.
Er vel ikke rettferdig at hvis du kjøper en vare, og så blir utestengt fra butikken, så skal du ikke få lov til å bruke varen? Er jo helt dust.

 

Om du kjøper en bil og kjører helt villmann med den kan den bli inndratt. Jeg ser det som en flott stopper at det har en faktisk konsekvens å ikke oppføre seg.

 

Så var det dette med å trekke håpløse paraleller også da.

 

Jeg har enda en håpløs paralell!

 

Jeg kjøper en bil, og skriver om den her på bil forumet. Legger ved en link om hvordan man enklere kan bytte om til vinterdekk men da en mod har en dårlig dag og banner meg kommer også politiet og inndrar bilen min.

Lenke til kommentar

lik de driver sjappa,så kan EA KJØSSE MEG LANGT OPPE I ...

Styggt språk det her! Dersom EA finner ut av det og kobler det til Origin-kontoen din så kan du si farvel til BF3, Mass Effect 1 &2 , Bulletstorm og Crysis 2. Velkommen tilbake sier de så.

 

Klart de tjener mer penger når kundene deres må betale flere ganger for samme produkt.

Lenke til kommentar

En venninne av meg var på support med EA ang et problem hun hadde. Live support kunne tydeligvis ikke engelsk, hun chattet med h*n i rundt 30 minutt og kom ingen vei. Til slutt ga h*n hun 25% rabatt på BF3 og forlot chatten..?!

 

Skal ikke klage på 25% rabatt, men ganske ubrukelig når man allerede har kjøpt spillet.

 

Jeg skal gå til innkjøp av BF3 om noen dager, tenkte på å kjøre det uten origin, men kan de på en eller annen måte finne ut av det? Det er jo garantert en perma ban.

Lenke til kommentar

lik de driver sjappa,så kan EA KJØSSE MEG LANGT OPPE I ...

Styggt språk det her! Dersom EA finner ut av det og kobler det til Origin-kontoen din så kan du si farvel til BF3, Mass Effect 1 &2 , Bulletstorm og Crysis 2. Velkommen tilbake sier de så.

 

Klart de tjener mer penger når kundene deres må betale flere ganger for samme produkt.

 

Inb4 BF4 neste år, BF5 året etter etc. Høres kjent ut?

Lenke til kommentar

Inb4 BF4 neste år, BF5 året etter etc. Høres kjent ut?

Nei. Kan du forklare?

 

Til Rumpelstiltskin:

 

Heldig at hun fikk kontakt med EA da! Finnes ikke noen måte å finne kontaktinformasjon på sidene deres. Eneste måte jeg fikk fatt i dem på var å søke på gulesider. Og det er faen meg for dårlig at de ikke kan legge ut dette på sine nettsider?

Endret av Griffar
Lenke til kommentar

Nuff said:

 

1999 Codename Eagle

2002 Battlefield 1942

2003 Battlefield 1942: The Road to Rome

2003 Battlefield 1942: Secret Weapons of WWII

2004 Battlefield Vietnam

2005 Battlefield 2

2005 Battlefield 2: Special Forces

2005 Battlefield 2: Modern Combat

2006 Battlefield 2: Euro Forces

2006 Battlefield 2: Armored Fury

2006 Battlefield 2142

2007 Battlefield 2142: Northern Strike

2008 Battlefield: Bad Company

2009 Battlefield Heroes

2009 Battlefield 1943

2010 Battlefield: Bad Company 2

2010 Battlefield: Bad Company 2: Vietnam

2010 Battlefield Online

2011 Battlefield Play4Free

2011 Battlefield 3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...