Gå til innhold

Kan jenter skylde voldtekt på seg selv?


coyoteulf

Anbefalte innlegg

Men hun som møtte i NrK2 ble tvunget til å bade uten klær. Kapteinen som møtte opp sammen med henne måtte be om unnskyldning for det som var skjedd.

Mennene ble også tvunget til å bade uten klær!

Burde det norkse folk tvinge befalet til å hugge hull i isen og de kunne velge om de vil bade med eller uten klær?

 

Jeg hadde håpet at standarden på befalet hadde bedret seg siden jeg var i luftforsvaret.

Nå må ikke du ro deg unna her.

 

Sakens kjerne er at hun, som kvinne, ble utsatt for 100% likestilling. Skal man bade naken, så skal man bade naken uavhengig av kjønn!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei men kvinner bør selv få bestemme om de vil ha klær på seg såvel i forsvaret som i det sivile liv.

 

De bør også selv få bestemme om de vil bade med eller uten klær. Kreves nakenbading for å bli en god soldat eller offiser, bør det opplyses klart om det på forhånd.

Så hvor mange gutter tror du er blitt tvunget til å bade uten klær i det Norske forsvaret?

 

Eller er det bare kvinner som skal kunne bestemme om de vil bade nakene eller ikke?

 

Jeg har ikke sett noe førstesideoppslag, eller i det heletatt en eneste artikkel om de mange tusen gutta som tvinges til å bade uten klær. Hvorfor tror du det?

 

 

Og igjenn: trådens tema er voldtekt. Ble soldaten voldtatt?

Endret av flesvik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Sakens kjerne er at hun, som kvinne, ble utsatt for 100% likestilling. Skal man bade naken, så skal man bade naken uavhengig av kjønn!

Den gang jeg fikk slike absolutte bajonetter på strupen, endte det med at befalet ble latterliggjort. Jeg ble truet med rapport og kakebu, men jeg så ingen napoleonskaker.

 

Og igjenn: trådens tema er voldtekt. Ble soldaten voldtatt?

Gjerne for meg, men da er vi vel ferdige med at kvinner skal tekkes mannen i sin påkledning.

Lenke til kommentar

Drikker man seg borte på en fest, ligger alene på en seng og viser litt mer en det man skal, vil jeg si det er delvis selvforskyldt. Da man selv er med på å trigge en scenario som lett kunne ha vært unngått, om du hadde fulgt enkle forhåndsregler som Akaisha.

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

Sakens kjerne er at hun, som kvinne, ble utsatt for 100% likestilling. Skal man bade naken, så skal man bade naken uavhengig av kjønn!

Den gang jeg fikk slike absolutte bajonetter på strupen, endte det med at befalet ble latterliggjort. Jeg ble truet med rapport og kakebu, men jeg så ingen napoleonskaker.

 

Og igjenn: trådens tema er voldtekt. Ble soldaten voldtatt?

Gjerne for meg, men da er vi vel ferdige med at kvinner skal tekkes mannen i sin påkledning.

Du skal ikke skrive litt om FRP også da slik som du gjør i alle andre tråder? Jeg vet at du sitrer etter å få det ut. Også kan du jo prøve å få innlegget ditt til å være mer troverdig ved å skrive noe slik som "jeg som fagøkonom mener .............."

Endret av flesvik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Drikker man seg borte på en fest, ligger alene på en seng og viser litt mer en det man skal, vil jeg si det er delvis selvforskyldt. Da man selv er med på å trigge en scenario som lett kunne ha vært unngått, om du hadde fulgt enkle forhåndsregler som Akaisha.

Ja vel, men da nærmer man seg vel voldtekt i nære relasjoner eller i ekteskapet. Det er flere av dem. Skal kvinnen også tekkes mannen med sin påkledning og adferd i ekteskapet?

 

Du diskuterer med en ekte 68 er. Begynte på Sv på Blindern i 1968. Du / dere sliter.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Men hun som møtte i NrK2 ble tvunget til å bade uten klær. Kapteinen som møtte opp sammen med henne måtte be om unnskyldning for det som var skjedd.

Mennene ble også tvunget til å bade uten klær!

Kult å være den eneste jenta? Trokke det! Hadde det vært like mange gutter som jenter hadde det vært litt annerledes, jeg mener forsatt ikke man kan tvinge noen til å blotte seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg anntar da at Andrea Dworkin var en av dine feministhelter?

Har aldri hørt om henne.

 

Betty Friedan sin bok, med norsk tittel, "Myten om kvinnen" burde du lese. Bokens tittel hadde etter mitt syn kanskje vært bedre om tittelen hadde vært "Myten om den amerikanske kvinnen".

 

Den boken ble anbefalt av vår foreleser i psykologi.

 

Det er vel kanskje amerikanernes svar på et Dukkehjem. Den amerikanske kvinne ble ofte skapdranker fordi hun skulle gå hjemme å tekkes mann og barn.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Drikker man seg borte på en fest, ligger alene på en seng og viser litt mer en det man skal, vil jeg si det er delvis selvforskyldt. Da man selv er med på å trigge en scenario som lett kunne ha vært unngått, om du hadde fulgt enkle forhåndsregler som Akaisha.

Og jeg antar du skal bestemme hvor mye det er greit å vise? Kanskje utforme et klart og tydelig regelverk, så voldtektsmenn kan ta bilde før de setter i gang, for å bevise at det var jentas skyld?

 

Dette høres ut som et flott og progressivt tiltak! Mye bedre enn å gjøre noe med de misogynistisk holdningen som gjør at slikt skjer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og jeg antar du skal bestemme hvor mye det er greit å vise? Kanskje utforme et klart og tydelig regelverk, så voldtektsmenn kan ta bilde før de setter i gang, for å bevise at det var jentas skyld?

 

Dette høres ut som et flott og progressivt tiltak! Mye bedre enn å gjøre noe med de misogynistisk holdningen som gjør at slikt skjer.

 

Ja, alle disse misogyne mennene som er interessert i å ha sex med kvinner altså! Det er kvinnehatende å ville ha sex med kvinner. Kvinner skal ikke has sex med!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men hun som møtte i NrK2 ble tvunget til å bade uten klær. Kapteinen som møtte opp sammen med henne måtte be om unnskyldning for det som var skjedd.

Mennene ble også tvunget til å bade uten klær!

 

Må bare si at dette er et klassisk eksempel hvor man drar feminismen for langt...

 

Om hun ønsker å få lik behandling må hun da for faen tåle å bli likestilt...

 

Om mennene ble tvunget så er det selvsagt 100% riktig at hun fikk samme behandling... Det får så være en annen diskusjon om det å bade naken i isen er en smart ting, men la det blir uten å sutre over at hun måtte vise puppene sine..

 

Sutrer hun over dette har hun INGEN TING der å gjøre...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Drikker man seg borte på en fest, ligger alene på en seng og viser litt mer en det man skal, vil jeg si det er delvis selvforskyldt. Da man selv er med på å trigge en scenario som lett kunne ha vært unngått, om du hadde fulgt enkle forhåndsregler som Akaisha.

Og jeg antar du skal bestemme hvor mye det er greit å vise? Kanskje utforme et klart og tydelig regelverk, så voldtektsmenn kan ta bilde før de setter i gang, for å bevise at det var jentas skyld?

 

Dette høres ut som et flott og progressivt tiltak! Mye bedre enn å gjøre noe med de misogynistisk holdningen som gjør at slikt skjer.

Blir ikke noe annerledes enn fjellvett, sjøvettregler osv... Du vet bedre enn å gå fra bilen din ulåst, bruker man litt folkevett redusere du risikoen drastisk. Jeg antar at jenter flest skjønner at de øker risikoen for å bli voldtatt om de drikker seg sørpefull, og spesielt når de blotter undertøy, og kjønnsorganer... Det er ikke jeg som bestemmer dette, men slik er realiteten. Desto mer utfordrende du kler, jo desto større er risikoen. Det sier seg selv ,gjør det ikke? Man er i hvertfall naiv om man tror noe annet.

 

Om du vil ha et tiltak må du gjøre noe med integreringspolitikken. Du må f.eks. å isolere asylsøkere fra samfunnet. Da de utgjør en STOR fare for norske kvinner.

 

Vil du si at etniske nordmenn generelt er kvinnefiendtlige forhold til andre land?

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

Beklager sent svar på ett par innlegg her... har vært på tur i noen dager.

Denne analogien din holder ikke i det hele tatt. Lista for å gå løs på en person skal ligge langt høyere enn å gå løs på en død ting. Defor skal det ikkke være nædvendig å begrense bevegelsesfriheten for personer, fulle eller ikke. Skal man bruke bilanalogi, må man da kunne forlange at bileier aldri flasher bil på offentlig sted, at den alltid er på låst, bevoktet sted når den ikke er i bevegelse etc.

Den analogien var vel i utgangspuntet min. Selvsagt BØR lista være høyere for å gå løs på en person enn en bil... for noen så er det vel kanskje ikke slik. Dette er fortsatt virkeligheten dessverre.

Når det er sagt så var denne analogien for å vise at dersom du ser bort ifra følelser og ser på det rent objektivt som to likestilte forbrytelser så vil ett forsikringsselskap i biltyveriets tilfelle fortelle deg at erstatningen blir avkortet fordi eier opptrådde uaktsomt eller skjødesløst om du vil.

 

Så dersom du ser bort ifra at med voldtekt av ei som i skitfylla takket ja til skyss fra tre virile karer klokka tre en lørdagsnatt så har vi om mennesker som blir skadet og med biltyveri så er det eiendel som forsvinner... hva er da forskjellen?

 

Du trenger faktisk ikke dra det lengre... forsikringsselskapene har ingen kriterier om at du ikke får kjøre på visse steder og "flashe" gliset og ellers være under konstant bevokning.

 

Er det ingen som har hatt samme teori som meg, at mange av voldtektene faktisk kan være -.. Hva skal jeg kalle det; 'Staget'?

 

Eller er det noen har tenkt det samme?

En del som det ikke snakkes så mye om er dog falske anmeldelser av forsmådde kvinner... skulle likt å sett en politiker ha guts til å ta opp det til debatt. Feministene mener jo at hver frikjenning av en voldtektstiltale er ett overgrep... men hva med de som er falske? Hva sier "mørketallene" om disse?

En annen ting er at feministene gjerne definerer alt som går mot det første "nei" som en voldtekt... så dersom jeg spør kona om hun er keen fordi jeg er det og hun sier "nei"... og jeg spør om hun ikke vil prøve likevel og hun da går med på det... ja da er det voldtekt gitt... pr. definisjon intet mindre.

Spiller ingen rolle om hvordan hun sa "nei" i utgangspunktet en gang.

 

Når alt kommer til alt... innleggene går fram og tilbake på "ha ansvar" og "ha skyld".

Nei, kvinner som blir voldtatt har ikke under noen tilfeller skyld... de har heller ikke ansvar.

Men det er rimelig å kunne anbefale kvinner å Ta Ansvar.

 

Tre uttrykk jeg brukte her nå...

1. Ha skyld

2. Ha ansvar

3. TA ANSVAR <-- This... Les om og om igjen til dere forstår hvordan denne skiller seg ut fra nr.1 og 2.

 

Kvinner og feminister er kvinner verst.

Ifølge kvinner/feminister så er kvinner relativt lite oppegående. Ikke kan de gjøre seg fortjent til høyere stillinger og lønn... de skal kvoteres. Ikke kan de forhandle om lønn... de skal ha det deres best betalte kollega har. Ikke skal kvinner jobbe med noe de ønsker jobbe med... de skal jobbe med det feministene synes er viktig. Jaggu kan vi ikke regne med at de kan ta vare på seg selv heller.

 

Vel, feministkladder der ute... jeg har mye bedre tiltro til gjennomsnittskvinnen enn det dere har.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Feministene mener jo at hver frikjenning av en voldtektstiltale er ett overgrep...

En annen ting er at feministene gjerne definerer alt som går mot det første "nei" som en voldtekt...

Kvinner og feminister er kvinner verst.

Ifølge kvinner/feminister så er kvinner relativt lite oppegående.

Vel, feministkladder der ute... jeg har mye bedre tiltro til gjennomsnittskvinnen enn det dere har.

Det virker ærlig talt som at alt du har lært om feminisme kommer fra tenårige gutter i nettaviskommentarfelt. Prøv igjen etter at du har utdannet deg selv litt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...