Gå til innhold

Kan jenter skylde voldtekt på seg selv?


coyoteulf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Men det er ikke legalt å lure deg. Det burde være skjerpende å lure lettlurte personer.

 

Ja for det hjelper når man er i situasjonen.

 

Litt som at det burde være forbudt å tro på reklamefilmer om Azerbadjian.

Og reklame for det du har i hodet ditt, for eksempel ditt politiske budskap. Mener du forresten at der ikke kan være nyttig informasjon i reklame?

 

Ikke svar med det svaret jeg venter. Det tar tid å lese det du skriver. :blush:

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Sagt før kanskje (håper ihvertafall det):

 

Jenter har INGEN skyld i voldtekt, uansett! Nå snakker jeg kun om saker hvor voldtekt faktisk er skjedd, ikke om tvilstilfeller.

Nei for det er det jo ingen som har skrevet før... :roll:

 

Så Nå får vi ser hvor dobbeltmoralsk du er. Har du noen gang skrevet noe slikt i en tråd om menn som blir utsatt for vold? Hvis ikke, hvorfor ikke?

 

Ja, det har jeg, din fordomsfulle lille tissefant.

 

Dette handler som du forstår om mitt syn på enkeltmenneskets grunnleggende rettigheter. Vold er aldri offerets skyld. Dette gjelder blant annet også mobbing.

 

Har du skrevet på andre forum før eller? Hva da?

IDIOTISK "nå skal jeg sette deg fast" retorikk. Dust.

 

Jenter har ingen skyld, uansett.

Ja vel. Så siter deg selv da eller vis til inlegget....

 

Haha :)

 

Hvorfor det?

 

Nå får vi se hvor dobbeltmoralsk du er: Har du voldtatt noen før? Hvis ikke, hvorfor ikke? Og ikke minst, bevis at du ikke har gjort det.

 

Kvinner er uten skyld. Ferdig arbeid.

Fordi du har påstått at du har gjordt det (se uthevet tekst)

 

Nei jeg har ikke voldtatt noen før. Og jeg trenger ikke å bevise det og kan jo heller ikke bevise det da det ikke går ann å bevise en negativ. Les litt om bevisbyrde du.... din fordomsfulle lille tissefant.

Og hvorfor ikke? Fordi jeg ikke bruker vold annet enn i selvforsvar.

 

Du derimot har kommet med påstanden om at du har skrevet det og du har dermed overtatt bevisbyrden, og det er også lett for deg å bevise da det bare er å legge ut et sitat fra deg selv her på forumet eller en link til et sitet et annet sted.

 

Kvinner er uten skyld ja... Det oppsummerer vel din holdning. Han ligger død knivstukket på gulvet mans hun står over med kniv, men kvinner er jo uten skyld...

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Faktisk, så har ingen mennesker noen som helst skyld eller ansvar når de blir utsatt for noe kriminelt. Det er inntil de blir utsatt de besitter ansvaret, men etter det så er en visstnok fritatt.

 

Rart det der.

Prøv å forlat bilen din ulåst med åpen dør og nøkkelen i tenningen i Oslo sentrum og se om annsvar, el. dukker opp i brevet du får fra forsikringsselskapet etter at bilen er stjålet. Og se hvordan dette påvirker utbetaling og bonus....

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Prøv å forlat bilen din ulåst med åpen dør og nøkkelen i tenningen i Oslo sentrum og se om annsvar, el. dukker opp i brevet du får fra forsikringsselskapet etter at bilen er stjålet. Og se hvordan dette påvirker utbetaling og bonus....

Trodde irionien min skinte igjennom. :(

Internet og ironi er en dårlig ide:D Men jeg tok den, såvidt. Er vanskelig å skille mellom de som er seriøs og de som er ironisk, siden noen faktisk er seriøse år de sier slikt som du sa:D

Lenke til kommentar

Om dagen har vi en "dugnad" gående mot voldtekt i hovedstaden.

 

Men er det for mye å be om at de det gjelder er med på dugnaden og prøver å beskytte seg selv?

 

I helgen er der anmeldt to nye voldtekter. Den ene anmeldelsen er fra ei jente som ble med i en pirattaxi, og den andre fra ei jente som egentlig ikke husker en dritt.

 

http://www.vg.no/nyh...?artid=10023627

 

Bør man kunne forvente at jenter tar et minimum av ansvar for seg selv, eller skal alle jenter tildeles en støttekontakt som de har med seg på byen?

 

 

Jeg vil anta at det ble anmeldt langt mer enn 2 voldtekter i helgen. Det du muligens sikter til er antall anmeldte overfallsvoldtekter i Oslo.

Overfallsvoldtekter utgjør 12% av alle voldtekter (det siste tallet jeg har hørt) og de fleste voldtekter utføres av noen offeret kjenner på et eller annet nivå.

Og når dette er grunnlaget kan vi slå fast at en del jenter faktisk må vurdere om de selv har skyld i å sette seg i en slik situason at voldtekt blir utfallet. Jeg tenker da selvsagt på jenter som overstadig beruset blir med helt fremmede menn, eller menn de så vidt kjenner, på nachspiel og ikke ofrer en tanke på at disse kan være ute etter mer enn en trivelig samtale.

 

Det som imidlertid er hevet over enhver tvil er at kvinners påkledinging eller valg av vei hjem fra byen ikke skal brukes for å tillegg et offer for overfallsvodltekt skyld.

Endret av StoreMyen
Lenke til kommentar

Sagt før kanskje (håper ihvertafall det):

 

Jenter har INGEN skyld i voldtekt, uansett! Nå snakker jeg kun om saker hvor voldtekt faktisk er skjedd, ikke om tvilstilfeller.

Nei for det er det jo ingen som har skrevet før... :roll:

 

Så Nå får vi ser hvor dobbeltmoralsk du er. Har du noen gang skrevet noe slikt i en tråd om menn som blir utsatt for vold? Hvis ikke, hvorfor ikke?

 

Ja, det har jeg, din fordomsfulle lille tissefant.

 

Dette handler som du forstår om mitt syn på enkeltmenneskets grunnleggende rettigheter. Vold er aldri offerets skyld. Dette gjelder blant annet også mobbing.

 

Har du skrevet på andre forum før eller? Hva da?

IDIOTISK "nå skal jeg sette deg fast" retorikk. Dust.

 

Jenter har ingen skyld, uansett.

Ja vel. Så siter deg selv da eller vis til inlegget....

 

Haha :)

 

Hvorfor det?

 

Nå får vi se hvor dobbeltmoralsk du er: Har du voldtatt noen før? Hvis ikke, hvorfor ikke? Og ikke minst, bevis at du ikke har gjort det.

 

Kvinner er uten skyld. Ferdig arbeid.

Fordi du har påstått at du har gjordt det (se uthevet tekst)

 

Nei jeg har ikke voldtatt noen før. Og jeg trenger ikke å bevise det og kan jo heller ikke bevise det da det ikke går ann å bevise en negativ. Les litt om bevisbyrde du.... din fordomsfulle lille tissefant.

Og hvorfor ikke? Fordi jeg ikke bruker vold annet enn i selvforsvar.

 

Du derimot har kommet med påstanden om at du har skrevet det og du har dermed overtatt bevisbyrden, og det er også lett for deg å bevise da det bare er å legge ut et sitat fra deg selv her på forumet eller en link til et sitet et annet sted.

 

Kvinner er uten skyld ja... Det oppsummerer vel din holdning. Han ligger død knivstukket på gulvet mans hun står over med kniv, men kvinner er jo uten skyld...

 

 

Jeg har kun svart på spørsmålet ditt jeg, ikke påstått noe som helst. Lættis at dette er måten du diskuterer på. Spør meg om noe, og så etterpå si at jeg påsto det og at jeg å bevise noe du har sagt jeg påsto som du egentlig spurte om og jeg svarte på. Du vil aldri tape noen diskusjoner på den måten da - så det er jo fint for deg. Men, desverre er det ikke diskusjon du driver med...

 

Snakker ikke om drap gjort av kvinner her gjør vi vel. Snakker om voldtekt, og i en voldtekt er kvinner uten skyld. Vanskelig for deg å godta at jeg mener det skjønner jeg :) Hold deg til saken. og aksepter at jeg har rett og du tar feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei!

 

Ser du diskuterer her inne på forumet. Det gjør jeg og ;) Tråden vi diskuterer i nå heter "Kan jenter skylde voldtekt på seg selv?" Tredje ordet "skylde" har jeg bitt meg merke i ,og diskuterer der etter. Svaret mitt på spørsmålet blir altså fra min side; "Nei, jenter kan ikke skylde voldtekt på seg selv. De er uten skyld i voldtektssaker."

 

Ikke bæsj på Vålerengaflagget er du snill...

Skylde og skyld er to forskjellige ting.

 

"Å skylde på seg selv" betyr ikke "Det var min skyld"

 

Om en jente gikk på byen i Oslo, drikker seg mauring, og raver halvnaken rundt, dvs uten å ta de nødvendige forholdsreglene for hvordan byen i Oslo er per i dag, og så ender opp voldtatt så ja, da kan hun skylde på seg selv. Men det betyr fremdeles ikke at hun er den skyldige for voldtekten.

 

Nei, hun kan ikke skylde det på seg selv. Hun har ingen skyld i det som har skjedd. Det er kun den som voldtar som har skyld i en voldtekt.

 

Om du legger deg naken i hagen din og soler deg, sovner, og våkner av at det kommer en kar og runker deg. Hva da? Har du skyld i at han trenger seg inn på din eiendom - og enda verre - trenger seg på ditt liv og kropp fordi du liker å sole deg naken? Nei! DU ER UTEN SKYLD! Selv om du er naken ute. Du har ingen skyld! Du er uskyldig. Mannen som tafser på deg er skyldig i voldtekt! HAN HAR SKYLD. IKKE DU!

 

Skjønner du poenget mitt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei!

 

Ser du diskuterer her inne på forumet. Det gjør jeg og ;) Tråden vi diskuterer i nå heter "Kan jenter skylde voldtekt på seg selv?" Tredje ordet "skylde" har jeg bitt meg merke i ,og diskuterer der etter. Svaret mitt på spørsmålet blir altså fra min side; "Nei, jenter kan ikke skylde voldtekt på seg selv. De er uten skyld i voldtektssaker."

 

Ikke bæsj på Vålerengaflagget er du snill...

Skylde og skyld er to forskjellige ting.

 

"Å skylde på seg selv" betyr ikke "Det var min skyld"

 

Om en jente gikk på byen i Oslo, drikker seg mauring, og raver halvnaken rundt, dvs uten å ta de nødvendige forholdsreglene for hvordan byen i Oslo er per i dag, og så ender opp voldtatt så ja, da kan hun skylde på seg selv. Men det betyr fremdeles ikke at hun er den skyldige for voldtekten.

 

Nei, hun kan ikke skylde det på seg selv. Hun har ingen skyld i det som har skjedd. Det er kun den som voldtar som har skyld i en voldtekt.

 

Om du legger deg naken i hagen din og soler deg, sovner, og våkner av at det kommer en kar og runker deg. Hva da? Har du skyld i at han trenger seg inn på din eiendom - og enda verre - trenger seg på ditt liv og kropp fordi du liker å sole deg naken? Nei! DU ER UTEN SKYLD! Selv om du er naken ute. Du har ingen skyld! Du er uskyldig. Mannen som tafser på deg er skyldig i voldtekt! HAN HAR SKYLD. IKKE DU!

 

Skjønner du poenget mitt?

 

 

Dersom jeg, med mine handlinger, er i stand til å påvirke sannsynligheten for at X skjer, så er også delvis ansvarlig for at X skjer.

Lenke til kommentar

Om dagen har vi en "dugnad" gående mot voldtekt i hovedstaden.

 

Men er det for mye å be om at de det gjelder er med på dugnaden og prøver å beskytte seg selv?

 

I helgen er der anmeldt to nye voldtekter. Den ene anmeldelsen er fra ei jente som ble med i en pirattaxi, og den andre fra ei jente som egentlig ikke husker en dritt.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10023627

 

Bør man kunne forvente at jenter tar et minimum av ansvar for seg selv, eller skal alle jenter tildeles en støttekontakt som de har med seg på byen?

Det er vår egen feil som ikke har gått til det skritt å preventivt voldta en og annen somalier som oppholder seg i de mørke områdene i Oslo (forsåvidt enhver annen by i landet).

En 50kgs pusling (som de som regel er) burde ikke by på stor motstand.

Når så ryktet sprer innenfor miljøet deres blir det nok en annen tone...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei!

 

Ser du diskuterer her inne på forumet. Det gjør jeg og ;) Tråden vi diskuterer i nå heter "Kan jenter skylde voldtekt på seg selv?" Tredje ordet "skylde" har jeg bitt meg merke i ,og diskuterer der etter. Svaret mitt på spørsmålet blir altså fra min side; "Nei, jenter kan ikke skylde voldtekt på seg selv. De er uten skyld i voldtektssaker."

 

Ikke bæsj på Vålerengaflagget er du snill...

Skylde og skyld er to forskjellige ting.

 

"Å skylde på seg selv" betyr ikke "Det var min skyld"

 

Om en jente gikk på byen i Oslo, drikker seg mauring, og raver halvnaken rundt, dvs uten å ta de nødvendige forholdsreglene for hvordan byen i Oslo er per i dag, og så ender opp voldtatt så ja, da kan hun skylde på seg selv. Men det betyr fremdeles ikke at hun er den skyldige for voldtekten.

 

Nei, hun kan ikke skylde det på seg selv. Hun har ingen skyld i det som har skjedd. Det er kun den som voldtar som har skyld i en voldtekt.

 

Om du legger deg naken i hagen din og soler deg, sovner, og våkner av at det kommer en kar og runker deg. Hva da? Har du skyld i at han trenger seg inn på din eiendom - og enda verre - trenger seg på ditt liv og kropp fordi du liker å sole deg naken? Nei! DU ER UTEN SKYLD! Selv om du er naken ute. Du har ingen skyld! Du er uskyldig. Mannen som tafser på deg er skyldig i voldtekt! HAN HAR SKYLD. IKKE DU!

 

Skjønner du poenget mitt?

 

 

Dersom jeg, med mine handlinger, er i stand til å påvirke sannsynligheten for at X skjer, så er også delvis ansvarlig for at X skjer.

 

Skyld, skyld, SKYLD!!

 

SKYYYYYYLD!!?? Har du skyld? Skyld altså, ikke ansvar. SKYLD!!

 

Nei, det har du ikke.

Lenke til kommentar

 

Skyld, skyld, SKYLD!!

 

SKYYYYYYLD!!?? Har du skyld? Skyld altså, ikke ansvar. SKYLD!!

 

Nei, det har du ikke.

Det er vell et spørsmål alle er enige i, og forsåvidt ganske uinteressant å diskutere. Straffeskyld har bare voldtektsmannen. Og det har jeg ikke sett en eneste som har vært uenig i så langt i tråden.

 

Det er derimot splid om hvorvidt kvinnen selv er ansvarlig eller uansvarlig for egen sikkerhet. Og derfor, om hun kan/burde skylde på seg selv.

Lenke til kommentar

Til de som mener at det ikke er noe å gjøre i den saken:

 

http://www.opdalingen.no/Innenriks/article5811605.ece

"I Stavanger gikk tallet på anmeldte overfallsvoldtekter ned fra 23 i 2009 til totalt fire i 2010 og 2011. I perioden samarbeidet politiet mer med blant andre utelivsbransjen og drosjenæringen. I tillegg ble innvandrermiljøer oppsøkt med informasjon om norske regler og lærte seg norske verdier."

 

Jeg er enig at er man klok, tar man visse forhåndsregler, men jeg synes fokuset ligger alt for mye på hva jentene skal gjøre. Jenta kan ikke ha all ansvaret. Dessuten har det vært overfallsvoldtekt i Oslo for ikke så lenge siden som var tidlig på kvelden, jenta hadde ikke drukket og gikk i helt hverdagslige, ikke utfordrende klær og var like i nærheten av leiligheten sin. Den såkalte Stavanger-modellen bør resten av landet kopiere. Dialog folkens, dialog.

 

Og selvsagt, som de aller fleste her er jeg enig i at det IKKe er jentas skyld overhodet, ikke litt en gang.

Endret av Henrix_03
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til de som mener at det ikke er noe å gjøre i den saken:

 

http://www.opdalingen.no/Innenriks/article5811605.ece

"I Stavanger gikk tallet på anmeldte overfallsvoldtekter ned fra 23 i 2009 til totalt fire i 2010 og 2011. I perioden samarbeidet politiet mer med blant andre utelivsbransjen og drosjenæringen. I tillegg ble innvandrermiljøer oppsøkt med informasjon om norske regler og lærte seg norske verdier."

 

Jeg er enig at er man klok, tar man visse forhåndsregler, men jeg synes fokuset ligger alt for mye på hva jentene skal gjøre. Jenta kan ikke ha all ansvaret. Dessuten har det vært overfallsvoldtekt i Oslo for ikke så lenge siden som var tidlig på kvelden, jenta hadde ikke drukket og gikk i helt hverdagslige, ikke utfordrende klær og var like i nærheten av leiligheten sin. Den såkalte Stavanger-modellen bør resten av landet kopiere. Dialog folkens, dialog.

 

Og selvsagt, som de aller fleste her er jeg enig i at det IKKe er jentas skyld overhodet, ikke litt en gang.

Selvfølgelig må det tas grep slik i Stavanger, men frem til disse grepene blir effektive og virker, må kvinnene ta de forholdsregler de kan, eller risikere å ende opp på voldtektsmottaket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...