Gå til innhold

DotA 2 - diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Shrapnel kan jo f.eks brukes til å finne folk som blinker inn i skogen. Gjør det ofte, og det hjelper laget. Ser fortsatt ikke hva forskjellen på sniper og hvilken som helst annen carry som trenger å sitte i lane og farme. Er jo et lagspill, så at han må beskyttes er jo ganske naturlig.

Lenke til kommentar

Hva vil dere si er den beste lineupen: DS+ qop + gyro+ bane + nyx

eller sylla + magnus + rubick + trax + clock?

#1: Har en decent offlane i DS/QoP, uansett utfall er offlanen mot en dual lane (med mindre det er clock support), mot en dual lane bør begge disse heltene greie å få exp, at worst kan du sende dark seer i skogen, slik at han får farm der, siden du ikke har noen andre dedicated junglers, du har en veldig sterk trilane, og du har en bedre late game carry en det andre laget, siden Gyro kan skade mange targets samtidig, mens drow er en single target helt, selv om hun kan få insane damage. QoP går sannsynligvis mid, og er sannsynligvis mot Mag, som er en favorable matchup for QoP.

 

#2: Har 3 helter som vanligvis er spilt i solo lanes, Sylla, Mag og Clock, du har også en carry som trenger farm i en lane, med andre ord har du ingen god trilane, og bør ikke conteste mot andre lagets trilane. Det vil si at optimale lanes er Clock longlane (her får han ingen experience), Mag mid, rubick + traxex safe lane, som ikke er en god dual lane en gang, og syllabear i skogen. Som sagt allerede er Trax en single target hero, og picker man trax bør man ha helter som scaler godt med auraen, de har ingen. De må ende gamet tidlig, men det er vanskelig og farlig mot gyro, call down er ekstremt bra til å stoppe lag som prøver å siege high ground. Men hvis de først greier å komme seg foran (noe som bør være veldig vanskelig med disse heltene, pga veldig dårlige lanes, der de bør tape nesten alle 3 lanes, dark seer får for mye i offlane, så det teller nesten som tap) så kan de snowballe og ta rax ganske tidlig med drow+sylla+empower på bjørnen. Faller de bak, så er de dog fucked, noe som er mest sannsynlig.

Lenke til kommentar

Ja trax ble deres lastpick, litt overrasket over det, de kunne jo tatt lancer eller noe annet, men tror ikke det hadde hatt så mye å si. Endte med at sylla soloet hardlane og ble eid av gyro+bane ofc, men DSen vår måtte stikke til skogs fordi offlanen ble for tøff. Men enden på visa ble bare at gyro fikk farmet mye raskere enn trax, og siden magnus ikke fikk noe farm mid mot qop ble de for svake.

Lenke til kommentar

Har nå fått fikset twitch vods fra de matchene vi streamet fra helgens DotA2.no søndagsturnering #2:

 

Runde 1 (bo1)

mellom Harald Rex Reloaded og Gamertson:

http://no.twitch.tv/...agooo/c/2287646

 

 

Semifinale(bo1)

mellom Norvirgin og 4 Dwarfes & Edgeworth:

http://no.twitch.tv/...agooo/c/2287660

 

 

Semifinale (bo1)

mellom The Tryherders og Purple Monkey Elevator:

http://no.twitch.tv/...agooo/c/2287676

 

 

Finale (bo3)

mellom The Tryherders og 4 Dwarfes & Edgeworth:

http://no.twitch.tv/shablagooo/c/2287690

 

 

All feedback mottas med takk. Skal sannsynligvis streame/kommentere neste turnering, nå på Mandag, og prøver å forbedre meg så mye som mulig :)

Lenke til kommentar

akkurat startet og syntes Dota er rimelig morsomt, spilt en del sc2 (ligger vel i gold league der) så er fult klar over at det tar tid å lære seg de mer dype pvp spillene, men er det noen guider til heroes, jeg vet purge har om spillet generelt. Jeg vet også at det er egne building guider du kan følge mens du spiller, men det å bare blindt følge en guide, du lærer liksom ikke spillets core med å følge blindt en guide som highlighter det du burde velge. Det sier meg ingenting om hvorfor jeg burde velge akkurat den itemen eller den spesifikke abilitien og hvor jeg burde være ability messig med de forskjellige heroene etter hva som er oppgaven min etc.

 

Noen som vet om en som lager korte konsise tutorials som forklarer svakheter og styrker ved heroen og item builds som passer i den og den situasjonen.

 

Og siden jeg har akkurat startet føler jeg også at du som regel vil bli ubalansert veldig fort med engang første mann feeder da enten er fyren helt ny og vet ikke hva han skal gjøre og leaver eller at andre leaver fordi de ser at kampen er en lost cause. Alle kampene jeg har vunnet eller tapt hittil har blitt 3vs5/2vs5 de siste 15 minuttene.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

akkurat startet og syntes Dota er rimelig morsomt, spilt en del sc2 (ligger vel i gold league der) så er fult klar over at det tar tid å lære seg de mer dype pvp spillene, men er det noen guider til heroes, jeg vet purge har om spillet generelt. Jeg vet også at det er egne building guider du kan følge mens du spiller, men det å bare blindt følge en guide, du lærer liksom ikke spillets core med å følge blindt en guide som highlighter det du burde velge. Det sier meg ingenting om hvorfor jeg burde velge akkurat den itemen eller den spesifikke abilitien og hvor jeg burde være ability messig med de forskjellige heroene etter hva som er oppgaven min etc.

 

Noen som vet om en som lager korte konsise tutorials som forklarer svakheter og styrker ved heroen og item builds som passer i den og den situasjonen.

 

Og siden jeg har akkurat startet føler jeg også at du som regel vil bli ubalansert veldig fort med engang første mann feeder da enten er fyren helt ny og vet ikke hva han skal gjøre og leaver eller at andre leaver fordi de ser at kampen er en lost cause. Alle kampene jeg har vunnet eller tapt hittil har blitt 3vs5/2vs5 de siste 15 minuttene.

 

http://www.playdota.com/guides

Offisielle dotasiden

Obs: Navnene på visse ting kan være fra dota1 og bidra til litt forvirring. Uansett grei lesing.

 

http://www.dotafire.com/dota-2/guides

Nyere side der navnene på heltene og items er i samsvar med dota2.

 

GLHF og husk TP!

 

PS:

De fleste bra guidene der har ulike skill og itembuilds utifra situasjoner, setups og hvilken lane du går.

Endret av Gorzun
Lenke til kommentar

Ønsker du noen på ditt nivå å spille med så legg meg til :p Har nå lært litt hvertfall :)

 

TP og slikt har jeg faktisk skjønt, som sagt, det er å lære seg core, det å se på streams og lange kamper funker ikke når du ikke har helt skjønner core gameplayet med items og abilities builds. Litt som at om man ikke skjønner coren til alle rasene i starcraft er det ikke så intuitivt å skjønne hvorfor visse builds og units er sterke etter antall baser du har og hvor mange motstanderen har etc. om du ikek blir forklart det.

 

Ja prøver å få med venner på dota2 men siden vi går på et studium i utlandet som krever mye tid er det vanskelig å få med folk på noe nytt i eksamens tidene så hadde vært kjekt å kunen spille med noen nå og da. Har et ganske tight tidskjema de neste ukene, så blir ikke mer enn en kamp om dagen max..

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...