Gå til innhold

LGs toppmobil får ikke Android 4.0


Anbefalte innlegg

Og dette er hvorfor LG ikke klarer å bli en storaktør på smartmobiler. Enkelt og greit dårlig kundebehandling.

 

Det hele koker nok ned til at de ikke solgte nok telefoner til å bygge opp en utviklingsavdeling stor nok til å holde tidligere håndsett oppdatert, men har de få utviklerene de har opptatt med nye telefoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det tekniske grunner til at produsentene nøler med dette? Eller er det bare for å selge flere nye mobiler?

 

Jeg føler meg litt bortskjemt som har iOS 5 på min to år og to generasjoner gamle 3GS.

 

Lurer på hvordan folk hadde reagert om Dell eller HP sa til sine kunder at "beklager, men dere får ikke oppgradere til siste versjon av Windows". Det burde da strengt tatt være brukerens valg, ikke minst når det er snakk om et åpent system.

 

Geir :)

 

De aller fleste bærbarprodusenter sier akkurat det. Har du prøvd å legge inn windows 7 på en laptop som ble levert med XP eller til og med Vista? Det finnes ikke drivere for de aller fleste gamle laptoper på produsentenes sider. Hele instalasjonsprosessen koker ned til en jakt på kompatible drivere, og de fleste slike instalasjoner jeg har foretatt har måttet inneholde kompromisser og "spesialknapper" som ikke lenger virker.

 

Nå var dette den ikke-offisielle biten av ICS. Jeg skal vedde på at det dukker opp ICS tilpasset denne telefonen på XDA. Versjoner som ikke kommer til å stå noe tilbake for det en offisiell versjon fra LG hadde inneholdt. Så akkurat som for laptop-eksempelet så har brukeren av telefonen ett valg. De KAN oppgradere.

Lenke til kommentar

Fanden jeg er glad for at jeg ikke valgte optimus 2x når jeg kjøpte tlf.

 

 

Styrer unna LG neste gang også.

 

 

Edit: Jeg er sikker på at uoffisielle versioner av ICS kommer til 2x. Men tror 3rd party devs trenger offisiell oppdatering for å få alle features til ICS å fungere skikkelig.

 

Slik jeg forstår det så var LGs oppdatering fra 2.2 til 2.3 også overfladisk. Med det mener jeg at de ikke inkluderte skikkelig 2.3 kernel med alle strømsparende funksjoner, etc.

Endret av kalden
Lenke til kommentar

De aller fleste bærbarprodusenter sier akkurat det. Har du prøvd å legge inn windows 7 på en laptop som ble levert med XP eller til og med Vista?

Kanskje jeg bare har vært heldig, men jeg har alltid kunnet oppgradere mine Dell laptops. (F.eks fra Win 2000 til XP, eller fra XP til 7.) Da har jeg stort sett funnet oppdaterte drivere hos Dell. (Unntatt til tredjeparts eksterne komponenter.)

 

Nå var dette den ikke-offisielle biten av ICS. Jeg skal vedde på at det dukker opp ICS tilpasset denne telefonen på XDA.

Slikt er litt gresk for meg som ikke bruker Android. Jeg vet ikke hva offisielle og ikke-offisielle biter er for noe... :blush:

 

Versjoner som ikke kommer til å stå noe tilbake for det en offisiell versjon fra LG hadde inneholdt. Så akkurat som for laptop-eksempelet så har brukeren av telefonen ett valg. De KAN oppgradere.

Oki, bare ikke med LGs velsignelse og offisielle støtte altså. Det har jeg på iOS 5 på min gamle telefon...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Selv om jeg er temmelig fornøyd med Android, er det en ting som de fleste sikkert er enige at er en svakhet med dette systemet; oppdatering av hovedprogramvaren på eldre telefoner.

 

Jeg har fått et intrykk av at dette fungerer bedre på iOS og Windows Phone enheter, men i Android sitt tilfelle virker det som om det er opp til produsenten av telefonen om de er villige til å skreddersy den siste Android oppdateringen til deres tidligere telefoner.

 

På lang sikt håper jeg at Android blir formet slik at den dagen det kommer en ny versjon, så kan så og si alle Android enheter laste ned denne oppdateringen ved release. Per i dag virker det som om det kun er et bestemt utvalg Android telefoner som får en offisiell oppgradering til Ice Cream Sandwich. De andre må eventuelt ta til takke å roote telefonen sin for å legge til custom rom, og eventuelt tukle det til med garantier og den slags.

 

Jeg forstår til en viss grad at en produsent som LG velger å ikke tilby en oppgradering til Ice Cream Sandwich, for de er vel ute etter å selge mest mulig nye telefoner, og håper nok på at deres gamle telefoner på sikt fases ut. Men dette er det jo til syvende sist forbrukeren som får svi for.

Lenke til kommentar

De aller fleste bærbarprodusenter sier akkurat det. Har du prøvd å legge inn windows 7 på en laptop som ble levert med XP eller til og med Vista?

Kanskje jeg bare har vært heldig, men jeg har alltid kunnet oppgradere mine Dell laptops. (F.eks fra Win 2000 til XP, eller fra XP til 7.) Da har jeg stort sett funnet oppdaterte drivere hos Dell. (Unntatt til tredjeparts eksterne komponenter.)

 

Nå var dette den ikke-offisielle biten av ICS. Jeg skal vedde på at det dukker opp ICS tilpasset denne telefonen på XDA.

Slikt er litt gresk for meg som ikke bruker Android. Jeg vet ikke hva offisielle og ikke-offisielle biter er for noe... :blush:

 

Versjoner som ikke kommer til å stå noe tilbake for det en offisiell versjon fra LG hadde inneholdt. Så akkurat som for laptop-eksempelet så har brukeren av telefonen ett valg. De KAN oppgradere.

Oki, bare ikke med LGs velsignelse og offisielle støtte altså. Det har jeg på iOS 5 på min gamle telefon...

 

Geir :)

 

Den gamle tlfen din har vel da også støtte for "siri" da regner jeg med? Eller ehh nei... :roll:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes det er helt greit å styre unna de som har svakest policy på oppgraderinger.

S-E hadde veldig treg oppdatering på de første X10 modellene. Nå har de lært og dytter minst mulig egen kode i Android.

 

Regner med at Google vil ta grep for at OS skal bli mere standardisert. Alle disse skallene som produsentene skal legge til er ofte unødvendig <IMO>.

 

Selv bruker jeg Cyanogenmod på min SGS II. Etter 36 timer har jeg enda 85% batteri igjen!

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Har ikke LG for lengst brutt noen former for markedsføringslover her? Da produktet ble lansert ble vi lovet en oppdatering til Android 2.3 etterhvert. Denne oppdateringen har vi ikke sett noe til, og da bør vi vel ha muligheten til å heve kjøpet? Ikke via forhandleren, men via produsenten?

 

Gi meg tilbakemelding hvis jeg tar helt feil her.

Jeg har vært i uformell kontakt med LG, og når jeg tar opp emnet "heving av kjøp", så ror de seg sakte men sikkert bort og beklager for sen oppdatering.

 

Jeg har såvidt lest litt på markedsføringsloven, og det virker på meg som om vi kan utnytte den nok til å komme oss bort fra LG.

 

Jeg er desperat og fortvilet, produktet jeg ble lovet under kjøpet har jeg enda ikke fått, selv om jeg kjøpte den i februar.

Lenke til kommentar

Dette er og blir det største problemet til android, og mange som kjøper seg tlf, føler seg rett og slett rævpult

Android blir da oppdatert, at LG velger og ikke gi ut oppdateringen kan ikke Android gjøre noe med.

 

Ser at folk klager over LG her men dette gjelder også google som nekter å oppgradere sin Nexus One til 4.0.

Meste tyder på at grunnen til at Nexus One ikke får ICS er pga at den rett og slett har for gammel hardware.

 

På samme måte som f.eks en iPhone 3G ikke får iOS 5.

Lenke til kommentar

Den gamle tlfen din har vel da også støtte for "siri" da regner jeg med? Eller ehh nei... :roll:

Jeg er ikke dummere enn at jeg innser at gammel hardware kan være en begrensning, både for iOS og Android. Jeg har vært programvareutvikler i 25 år og kjenner alt for godt den problematikken. (Prøv deg gjerne på en kunde som uten å spørre deg oppgraderer ti år gamle PC'er til Vista, og mener at det er din feil at alt plutselig går så tregt.)

 

Men det var slik jeg ikke oppfattet det topic for denne tråden. Det var at LGs toppmobil ikke fikk 4.0. Og jeg antar at LGs toppmobil ikke har gammel hardware.

 

Umm, så heldig for deg da at hadde en nyere telefon enn...tja..2 år siden ...:)

Eh, nei. For meg er det relevant bare dersom jeg skal ha en ny telefon. At de kom med en iPhone 4 for et år siden er ikke heldig for meg, for den kommer jeg aldri til å kjøpe. Om jeg kjøper 4S har jeg ennå ikke bestemt. Men det er heldig for meg at tross at jeg ikke er med på kjøpskarusellen hele tiden, så holder Apple meg oppdatert.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Ser at folk klager over LG her men dette gjelder også google som nekter å oppgradere sin Nexus One til 4.0.

 

Mye tyder på at nexus one har for lite intern lagringskapasitet til å både kunne ha ICS og en tilstrekkelig mengde apps (uten å måtte gå for en apps2sd løsning, som krever root). LG, derimot, har ingen slik unnskyldning for at den ikke klarer ICS

Lenke til kommentar

LG telefonen har mere enn nok hardware til og kjøre ICS, så hvorfor den ikke får oppdateringen skjønner jeg ikke. Men hadde vel nesten ikke forventet det da de ikke engang har fått gitt ut 2.3 til mere enn halvparten av Optimus 2X telefonene.

 

Trodde LG hadde planer om å være med i highend telefon kampen når de var først ute med dualcore, men uten oppdateringene vil de nok miste kundene som kjøpe slike telefoner. Jeg vil værtfall ikke anbefale noen og kjøpe LG i fremtiden.

 

Ingen som har hørt noen uttalelser fra LG om hvorfor de ikke gir noen oppdaterering?

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar

Den gamle tlfen din har vel da også støtte for "siri" da regner jeg med? Eller ehh nei... :roll:

Jeg er ikke dummere enn at jeg innser at gammel hardware kan være en begrensning, både for iOS og Android. Jeg har vært programvareutvikler i 25 år og kjenner alt for godt den problematikken. (Prøv deg gjerne på en kunde som uten å spørre deg oppgraderer ti år gamle PC'er til Vista, og mener at det er din feil at alt plutselig går så tregt.)

 

Men det var slik jeg ikke oppfattet det topic for denne tråden. Det var at LGs toppmobil ikke fikk 4.0. Og jeg antar at LGs toppmobil ikke har gammel hardware.

 

Jeg er uenig i at hardware er en begrensning i 3gs mtp siri. den skal tross alt bare lytte til hva du sier, sende det videre og få et svar og gjøre det som står i svaret. Her mener jeg det kun er gjort pga. 4s skal virke som en mer attraktiv oppgradering.

 

Mener lg gjør akuratt det samme her. De vet at optimus 2x er kraftig nok i lang tid fremover, så nyere telefoner vil stort sett ha fordelen på software siden, hvertfall neste toppmodell.

 

Jeg personlig styrer unna lg på grunn av dette, og tror de vil tape kunder på dette. Optimus 2x var en relativt dyr tlf og folk forventer at den oppdateres.

 

Kjøpte selv en huawei u8800 til 1200 kroner, den er såpass billig at jeg ikke forventer oppdateringer til den, og når den er såpass billig er jeg ikke redd for å legge inn nye roms og fikle litt med telefonen heller, så ser for meg at det blir uoffisiell ICS på denne en gang, noe jeg kanskje ville latt vær på en 2x pga verdi.

Endret av Viewety
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...