Gå til innhold

LGs toppmobil får ikke Android 4.0


Anbefalte innlegg

Lest og funnet irrelevant, mer presist: det kommer mange unnskyldninger, men få realiteter som retter opp inntrykket av dårlig med oppdateringer etter salg.

 

]

Er dette en analyse som er laget på grunnlag av den nonsense-artikkelen som sammenlignet low-end Android telefoner med high-end iphone telefoner? Virker mistenkelig slik. :thumbdown:

Nei. Hvis du leser artikkelen ser du at den blant annet er basert på Netcoms statistikk for telefoner i Norge. Å prøve å forklare den sagnomsuste grafen som et utslag av amerikanske tilstander funker altså ikke altfor godt.

 

Men det er mye positivt med Android, og riktig OS for mange. Ingen problemer med å akseptere det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grisene har fått vinger! 2X skal ifølge denne lenken på Facebook få 2.3 i morgen.

 

Det spennende blir å se om de i det hele tatt er interessert i å beholde kundene sine eller bare fortsetter å gi blaffen i kundene sine og selge overpriset juggel.

 

Slik kan det være med store organisasjoner. Noen ganger må de si noe før de selv ser hvor inni granskausen dårlig PR det egentlig er. Jeg vil tro det er rikelig av de innad i LG som vil bruke ressurser på å holde håndsettene oppdatert med seneste Androidversjon.

Lenke til kommentar
]

Er dette en analyse som er laget på grunnlag av den nonsense-artikkelen som sammenlignet low-end Android telefoner med high-end iphone telefoner? Virker mistenkelig slik. :thumbdown:

Nei. Hvis du leser artikkelen ser du at den blant annet er basert på Netcoms statistikk for telefoner i Norge. Å prøve å forklare den sagnomsuste grafen som et utslag av amerikanske tilstander funker altså ikke altfor godt.

Det hele virker jo som tildels grunnløst babbel basert på følgende udokumenterte setning:

Tall fra mobiloperatøren Netcom viser at noen av de mest solgte Android-telefonene er telefoner med utdaterte operativsystemer.

Hva slags tall er dette snakk om? Hva slags telefoner er det snakk om? Er det low-end eller hi-end? Er hele argumentet at en telefon er "utdatert" når det kommer en ny major release av et operativsystem? Gjelder ikke minor-patches? Fungerte ikke telefonene som de skulle da de ble gitt ut? Er en telefon utdatert med en gang det kommer en nyere modell? Er det feks. negativt å bruke en "gammel og utdatert" telefon som iphone4 idag når det har kommet en ny 4s? :thumbdown:

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Jeg kommer nok ikke til å gå til ankaffelse av ny LG telefon med det første. Når de bruker så lang tid på å få ut en GB-versjon, tør jeg ikke tenke på hvor lang tid de vil bruke på en evt ICS...

 

Forhåpentligvis vil en sterkt forsinket 2.3 ankomme snarlig, og løse en del av problemene til 2X, makan til treig og ustabil "toppmodell"...

 

Skjerpings LG!

Lenke til kommentar

Nå gikk visstnok LG tilbake på dette om at de ikke skal slippe ICS på Optimus 2X. Men det hjelper fint lite om de sier at de vil prøve og skal teste. Med litt flaks har de klar 2.3 når Android 5 slippes.

 

Jeg fikk tilbake min 2x fra rep i går, og den brukte 15% batteri på hele arbeidsdagen (9 timer i dag). Da jeg leverte den inn til rep i begynnelsen av oktober, var den dau etter 6 timer normal bruk på steder med god dekning.

 

Får se om Gingerbread gjør at telefonen faktisk blir brukbar også, ellers er det tilbake til gode, gamle nokia E51.

Lenke til kommentar

Nå gikk visstnok LG tilbake på dette om at de ikke skal slippe ICS på Optimus 2X. Men det hjelper fint lite om de sier at de vil prøve og skal teste. Med litt flaks har de klar 2.3 når Android 5 slippes.

 

Jeg fikk tilbake min 2x fra rep i går, og den brukte 15% batteri på hele arbeidsdagen (9 timer i dag). Da jeg leverte den inn til rep i begynnelsen av oktober, var den dau etter 6 timer normal bruk på steder med god dekning.

 

Får se om Gingerbread gjør at telefonen faktisk blir brukbar også, ellers er det tilbake til gode, gamle nokia E51.

Gjør deg selv en tjeneste. Legg inn custom-rom. Da vil telefonen vare i 2-3 døgn ved lite bruk.

Lenke til kommentar

Nå gikk visstnok LG tilbake på dette om at de ikke skal slippe ICS på Optimus 2X. Men det hjelper fint lite om de sier at de vil prøve og skal teste. Med litt flaks har de klar 2.3 når Android 5 slippes.

 

Jeg fikk tilbake min 2x fra rep i går, og den brukte 15% batteri på hele arbeidsdagen (9 timer i dag). Da jeg leverte den inn til rep i begynnelsen av oktober, var den dau etter 6 timer normal bruk på steder med god dekning.

 

Får se om Gingerbread gjør at telefonen faktisk blir brukbar også, ellers er det tilbake til gode, gamle nokia E51.

Gjør deg selv en tjeneste. Legg inn custom-rom. Da vil telefonen vare i 2-3 døgn ved lite bruk.

 

Jeg har prøvd custom roms. De har ikke hjulpet. Jeg har hatt like lite eller mindre batterilevetid med Cyanogen og Miui på telefonen. Den største fordelen kom med Miui-rom. Den ga meg muligheten til å skru av mange flere strømsugende elementer via notifications-skjermen enn stock android, LGs rom eller Cyanogen. Uansett; Telefonen min fikk nytt hovedkort og har nå fått aldeles utmerket batterilevetid og hastighet.

 

Litt ny info om LG Optimus 2x:

I går kom den offisielle 2.3.4 rommen fra LG på det Norske markedet. Den må oppdateres via crap-appen deres (LGMobile Update) som er nesten like horribel som Kies fra Samsung. Fordelen med løsningen, var at telefonen fikk ny rom via programmet og installerte denne på 15 minutter, rebootet og var i tipp-topp stand med alle programmer intakte, alle settings bevart og oppdatering fra 2.2.2 til 2.3.4.

 

Fra oppdateringen ble lagt inn i går kl. 12:15 til nå kl. 09:54, har telefonen min mottatt 1 time og 6 minutter telefonsamtaler, flyttet 91 megabyte data over 3G, 455 megabyte data over WLan og jeg har sendt og mottatt en del sms'er. I perioden har telefonen brukt 22% batteri inkludert 8 timer standby i natt som tok svimlende 1% batteri.

 

Så de som har LG Optimus 2x-telefon som ikke virker; Send til rep, få nytt batteri og oppdater telefonen til V20L (2.3.4) asap. Det blir faktisk en ny telefon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enda en go grunn til å gå over til Samsung. Etter dårlig research når jeg gikk til anskaffelse av ny mobil så viste jeg da ikke om at Samsung kom rett etter LG med en dobbel kjerne mobil.

Så LG ble da mitt valg. Desverre......

 

Etter å ha ventet, ventet, ventet, ventet, ja ventet enda mer så kom de ut med oppdateringer som skal fjerne skurrete samtale kvalitet, mobil som lever sitt eget liv å skrur seg av under lading, svart skjerm når du skal lese tekstmeldinger, dårlig batteri tid, telefon som lagger.

 

JA det finnes custom room men ikke alle oss ønsker det. Vi betaler jo ikke 5000kr ++ for ett produkt man må endre på.

Vi vil jo ha ett ferdig funksjonibelt produkt som skal fungere som det er lovt.

Mitt holdt aldri mål og jeg tenker mer å mer på å synke skipet og gå over til Samsung eller tilbake til HTC.

LG kommer ikke til å bli noe nytt produkt for meg igjen.

 

Siste oppdatering er kommet og den nekter å la seg installere.

Den kommer til back up delen og så står den.

Lengere kommer den ikke. Har prøvd det meste.

Slette og installere LG PC suite igjen, installere nye drivere, kjøre fabrikk oppsett på mobilen, restarte mobil og PC men ingen ting nytter. Ser ut til at Android 2,3 blir bare med en drøm for min del.

Og at 2,4 ikke blir aktuell så er det enda en grunn til å bytte til annet merke.

 

 

ALDRI MER LG PÅ MEG!!!

Lenke til kommentar
Nå gikk visstnok LG tilbake på dette om at de ikke skal slippe ICS på Optimus 2X. Men det hjelper fint lite om de sier at de vil prøve og skal teste. Med litt flaks har de klar 2.3 når Android 5 slippes.Jeg fikk tilbake min 2x fra rep i går, og den brukte 15% batteri på hele arbeidsdagen (9 timer i dag). Da jeg leverte den inn til rep i begynnelsen av oktober, var den dau etter 6 timer normal bruk på steder med god dekning.Får se om Gingerbread gjør at telefonen faktisk blir brukbar også, ellers er det tilbake til gode, gamle nokia E51.
Gjør deg selv en tjeneste. Legg inn custom-rom. Da vil telefonen vare i 2-3 døgn ved lite bruk.
Jeg har prøvd custom roms. De har ikke hjulpet. Jeg har hatt like lite eller mindre batterilevetid med Cyanogen og Miui på telefonen. Den største fordelen kom med Miui-rom. Den ga meg muligheten til å skru av mange flere strømsugende elementer via notifications-skjermen enn stock android, LGs rom eller Cyanogen. Uansett; Telefonen min fikk nytt hovedkort og har nå fått aldeles utmerket batterilevetid og hastighet.Litt ny info om LG Optimus 2x:I går kom den offisielle 2.3.4 rommen fra LG på det Norske markedet. Den må oppdateres via crap-appen deres (LGMobile Update) som er nesten like horribel som Kies fra Samsung. Fordelen med løsningen, var at telefonen fikk ny rom via programmet og installerte denne på 15 minutter, rebootet og var i tipp-topp stand med alle programmer intakte, alle settings bevart og oppdatering fra 2.2.2 til 2.3.4.Fra oppdateringen ble lagt inn i går kl. 12:15 til nå kl. 09:54, har telefonen min mottatt 1 time og 6 minutter telefonsamtaler, flyttet 91 megabyte data over 3G, 455 megabyte data over WLan og jeg har sendt og mottatt en del sms'er. I perioden har telefonen brukt 22% batteri inkludert 8 timer standby i natt som tok svimlende 1% batteri. Så de som har LG Optimus 2x-telefon som ikke virker; Send til rep, få nytt batteri og oppdater telefonen til V20L (2.3.4) asap. Det blir faktisk en ny telefon.

 

Tar det lang tid å få den sendt til rep? Min sluker strøm selv uten spill og bruk. Har tomt batteri etter litt sms skriving og thats it.

Får heller ikke oppdatert via LGs PC suite.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...