Gå til innhold

Er dette dokumentforfalskning ?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en venn som er glad i sjiraffer og andre eksotiske dyr ( dette har ikke noe med spm mitt)

Men han sitter med et problem. For 3 år siden gjorde han den feilen at han bestod alle testene på sesjon og ble tenestedyktig.

 

Han vil ikke inn i militsen nå, og prøver å søke fritak.

 

Spm mitt er da, for å få fritak trenger han å dokumentere at han har kjøpt hus (noe han sa bare

for å slippe) og det jeg lurer på er om det er dokumentforfalskning å lage en fake kontrakt mellom meg og han som sier at jeg selger huset mitt til han via bruke en ordentlig kontrakt, men er jo fake bare for å sende inn til de som driver med opptak pisset osv.

 

Kan vi bli straffa eller noe lignende ? Håper noen skjønte spm mitt, skreiv veldig surrete, men har dårlig tid her jeg sitter atm.

 

Håper på noe svar :)

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

Av alle ting å komme med for å slippe unna militæret så velger han altså å hevde at han har kjøpt hus.

 

Flott.

 

Når er det geniet er innkalt ? Hvis det er i januar så er det bare til å møte opp og si at han ikke liker seg.

Lenke til kommentar

Er veldig mye lettere å bare kalle seg pasifist, nå som siviltjensten er nedlagt og det er gyldig grunn for fritak fra førstegangstjensete. Herregud, begynnne å lage falske kontrakter, din kompis har sikkert ikke noe problem med å påberobe seg et pasifistisk livssyn, om så han ikke har et, når det kommer til integritet osv.

Endret av Pimmy
Lenke til kommentar

Hva i all verden har det spørsmålet med saken å gjøre?

 

Hvis du ikke tror at dokumentforfalskning kan få konsekvenser for deg senere i livet får du ta deg en kake.

Jeg skal ikke si noe på at det kan få konsekvenser for deg i framtiden, men det er svært, svært strenge regler for hva en arbeidstaker kan be om å få innsyn i av rulleblad ifbm jobbsøknad.

 

For øvrig er jeg helt enig i at det er en jævlig dårlig idé, og i grunn et dumt spørsmål.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...