Gå til innhold

Hardware/Teknisk til Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil jeg merke fps-drop om jeg kobler til en "off-screen" skjerm? Altså jeg har main-screen som jeg spiller på, og så har jeg en skjerm til hvor jeg bruker til andre programmer. (Battlelog, MSN, div nettsider etc.)

 

Hva med å bare prøve?

 

Jeg kjørte med slikt oppsett og koblet fra skjerm nr 2. Kan ikke si helt sikkert om jeg merket noe, men jeg liker å tro at det betyr en fps eller to ekstra :!:

Lenke til kommentar

Jeg oppdaterte driverne for

Nvida geforce g100

også prøvde jeg DCS A10 warthog ( Low low low off off grafiik instillinger)

 

Det var litt lag men funka greit og spille det , tror dere at det blir samme på battlefield 3??

 

 

system spec for DCS a10 warthog

Recommended system requirements: Operating system 64-bit: Windows Vista and 7; Processor: CPU: Core 2 Duo E8400, AMD Phenom X3 8750 or better; Memory: 4GB; Hard disk space: 7 GB; Video: Shader 3.0 or better; 896MB NVIDIA GeForce GTX260 DirectX 9.0c or better; Sound: DirectX 9.0c - compatible; DirectX®: 9.0C; requires internet activation.<br style="font-family: Arial; font-size: 13px; text-align: justify; "><br style="font-family: Arial; font-size: 13px; text-align: justify; ">Minimum system requirements: Operating system: Windows XP, Vista or 7; Processor: Core 2 Duo 2.0 GHz; Memory: 3 GB; Free hard disk space: 7 GB; Video: 512 MB RAM card, DirectX 9 - compatible; Sound: DirectX 9.0c - compatible; requires internet activation.

Lenke til kommentar

Hei :) Jeg posta for 2-3 dager siden men det eneste tipse jeg fikk var å sjekke om jeg har nyeste oppdatering og det har jeg.

 

Jeg har dette oppsette:

-Cooler Master HAF 932 Big Tower Sort

-Corsair TX V2 650W PSU

-Intel Core i5 Quad Processor i5-2500K (Klokka til 4,5Ghz)

-ASUS Sabertooth P67, Socket-1155

-Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB, CL9

-HIS Radeon HD 6970 2GB GDDR5

-Sapphire Radeon HD 6970 2GB GDDR5

-Western Digital Caviar® Green? 2TB

-Sony Optiarc DVD±RW Burner, AD-5260S

-Corsair SSD Nova Series™2, 60GB

 

Burde ikke dette klare å kjøre BF3 i ultra med 60 FPS? Får maks 45 FPS i ultra og 60 FPS i high.

Endret av VenaTio
Lenke til kommentar

Hei :) Jeg posta for 2-3 dager siden men det eneste tipse jeg fikk var å sjekke om jeg har nyeste oppdatering og det har jeg.

 

Jeg har dette oppsette:

-Cooler Master HAF 932 Big Tower Sort

-Corsair TX V2 650W PSU

-Intel Core i5 Quad Processor i5-2500K (Klokka til 4,5Ghz)

-ASUS Sabertooth P67, Socket-1155

-Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB, CL9

-HIS Radeon HD 6970 2GB GDDR5

-Sapphire Radeon HD 6970 2GB GDDR5

-Western Digital Caviar® Green? 2TB

-Sony Optiarc DVD±RW Burner, AD-5260S

-Corsair SSD Nova Series™2, 60GB

 

Burde ikke dette klare å kjøre BF3 i ultra med 60 FPS? Får maks 45 FPS i ultra og 60 FPS i high.

 

Om du kjører de i crossfire, så burde det gi det jo. Det er kjent flere problemer med BF3 og Crossfire. Send en mail til ATI med spørsmål, eller så får du prøve å re-installere osv.

Lenke til kommentar

Jeg oppdaterte driverne for

Nvida geforce g100

også prøvde jeg DCS A10 warthog ( Low low low off off grafiik instillinger)

 

Det var litt lag men funka greit og spille det , tror dere at det blir samme på battlefield 3??

 

 

system spec for DCS a10 warthog

Recommended system requirements: Operating system 64-bit: Windows Vista and 7; Processor: CPU: Core 2 Duo E8400, AMD Phenom X3 8750 or better; Memory: 4GB; Hard disk space: 7 GB; Video: Shader 3.0 or better; 896MB NVIDIA GeForce GTX260 DirectX 9.0c or better; Sound: DirectX 9.0c - compatible; DirectX®: 9.0C; requires internet activation.<br style="font-family: Arial; font-size: 13px; text-align: justify; "><br style="font-family: Arial; font-size: 13px; text-align: justify; ">Minimum system requirements: Operating system: Windows XP, Vista or 7; Processor: Core 2 Duo 2.0 GHz; Memory: 3 GB; Free hard disk space: 7 GB; Video: 512 MB RAM card, DirectX 9 - compatible; Sound: DirectX 9.0c - compatible; requires internet activation.

 

 

HERREGUD(!)

 

Du har spurt flere ganger om det samme, å fått flere svar på det.

 

Om du virkelig har lyst til å spille spillet, prøv det. om det er helt forferdelig (som det kommer til å bli ) så handler du deg et nytt skjermkort, ala 6850 eller 560TI.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei :) Jeg posta for 2-3 dager siden men det eneste tipse jeg fikk var å sjekke om jeg har nyeste oppdatering og det har jeg.

 

Jeg har dette oppsette:

-Cooler Master HAF 932 Big Tower Sort

-Corsair TX V2 650W PSU

-Intel Core i5 Quad Processor i5-2500K (Klokka til 4,5Ghz)

-ASUS Sabertooth P67, Socket-1155

-Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB, CL9

-HIS Radeon HD 6970 2GB GDDR5

-Sapphire Radeon HD 6970 2GB GDDR5

-Western Digital Caviar® Green? 2TB

-Sony Optiarc DVD±RW Burner, AD-5260S

-Corsair SSD Nova Series™2, 60GB

 

Burde ikke dette klare å kjøre BF3 i ultra med 60 FPS? Får maks 45 FPS i ultra og 60 FPS i high.

 

Om du kjører de i crossfire, så burde det gi det jo. Det er kjent flere problemer med BF3 og Crossfire. Send en mail til ATI med spørsmål, eller så får du prøve å re-installere osv.

 

Jeg kjører de i crossfire.

Lenke til kommentar

Hei, Har en maksspekket Dell Precision 6600 laptop med i7 prosessor, 8GB ram og et ATI Firepro 8900M skjermkort.

 

Er klar over at dette er et "pro" kort og ikke et kort optimalisert for gaming. Men burde ikke det være mulig å kjøre BF3 med dette?

Forventningsfull så installerte jeg BF3 i går kveld men greier maks 2-4 FPS og det er overhodet ikke spillbart?

 

Kjører ATI drivere fra september. har forsøkt å oppgradere med nyeste drivere fra Dell men installasjonen krasjer under installasjon av C++ 2010 runtime. (Har fler VS Studio osv installert så sikkert noen konflikter).

 

Teori: Kan virusbeskytter påvirke ytelsen? Kjører Sophus virusbeskyttelse men innstillinger som er styrt på domenenivå så får ikke endret dette. Ser den oppfatter punktbuster som virus og legger dette i carantine.

 

Håper noen vet noe om dette.

Lenke til kommentar

Hei :) Jeg posta for 2-3 dager siden men det eneste tipse jeg fikk var å sjekke om jeg har nyeste oppdatering og det har jeg.

 

Jeg har dette oppsette:

-Cooler Master HAF 932 Big Tower Sort

-Corsair TX V2 650W PSU

-Intel Core i5 Quad Processor i5-2500K (Klokka til 4,5Ghz)

-ASUS Sabertooth P67, Socket-1155

-Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB, CL9

-HIS Radeon HD 6970 2GB GDDR5

-Sapphire Radeon HD 6970 2GB GDDR5

-Western Digital Caviar® Green? 2TB

-Sony Optiarc DVD±RW Burner, AD-5260S

-Corsair SSD Nova Series™2, 60GB

 

Burde ikke dette klare å kjøre BF3 i ultra med 60 FPS? Får maks 45 FPS i ultra og 60 FPS i high.

 

Om du kjører de i crossfire, så burde det gi det jo. Det er kjent flere problemer med BF3 og Crossfire. Send en mail til ATI med spørsmål, eller så får du prøve å re-installere osv.

 

Jeg kjører de i crossfire.

 

Last ned ati application profile 11.9 cap4 eller rettere sagt... Den nyeste:)

Da får du fart i crossfire:)

 

Link: http://sites.amd.com/us/game/downloads/pages/crossfirex-app-profiles.aspx

Endret av RoXx
Lenke til kommentar

 

Jeg oppdaterte driverne for

Nvida geforce g100

også prøvde jeg DCS A10 warthog ( Low low low off off grafiik instillinger)

 

Det var litt lag men funka greit og spille det , tror dere at det blir samme på battlefield 3??

 

 

system spec for DCS a10 warthog

Recommended system requirements: Operating system 64-bit: Windows Vista and 7; Processor: CPU: Core 2 Duo E8400, AMD Phenom X3 8750 or better; Memory: 4GB; Hard disk space: 7 GB; Video: Shader 3.0 or better; 896MB NVIDIA GeForce GTX260 DirectX 9.0c or better; Sound: DirectX 9.0c - compatible; DirectX®: 9.0C; requires internet activation.<br style="font-family: Arial; font-size: 13px; text-align: justify; "><br style="font-family: Arial; font-size: 13px; text-align: justify; ">Minimum system requirements: Operating system: Windows XP, Vista or 7; Processor: Core 2 Duo 2.0 GHz; Memory: 3 GB; Free hard disk space: 7 GB; Video: 512 MB RAM card, DirectX 9 - compatible; Sound: DirectX 9.0c - compatible; requires internet activation.

 

Prøv å spille BF3 da, jeg skjønner ikke hvorfor du i det hele tatt spør når du ikke vil lære.

 

Offtopic:

 

Jeg har en lillebror som er 15, og han har et helt annet intelligensnivå enn deg. Virkelig utrolig å klare å fremstå så dum som du. :blink:

 

*snip*

Burde ikke dette klare å kjøre BF3 i ultra med 60 FPS? Får maks 45 FPS i ultra og 60 FPS i high.

MSAA og AMD-kort kutter ytelsen med minst 1/3 BF3, vent på en fiks fra AMD/DICE og skru av MSAA i mellomtiden. Post-processing AA fungerer rimelig bra.

Har lignende oppsett selv, så jeg er litt småirritert, samtidig er man uansett nødt til å skru av noe for 120fps.

 

Hei, Har en maksspekket Dell Precision 6600 laptop med i7 prosessor, 8GB ram og et ATI Firepro 8900M skjermkort.

 

Er klar over at dette er et "pro" kort og ikke et kort optimalisert for gaming. Men burde ikke det være mulig å kjøre BF3 med dette?

Forventningsfull så installerte jeg BF3 i går kveld men greier maks 2-4 FPS og det er overhodet ikke spillbart?

 

Kjører ATI drivere fra september. har forsøkt å oppgradere med nyeste drivere fra Dell men installasjonen krasjer under installasjon av C++ 2010 runtime. (Har fler VS Studio osv installert så sikkert noen konflikter).

 

Teori: Kan virusbeskytter påvirke ytelsen? Kjører Sophus virusbeskyttelse men innstillinger som er styrt på domenenivå så får ikke endret dette. Ser den oppfatter punktbuster som virus og legger dette i carantine.

 

Håper noen vet noe om dette.

 

Det er en nedklokket Barts XT (samme som 6970M og HD 6870 desktop), så du burde strengt tatt få rimelig bra ytelse i BF3.

 

Problemet er nok at BF3 krever oppdaterte drivere, og de profesjonelle driverne ikke inneholder optimaliseringer for BF3 enda. Du får smøre deg med tålmodighet eller lete etter softmodding av drivere.

 

Antivirus kan ha en påvirkning, du kan prøve å legge til BF3.exe til "ignore"-listen

For å få opp fps ingame trykker man på ~ knappen atmed 1 tallet, deretter skriver man Render.DrawFps 1

 

fraps stjeler noen fps selv og er ikke noe poeng i å bruke når spillet har funksjonen innebygget

På en moderne PC vil ikke FRAPS ha noen som helst nevneverdig innvirkning på ytelsen. Dette skjer kun om du sitter på en fem år gammel maskin fylt til randen av bloatware.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...