Gå til innhold

Hardware/Teknisk til Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Vil det være helt håpløst å kjøre BF3 med [email protected] og 4 GB ram selv om jeg skulle oppgradere til skjermkort i prisklassen 2000 kroner? Mistenker at cpuen kanskje vil være for stor flaskehals på store flerspillerbrett? Risikerer jeg å gå tom for minne? Noen som har forsøkt? Har i utgangspunktet 2560x1600 piksler til rådighet, men det skal gå fint å skalere til 1920x1200 og.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil det være helt håpløst å kjøre BF3 med [email protected] og 4 GB ram selv om jeg skulle oppgradere til skjermkort i prisklassen 2000 kroner? Mistenker at cpuen kanskje vil være for stor flaskehals på store flerspillerbrett? Risikerer jeg å gå tom for minne? Noen som har forsøkt? Har i utgangspunktet 2560x1600 piksler til rådighet, men det skal gå fint å skalere til 1920x1200 og.

Med et greit skjermkort skal da det gå greit nok, ikke optimalt selvfølgelig, men helt greit rundt 60 fps gjennomsnittlig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ok. Finner ikke noe sted å søke etter dette på forumet, så mulig det er spurt før. Har akkurat begynt å spille igjen etter at jeg skaffet meg premium fra grenn man gaming for en billig penge, men sliter med en bug. Etter å ha dødd en gang, spawner jeg uten våpen. Jeg kan dø, løperundt, skifte lag, alt mulig...men får ikke våpen. Ser heller ikke våpenmodellene i gui. Noen som har en løsning på dette ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei! Beklager dersom dette står tidligere i tråden, men; finnes det noen fiks for "Disallowed Program/Driver [119005]". Blir kicket av PB konstant. Hadde ingen problemer tidligere... Har ingen "slemme programmer" installert. Har forsøkt å oppdatere PB manuelt, men til ingen nytte. Fint om noen vet noe om noe :)

 

Fant programmet som måtte stoppes; unblock-us. Jeg bruker det for å kjøre Netflix. Litt rart, for det funket fint tidligere i vinter, men i april begynte det plutselig å ødelegge. Uansett; problem solved :)

Lenke til kommentar

Har ikke spillt bf3 på lenge, og prøvde å fyre det opp idag.. Var en relativ stor update, og når den var ferdig prøvde jeg å starte opp et game.. Da kommer det "update is ready" på notifications.. Ingenting jeg har prøvd får gjort noe med det.. Noen som har opplevd det samme eller vet hva som må gjøres?

 

Edit:

 

 

Kan også nevne at jeg er stuck på repair installation.. (105,73MB fix) Skjer ingenting

 

Fixed, måtte restarte Origin et par ganger og kjøre repair.

Endret av Woopfish
Lenke til kommentar

Fins det en måte å få skyggene i BF3 til å ikke være så inn i hampen svarte ?

Spiller på GTX670 og Dell u2412m som er en brukbar skjerm og samme hva jeg prøver av innstillinger blir lyst for lyst og svart for svart i spillet.

Fargesetningen suger også synes jeg men har fått litt orden på det ved å fjerne litt blått i Nvidea panelet.

 

Googlet problemet litt og fant mange laange tråder om folk som klager på nettopp skyggesettingen og kølsvarte rom men ingen fornuftige forslag til løsning.

Lenke til kommentar

Måtte vært å stille på kontrast på enten skjermen selv, eller på skjermkortet.

 

Har prøvd alt mulig..og jeg er ikke alene. BF3 har fått mye pepper pga dette. Men må jo ta med i batraktningen at det faktisk skal være mørkt enkelte steder da,er jo en grunn til lommelykta :) men problemet

er at det i skyggepartiene er for lite nyanser.Blir for mye køl svart kontra mye veldig lyst.

Lenke til kommentar

Det er jo rart om problemet skal dukke opp på noen Battlefield installasjoner og ikke være tilstede på andre. Jeg tror heller det er et hardware-relatert problem, med feilkalibrert skjerm eller skjermkort eller rett og slett en dårlig skjerm. Det er et velkjent problem på billigere skjermer/projektorer med for lite nyanser i grått

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen her som har prøvd å flytte hele BF3 + evt. Origin fra en SSD til en vanlig HDD, eller omvendt, uten å måte reinstallere og alt det surret?

 

Har BF3 og Origin på SSD nå, men det tar mye plass, og ønsker derfor å flytte det over til HDD, men helst uten å måtte reinstallere.

Jeg har backup av bf3 mappa på et array. Ved nyinstall, så kopierer jeg bf3 mappa der den skal være. Deretter installerer jeg origin. Intallering av spillet går da på sekunder :D

 

Easy peasy :)

Lenke til kommentar

Noen her som har prøvd å flytte hele BF3 + evt. Origin fra en SSD til en vanlig HDD, eller omvendt, uten å måte reinstallere og alt det surret?

 

Har BF3 og Origin på SSD nå, men det tar mye plass, og ønsker derfor å flytte det over til HDD, men helst uten å måtte reinstallere.

 

Du bare lager en symbolsk lenke fra "riktig" sted i BF3-katalogen til der du vil ha den.

 

Kjøpte en egen SSD til BF3 jeg, og bare lenket den over :)

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå... Irritert...

 

For et par dager siden fikk jeg beskjed under innlogging Origin/Battlelog at passordet mitt var feil(!). Fikk valideringsnøkkel per e-post og endret passordet. Nå får jeg samme beskjed... Får valideringsnøkkel, endrer passordet... Og får beskjed om at det er feil når jeg logger inn.

 

Hva. Faen..?

 

EDIT: Etter å ha lest litt rundt ser det ut til å være en relativt sjelden, nettverksrelatert(?) feil. Fikk endret passordet via EA.com etter å ha prøvd å gjøre dette gjennom Origin-klienten gjentatte ganger.

Endret av Sencured
Lenke til kommentar

Har lest mye her i tråden, men fikk ikke helt svar på det jeg lurte på..

Holder disse specsa til å kjøre bf3 på ultra uten problemer?

 

MSI B75MA-P45, Socket-1155

Intel® Core i5-3570K Processor

Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9

Sapphire Radeon HD 7850 2GB GDDR5

Western Digital® Desktop Black 1TB

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...