Gå til innhold

Problemer med nett (hastighet)


Anbefalte innlegg

Jeg fikk ny laptop i dag, og alt virker å være som det skal med unntak av hastigheten på internett. På min gamle laptop er hastigheten som den skal være, mens på min nye går det fryktelig tregt... lastet f.eks. ned installasjonsfil til avira antivirus på 75 mb og det tok nesten en halvtime! Prøvde det samme med min gamle laptop, og det tok i overkant av to min. Det samme skjedde da jeg lastet ned open office, og det går generelt tregt å surfe. Har prøvd med både Chrome og IE med samme resultat. Noen som vet hva problemet kan være? Kan det være brannmuren eller driveren...? Har ikke peiling på sånt.. Hjelp!

 

På forhånd takk :)

 

Edit: tenkte jeg burde nevne at maskinen det er snakk om er en Asus U36SD med windows 7

Endret av Galdust
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, har ikke prøvd med kabel. Burde kanskje få gjort det ;)

Men i går fikk jeg testet hvordan det var å laste ned torrents og fikk en hastighet på ca 1mb/s (som forventet mtp på hvordan det er på min eldre maskin), mens da jeg skulle laste ned installasjonsfilen til Open Office var hastighet ca 30kb/s... så det virker som det bare går veldig tregt når jeg laster ned direkte fra en side (f.eks. disse installasjonsfilene) med nettleserens download manager :/

Lenke til kommentar

Da har jeg testet med kabel. Går MYE raskere enn det trådløse :/ Kjørte speedtest og fikk disse resultatene:

 

Kabel:

1552166670.png

 

Trådløst:

1552172823.png

 

Lastet også ned Open Office installasjonsfilen på nytt for å sjekke om det gikk raskere og det tok bare 2-3 min (akkurat som med min gamle laptop). Sjekket om jeg har nyeste driver installert da jeg gikk inn på "enhetsbehandling" -> "nettverkskort" og fikk melding om at nyeste driver er installert. Hva kan jeg gjøre nå? Burde jeg ringe Asus..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...