Gå til innhold

LG Optimus 2X - LGs nye monster!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, har hatt tlf siden den kom ut - og har fulgt med på denne tråden i lang tid.

Observerer at Emils1 har gått fra å være blindt forelsket til å hate telefonen mer enn det meste annet på denne planet. Ser også at det er VELDIG mange som er misfornøyde med telefonen. Jeg er en av de heldige som har fått en telefon som fungerer veldig godt. At det er problemer med telefonen er hevet over all tvil. At LG jobber med å fikse feilen er heller ikke noe å lure på, men det virker som de ikke evner å lage en 100% fix, da telefonene oppfører seg forskjellig selv om de skal være like.

 

At feilene skyldes HW er nok ganske så sikkert, ellers ville tlf oppført seg relativt likt - men å si at feilene kun skyldes HW er FEIL!

Paul - som har lagt grunnlaget for de fleste custom (froyo) ROMS der ute har funnet veldig mange bugs i koden som har gjort telefonen til det den er. LG har klart å fikse en del av dem, men mange klarer de nok ikke fikse pga at tlf oppfører seg forskjellig.

 

At LG ber folk om å sende inn tlf til service er nok fordi at de mener de vet hva feilen er, HW-messig, og dermed regner med å fikse de som kommer inn. At de faktisk gidder å holde på på den måten er absolutt kritikkverdig - da de burde kalt inn alle tlf og enten fikset dem eller returnert pengene.

 

Vil anbefale de som sliter med telefonene om å levere inn til service, og dersom det ikke hjelper, så gjør det to ganger til med samme feilbeskrivelse, og hev kjøpet den 3 gangen - dette er noe dere har krav på iflg forbrukerkjøpsloven. Det er ikke noe vits i å ha en tlf som ikke fungerer eller hive den i bakken - det gavner ingen, bortsett fra LG.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har hatt denne telefonen noen uker nå, opp i mot en måned kanskje. Vil ikke si jeg har hatt noen store problemer, men det var ÉN gang den frøys totalt, men da hjalp det å ta ut og inn batteriet, og siden har det ikke hendt noe mer.

 

Jeg synes derimot den går fryktelig fort tom for batteri, men dette er kanskje en smartphone-greie generelt. Allikevel veldig kjedelig å måtte lade telefonen DAGLIG.

Lenke til kommentar

Forbedre batterilevetiden: Lås tlf til 2G.

WiFi problematikk: Sett den til statisk IP i routeren din (hjelper i alle fall hjemme)

 

Selv har jeg hatt tlf siden tidenes morgen, nesten uten problemer. Har ikke roota pga jobben har paya den.

 

Men jeg får ikke skrevet mailer med den medfølgende mailklienten... Kommer ikke fram noe tekst når jeg skriver(?) Det har ikke vært noe stort problem, da jeg heller har logget inn via nettleseren, men uansett et lite irritasjonsmoment som jeg gjerne skulle vært bukt med. Noen som har tips?

 

En annen ting er at jeg klarte å knuse glasset nede i høyre hjørne. Hvor mye tar dem for å skifte glass? Hele skjermen må vel ikke skiftes?

Lenke til kommentar

Men jeg får ikke skrevet mailer med den medfølgende mailklienten... Kommer ikke fram noe tekst når jeg skriver(?) Det har ikke vært noe stort problem, da jeg heller har logget inn via nettleseren, men uansett et lite irritasjonsmoment som jeg gjerne skulle vært bukt med. Noen som har tips?

 

Regner med du bruker Swiftkey da? Så vidty jeg har fortsått er dette en kjent "bug" med Swiftkey.

Løsning inntil det kommer en fiks: Endre til standard tastatur når en skal skrive i mailklienten..

Lenke til kommentar

Har nå lest gjennom et par sider i denne tråden og begynner å lure om jeg gjorde et dårlig kjøp. Bestilte denne telefonen i går (kommer fra en SE U5i som må sies å være helt elendig; slår seg av og på konstant, batteriet tømmes helt ut av det blå) fra Netcom på "tilbud". Vurderte Galaxy II, men denne var en god del dyrere og uten en like bra avtale. Etter det jeg har sett så er ikke forskjellene store nok til at jeg gidder å betale ekstra for Samsungen. Jeg har også gode erfaringer med LG. Hadde en KM900 for en stund siden og den må sies å være en av de mest solide telefonene jeg noen gang har hatt. Har mistet den i bakken utallige ganger og var svært positivt overrasket over lydkvaliteten noe som jeg fortsatt har til gode å finne tilsvarende til. Så det er nok grunnen til av jeg valgte Optimus 2X.

 

Da gjenstår det kun å se hvordan alt blir til slutt. Verdt å nevnes at jeg ikke er den mest avanserte forbruker på jord eller.

Lenke til kommentar

Har nå lest gjennom et par sider i denne tråden og begynner å lure om jeg gjorde et dårlig kjøp. Bestilte denne telefonen i går (kommer fra en SE U5i som må sies å være helt elendig; slår seg av og på konstant, batteriet tømmes helt ut av det blå) fra Netcom på "tilbud". Vurderte Galaxy II, men denne var en god del dyrere og uten en like bra avtale. Etter det jeg har sett så er ikke forskjellene store nok til at jeg gidder å betale ekstra for Samsungen. Jeg har også gode erfaringer med LG. Hadde en KM900 for en stund siden og den må sies å være en av de mest solide telefonene jeg noen gang har hatt. Har mistet den i bakken utallige ganger og var svært positivt overrasket over lydkvaliteten noe som jeg fortsatt har til gode å finne tilsvarende til. Så det er nok grunnen til av jeg valgte Optimus 2X.

 

Da gjenstår det kun å se hvordan alt blir til slutt. Verdt å nevnes at jeg ikke er den mest avanserte forbruker på jord eller.

 

Kryss fingrene og håp at du får en telefon som virker bra.

Jeg kommer fra HTC's toppmodeller og min LG er mye mye bedre og en knall telefon.

God byggekvalitet, bra batterikapasitet og rask er noen av ordene jeg vil bruke om min telefon.

Det er helt utrolig at LG ikke kan sørge for at kundene får ett feilfritt produkt men det er vel typisk en low end produsent som LG.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...