Gå til innhold

LG Optimus 2X - LGs nye monster!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+918234

Sjedde akkurat det samme med meg idag.. Oppdateringen henger seg midt i prossessen. Jeg måtte ta ut batteriet og startet på nytt. Da stopper den bare med LG logoen.

 

Du må gjøre en smartflash eller NVFlash for og få liv i den igjen.

 

Du finner fremgangsmåten i dette forumet: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1002

 

Skal gjøre det i morgen med min.. Orker ikke idag. Har skallebank ;)

Lenke til kommentar

Tenkte å roote denne nå.. Mener å huske at det fantes en norsk guide i denne tråden? Men finner den ikke? Hvilken av Rom'ene er best?

 

Også lurte jeg på en ting.. når jeg rooter, mister jeg alt da? Tlf.nummere, kalender, meldinger, applikasjoner osv?

Lenke til kommentar

Ja, jeg prøvde først en smartflash, funka ikke. Da gikk jeg for NVFlash og nå er telefonen tilbake, heldigvis.

 

@Perders, nei du mister ikke noe.... Men når du har roota bør du ta en nandroid-backup av telefonen, da har du mulighet til å gå tilbake til akkurat det punktet med telefonens originale ROM(operativsystem), ekstra greit om du prøver ut noen nye ROM osv...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+918234

Tenkte å roote denne nå.. Mener å huske at det fantes en norsk guide i denne tråden? Men finner den ikke? Hvilken av Rom'ene er best?

 

Også lurte jeg på en ting.. når jeg rooter, mister jeg alt da? Tlf.nummere, kalender, meldinger, applikasjoner osv?

 

Når du rooter mister du ingenting, men når du legger inn ny ROM så mister du alt du ikke har tat backup av.

 

Tlfnr exporterer du til det eksterne sd kortet ditt. Kalender synkroniserer du med gmail kalenderen så er den ok. Meldinger kan man også ta backup av tror jeg, men det har ikke jeg prøvd.

 

Etter at du har rootet og før du sletter tlf så må du ta en full backup av hele mobilen. Da kan du komme tilbake til slik den er idag senere hvis du ikke er fornøyd. Den backupen gjør du i ClockworkMod Recovery.

 

Roote gjør du med et prog som heter Super One Click. Er veeeeldig enkelt.

 

Her står alt:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1037751

 

MoDaCo FR19 Fear Edition eller BlazingDragon v1.9b er de mest stabile jeg har testet. CM7 er under oppbygning, men er blitt mye bedre og virker bra det også.

 

Ja, jeg prøvde først en smartflash, funka ikke. Da gikk jeg for NVFlash og nå er telefonen tilbake, heldigvis.

 

@Perders, nei du mister ikke noe.... Men når du har roota bør du ta en nandroid-backup av telefonen, da har du mulighet til å gå tilbake til akkurat det punktet med telefonens originale ROM(operativsystem), ekstra greit om du prøver ut noen nye ROM osv...

 

Samme her.. Gikk ikke med smartflash, men NVflash gikk det greit.

Endret av Slettet+918234
Lenke til kommentar

Er ikke denne ROMen basert på CM7? Kommer det ut oppgradert versjon hver gang CM7 blir oppdatert eller?

Jo, men det er folkene i MIUI som selv styrer oppdateringer. http://en.miui.com/a-39.html

MIUI is updated every Friday based on the feedback from its test users.

 

Ser ut som de fjernet nedlasting linken

De må visst vente til den offiselle MIUI fra Kina blir lagt ut.

Endret av Mikachu
Lenke til kommentar

Hallo,

 

Kjøpte den altså LG Optimus 2X med fastlåst til NetCom i 1 år og har enda ikke kommet meg på nett. Har prøvd laste ned applikasjoner fra netcom sine sider uten at det hjelper. Ringt netcom support og alle instillingene er som de skal ifølge han.

 

Er det noen der ute som vet åssen jeg kommer meg på nett? Noen manuelle instillinger jeg må gjøre? Prøvd ringe LG-support men der tror jeg ikke de har lært hvordan man tar en tlf....

 

:hmm::whistle:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+918234

Hallo,

 

Kjøpte den altså LG Optimus 2X med fastlåst til NetCom i 1 år og har enda ikke kommet meg på nett. Har prøvd laste ned applikasjoner fra netcom sine sider uten at det hjelper. Ringt netcom support og alle instillingene er som de skal ifølge han.

 

Er det noen der ute som vet åssen jeg kommer meg på nett? Noen manuelle instillinger jeg må gjøre? Prøvd ringe LG-support men der tror jeg ikke de har lært hvordan man tar en tlf....

 

:hmm::whistle:

 

Har du aktivert ROAMING?

Endret av Slettet+918234
Lenke til kommentar

Hallo,

 

Kjøpte den altså LG Optimus 2X med fastlåst til NetCom i 1 år og har enda ikke kommet meg på nett. Har prøvd laste ned applikasjoner fra netcom sine sider uten at det hjelper. Ringt netcom support og alle instillingene er som de skal ifølge han.

 

Er det noen der ute som vet åssen jeg kommer meg på nett? Noen manuelle instillinger jeg må gjøre? Prøvd ringe LG-support men der tror jeg ikke de har lært hvordan man tar en tlf....

 

:hmm::whistle:

 

Har du aktivert ROAMING?

både ja og nei. akkurat nå: nei (funka ikke med ja heller så vidt meg bekjent)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+918234

Hallo,

 

Kjøpte den altså LG Optimus 2X med fastlåst til NetCom i 1 år og har enda ikke kommet meg på nett. Har prøvd laste ned applikasjoner fra netcom sine sider uten at det hjelper. Ringt netcom support og alle instillingene er som de skal ifølge han.

 

Er det noen der ute som vet åssen jeg kommer meg på nett? Noen manuelle instillinger jeg må gjøre? Prøvd ringe LG-support men der tror jeg ikke de har lært hvordan man tar en tlf....

 

:hmm::whistle:

 

Har du aktivert ROAMING?

både ja og nei. akkurat nå: nei (funka ikke med ja heller så vidt meg bekjent)

 

Roaming må du ha på. Også må du ha på "Data Aktivert". Hvis instillingene er riktige da skal det virke.

Virker det når du kobler deg til med wlan?

Lenke til kommentar

Nå funker det! gikk inn på menyen via trådløse kontroller --> mobilt nettverk og trykka på noe som het no sånt som "gjenopprett standarder", og det funka etter det og har funka siden:)

 

Jeg har heller ikke på roaming, men "data aktivert" er huket av...

Jeg stiller meg spørsmålet om det er kompetanseproblemer hos netcom siden mange ikke visste om dette?

Endret av mustang74
Lenke til kommentar

Blir helt gal av at jeg får "Feil" når jeg prøver å koble meg opp på trådløsnettverk. Er rett og slett siste gangen jeg skal kjøpe mobil fra LG. De har vist at de ikke klarer å gi oss et produkt og heller ikke at de klarer å oppdatere det når de sa de skulle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...