Gå til innhold

LG Optimus 2X - LGs nye monster!


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+918234

Det stemmer. Skrur man av enten roaming eller data aktivert så minster man muligheten til å ta imot eller sende MMS. Det er jo helt idiotisk at man ikke kan deaktivere all datatrafikk og samtidig ta imot MMS. På SE Experia så kommer mmc meldingene inn i inbox, men man må trykke på "last ned" for og se bildet i full størrelse. På min LG får jeg en sms om at jeg må logge meg på en side på nettet for og kunne se MMS meldingen hvis ikke jeg har aktivert Roaming.... Utrolig sløvt.

 

Den lange versjonen:

Dette problemet har ingenting å gjøre med hverken LG eller android, dette er et problem som ligger hos operatøren din. Under APN-settings skal du ha en APN for data og en for mms. APN for mms gjør at telefonen kan hente ned mms uten at du er nødt til å aktivere vanlig datatilkobling. Disse innstillingene prøver telefonen å hente automatisk fra nettverket, men det er ikke alltid sikkert at de blir 100% korrekt. Kundeservice hos operatøren din kan hjelpe deg.

Dette har vært et problem for operatørene siden android kom, og jeg vet at bl.a. Chess har spilt dum og sagt at, nei dette er telefonen din, vi kan ikke gjøre noe, mens feilen ligger i at de ikke har oppdatert systemene sine for å takle dette.

 

Roaming trenger overhodet ikke være tillat, med mindre du faktisk roamer. Har man f.eks OneCall så MÅ "tillat ved roaming" være aktivert, for de har sitt eget NwN-nett som hjemmenett, som bare er 2g, og avtale om bruk av 3g i Telenor sitt nett, og siden det ikke er hjemmenettet er det per def. roaming, og man må tillate roaming for å koble til data/mms på 3g.

 

Kort versjon: Innstillingene på telefonen din er feil, få riktig innstillinger fra operatøren din!

 

Takk for utfyllende svar.. Skal sjekke opp dette mot Onecall.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hepp!

 

Har hatt min LG 2x 3-4 dager, har ingen store bugs so far - den har ikke skrudd seg av uoppfordret, for eksempel.

 

Men jeg har to ting som irriterer meg.

 

Jeg roamer konstant og i forbindelse med jobb er jeg avhengig av at mail som sendes meg kommer inn så fort som mulig. Dette var ikke et problem med min forrige telefon, HTC Hero - så lenge roaming var aktivert og mailklienten (stock HTC) var innstilt på "konstant henting", tok det sjelden mer enn noen minutter før mail var på telefonen.

 

Med mailklienten på LG-telefonen har jeg to problemer;

 

1. Den henter ikke mail automatisk, hvertfall ikke systematisk. Noen ganger henter den mail, men gjerne 4 timer etter at de er mottatt i mailserveren. Andre ganger må jeg hente manuelt.

 

2. Klokken i mailklienten ligger 1 time bak. Ser at noen har hatt problemet med Accuweather-widgeten, men den går riktig hos meg, men mailklienten er altså feil.

 

Har folk forslag? :)

 

mvh

kjetilfb

Lenke til kommentar

Det stemmer. Skrur man av enten roaming eller data aktivert så minster man muligheten til å ta imot eller sende MMS. Det er jo helt idiotisk at man ikke kan deaktivere all datatrafikk og samtidig ta imot MMS. På SE Experia så kommer mmc meldingene inn i inbox, men man må trykke på "last ned" for og se bildet i full størrelse. På min LG får jeg en sms om at jeg må logge meg på en side på nettet for og kunne se MMS meldingen hvis ikke jeg har aktivert Roaming.... Utrolig sløvt.

 

Den lange versjonen:

Dette problemet har ingenting å gjøre med hverken LG eller android, dette er et problem som ligger hos operatøren din. Under APN-settings skal du ha en APN for data og en for mms. APN for mms gjør at telefonen kan hente ned mms uten at du er nødt til å aktivere vanlig datatilkobling. Disse innstillingene prøver telefonen å hente automatisk fra nettverket, men det er ikke alltid sikkert at de blir 100% korrekt. Kundeservice hos operatøren din kan hjelpe deg.

Dette har vært et problem for operatørene siden android kom, og jeg vet at bl.a. Chess har spilt dum og sagt at, nei dette er telefonen din, vi kan ikke gjøre noe, mens feilen ligger i at de ikke har oppdatert systemene sine for å takle dette.

 

Roaming trenger overhodet ikke være tillat, med mindre du faktisk roamer. Har man f.eks OneCall så MÅ "tillat ved roaming" være aktivert, for de har sitt eget NwN-nett som hjemmenett, som bare er 2g, og avtale om bruk av 3g i Telenor sitt nett, og siden det ikke er hjemmenettet er det per def. roaming, og man må tillate roaming for å koble til data/mms på 3g.

 

Kort versjon: Innstillingene på telefonen din er feil, få riktig innstillinger fra operatøren din!

 

Takk for utfyllende svar.. Skal sjekke opp dette mot Onecall.. :)

 

 

Gi tilbakemelding her på forumet da, det er sikkert mange som har samme problem :D

Lenke til kommentar

Batteri før og etter oppdatering :)

v10a

oWuVl.png

v10b

tBajO.png

 

Hvordan er batteriforbruker når du har mindre batteri enn hva som vises på bilde2?

Har lagt merke til at batteriet tappes i en veldig stor fart når jeg har passert 50%. Tidligere (før oppdatering til versjon v10b)var det et jevnere forbruk...nå varer det veldig lenge i begynnelsen og så forsvinner prosentpoeng for prosentpoeng i en stadig høyere hastighet jo mindre batteri som er igjen...

Lenke til kommentar

Dere som har lagt inn ny ROM, hva har dere lagt inn og er dere fornøyd?

 

Jeg har lagt inn MoDaCo FR12 Fear Edition 5.1.

Syns kanskje den blir litt treg innimellom.

 

Jeg har lagt inn MoDaCo Fr10 Vanilla og er kjempe fornøyd. Har i tillegg lagt inn LauncherPro og andre snæksy apps.

Lenke til kommentar

Nå virker det som batterifeilen min er funnet. Jeg hadde lastet ned et program som het "Optimus 2X Thouh LED", det viste seg at det var nok å skru av det og valla. Nå har telefonen brukt 5 % på 4 timer, i motsetning av 40 %.

 

Kan du se an dette et par dager, og så evt si ifra til hikari på swedroid, hvor jeg antar du lastet den ned...?

 

Min har gått fra 100 til 97% på ca 3t, har vært noen korte samtaler og en del sms på denne tiden.

Får se om den holder seg slik, eller om den raser etter å ha passert 50%...har forøvrig forsøkt med en kalibrering av batteriet - håper det hjelper

Lenke til kommentar

Nå virker det som batterifeilen min er funnet. Jeg hadde lastet ned et program som het "Optimus 2X Thouh LED", det viste seg at det var nok å skru av det og valla. Nå har telefonen brukt 5 % på 4 timer, i motsetning av 40 %.

Jeg har også den thouch led appen på her.

 

14 timer siden jeg tok den av laderen og fremdeles 74% igjen av batteriet Ikke brukt den så mye da.. Ca 10 min med samtale noen få sms, men 3g har stått på hele tiden.

Lenke til kommentar

Har hatt telefonen noen uker nå og har merket meg ett problem. Når telefon var ny koblet den opp på wifi veldig raskt, nå har den blitt vesentlig tregere. Men det største problemet er at det virker som wifi kræsjer når telefon har stått på en stund.

 

Den nekter å koble opp nettverk (den søker ikke engang) hvis jeg går inn på trådløse instillinger, står det "feil" under wifi. Hvis jeg skrur telefon av og på igjen fungerer det som normalt.

 

Flere som har erfart det samme ?

 

Og til de som klager på samtalekvalitet, har dere på wifi ? Jeg har kun merket meg dårlig samtalekvalitet en gang, og det var med wifi på.

Lenke til kommentar

Men det største problemet er at det virker som wifi kræsjer når telefon har stått på en stund.

 

Den nekter å koble opp nettverk (den søker ikke engang) hvis jeg går inn på trådløse instillinger, står det "feil" under wifi. Hvis jeg skrur telefon av og på igjen fungerer det som normalt.

 

Flere som har erfart det samme ?

 

Samme her :/

Lenke til kommentar

Jeg fikk anbefalt av LG support å ta en hard reset for å prøve å løse problemet med dårlig lydkvalitet i samtaler. Ellers fungerte telefonen veldig bra.

 

Etter at jeg gjorde det ble telefonen mye verre. Samtalekvaliteten er like dårlig, og i tillegg lagger den mye, og wifi kobler seg ikke til automatisk som før.

Lenke til kommentar

Tester for tiden en rekke telefoner på vegne av jobb, og hadde gledet meg stort til å få ta litt på O2x. Ble litt skuffet over den klumpete følelsen, telefonen føles mye tyngre enn den er på grunn av formen. Incredible S ligger blant annet mye bedre i hånden, og det er ikke bare på grunn av størrelsen.

 

Etter å ha brukt telefonen en uke med v10a og en uke med v10b, synes jeg ikke det er mye forskjell å spore. Batterikapasiteten ble ihvertfall ikke dårligere. Synes batteriet holder helt greit. Det har dog tappet seg på kort tid et par ganger av uviss årsak, selv med sync av.

 

Samtalekvaliteten derimot, synes jeg er for dårlig. Har forsøkt alle triks, og det er mulig utgående lyd nå er klar nok, men jeg synes fortsatt innkommende lyd er for ullen. I headset er lyden grei.

 

Ingen tvil om at dette er kraftigste telefonen på markedet, men en hvilken som helst HTC føles mer responsiv i hjemmesskjermene. Blir sikkert mye bedre når Android 2.4 kommer og åpner for dobbelkjerne og gpu-akselerasjon, men synes det er litt lenge å gå rundt å drasse på en klumpete telefon og vente på.

 

Samtidig som at mailklienten som følger med av en eller annen grunn ikke klarer å skrive tekst i e-poster eller forstå møteinnkallinger, velger jeg nok en andre telefoner som jobbens anbefalte. Synes selv også det er endel irritasjonsmomenter som helt sikkert kan tweakes, men det hadde vært å foretrekke at telefonen fungerte like godt som andre med original software. Kan for eksempel ikke se at det er mulig å sette forskjellig tid for skjermbeskytter og skjermlås, slik jeg kan på alle andre iOS og Adroid-telefoner jeg har testet. Syncer med Exchange, og må derfor ha skjermlås aktivert.

Lenke til kommentar

Nå virker det som batterifeilen min er funnet. Jeg hadde lastet ned et program som het "Optimus 2X Thouh LED", det viste seg at det var nok å skru av det og valla. Nå har telefonen brukt 5 % på 4 timer, i motsetning av 40 %.

 

Hvor kan jeg få lastet need denne?

Lenke til kommentar

Muligheten for å bruke LED'en i touch-knappene som notification-lys er jo absolutt interessant, men akkurat som du, Emils1, har opplevd, så drar det en del batteri. Forklaringen, viss jeg har forstått MoDaCo-Paul riktig er at siden dette ikke er en innebygget funksjonalitet i LED-styringen, så må det gjøres ved å sjekke nye hendelser ca. hvert 30. sek, og viss denne gir positiv tilbakemedling, så må det kjøres et kontinuerlig prosess som justerer opp og ned strømtilførselen til LED'en bak knappene. Denne prosessen spiser en hel del batteri, og derfor vil ihvertfall ikke Paul legge den inn i sine ROM.

 

Savner selv det grønne/oransje/røde/blå/rosa lyset på Desire'n, men må finne meg til rette med at jeg ikke får noe lignende på denne... Kunne vært verre! :-)

Lenke til kommentar

Nå virker det som batterifeilen min er funnet. Jeg hadde lastet ned et program som het "Optimus 2X Thouh LED", det viste seg at det var nok å skru av det og valla. Nå har telefonen brukt 5 % på 4 timer, i motsetning av 40 %.

 

Kan du se an dette et par dager, og så evt si ifra til hikari på swedroid, hvor jeg antar du lastet den ned...?

 

Min har gått fra 100 til 97% på ca 3t, har vært noen korte samtaler og en del sms på denne tiden.

Får se om den holder seg slik, eller om den raser etter å ha passert 50%...har forøvrig forsøkt med en kalibrering av batteriet - håper det hjelper

 

Vel, det sliter seg ikke ut på samme måte lenger. Batteriet holder seg mer stabilt og det holder generelt lenger.

Det jeg tror skjedde med programmet var den LED lyset lyste selv om jeg ikke mottok noen sms eller ring. Derfor har den sikkert stått og blunket hele tiden og slukt strøm. Nå er ihvertfall batteriet normalt, slik det var før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...