Gå til innhold

LG Optimus 2X - LGs nye monster!


Anbefalte innlegg

Nå kommer det an på hvor lenge notification står og lyser før du sjekker varselet...

 

Jeg kalibrerte batteriet igår, og siden da har det gått 23t

-Spilt i ca 1t

-tlf var koblet til BT i ca 2t - 2 korte samtaler (tilsammen 10 min)

-surfet i ca 3t

-samtalet ca 50min

-sendt/mottatt ca 20 sms

 

er fortsatt 24% igjen...og jeg bruker LED-notification

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men det største problemet er at det virker som wifi kræsjer når telefon har stått på en stund.

 

Den nekter å koble opp nettverk (den søker ikke engang) hvis jeg går inn på trådløse instillinger, står det "feil" under wifi. Hvis jeg skrur telefon av og på igjen fungerer det som normalt.

 

Flere som har erfart det samme ?

 

Samme her :/

 

Fått tilbakemelding fra LG Nordic:

 

När du startar om telefonen fungerar wifi som normalt då? Dyker detta problem upp med jämna mellanrum??

 

Om det är så att problemet återkommer hela tiden skulle jag rekommendera att du gör en fabriksåterställning på telefonen, detta borde kunna få ordning på problemet.

 

Viktigt att komma ihåg när man gör en fabriksåterställning är att telefonminnet kommer att återställas så se till att göra backup på de saker du vill ha kvar.

 

När telefonen är avstängd, tryck och håll in knapparna Home - volume ned - power samtidigt. Efter ett tag så kommer det dyka upp en LG loggo på displayen med en laddningsbar under. När detta sker kan du släppa knapparna så börjar telefon att återställa sig själv. Du får sedan välja språk, datum mm precis som när du startade upp telefonen för första gången.

 

Hör gärna av dig om problemet fortfarande skulle kvarstå efter detta.

------------

 

Noen som har testet dette og har erfaring ? Kjipt å måtte legge inn alt på nytt på telefon hvis det ikke har noe effekt.

 

Jeg har forståelse for at når det gjelder Android system så er det mye lettere for at ting er brukerfeil og programmer som oppfører seg dårlig og skaper problemer, mao ikke nødvendigvis LG sin feil. Derfor er det greit å utveksle erfaringer med andre. Hvis det f.eks. er en app som skaper problem og jeg installerer samme app igjen etter reset så er jeg jo like langt...

Endret av Insomnis
Lenke til kommentar

Nå kommer det an på hvor lenge notification står og lyser før du sjekker varselet...

 

Jeg kalibrerte batteriet igår, og siden da har det gått 23t

-Spilt i ca 1t

-tlf var koblet til BT i ca 2t - 2 korte samtaler (tilsammen 10 min)

-surfet i ca 3t

-samtalet ca 50min

-sendt/mottatt ca 20 sms

 

er fortsatt 24% igjen...og jeg bruker LED-notification

 

hvordan kalibrerer du batteriet?

Lenke til kommentar

Men det største problemet er at det virker som wifi kræsjer når telefon har stått på en stund.

 

Den nekter å koble opp nettverk (den søker ikke engang) hvis jeg går inn på trådløse instillinger, står det "feil" under wifi. Hvis jeg skrur telefon av og på igjen fungerer det som normalt.

 

Flere som har erfart det samme ?

 

Samme her :/

 

Fått tilbakemelding fra LG Nordic:

 

När du startar om telefonen fungerar wifi som normalt då? Dyker detta problem upp med jämna mellanrum??

 

Om det är så att problemet återkommer hela tiden skulle jag rekommendera att du gör en fabriksåterställning på telefonen, detta borde kunna få ordning på problemet.

 

Viktigt att komma ihåg när man gör en fabriksåterställning är att telefonminnet kommer att återställas så se till att göra backup på de saker du vill ha kvar.

 

När telefonen är avstängd, tryck och håll in knapparna Home - volume ned - power samtidigt. Efter ett tag så kommer det dyka upp en LG loggo på displayen med en laddningsbar under. När detta sker kan du släppa knapparna så börjar telefon att återställa sig själv. Du får sedan välja språk, datum mm precis som när du startade upp telefonen för första gången.

 

Hör gärna av dig om problemet fortfarande skulle kvarstå efter detta.

------------

 

Noen som har testet dette og har erfaring ? Kjipt å måtte legge inn alt på nytt på telefon hvis det ikke har noe effekt.

 

Jeg har forståelse for at når det gjelder Android system så er det mye lettere for at ting er brukerfeil og programmer som oppfører seg dårlig og skaper problemer, mao ikke nødvendigvis LG sin feil. Derfor er det greit å utveksle erfaringer med andre. Hvis det f.eks. er en app som skaper problem og jeg installerer samme app igjen etter reset så er jeg jo like langt...

 

Jeg har ikke gjort dette selv, men har lest på andre fora at dette ikke hjelper noe særlig.

Lenke til kommentar

Nå kommer det an på hvor lenge notification står og lyser før du sjekker varselet...

 

Jeg kalibrerte batteriet igår, og siden da har det gått 23t

-Spilt i ca 1t

-tlf var koblet til BT i ca 2t - 2 korte samtaler (tilsammen 10 min)

-surfet i ca 3t

-samtalet ca 50min

-sendt/mottatt ca 20 sms

 

er fortsatt 24% igjen...og jeg bruker LED-notification

 

hvordan kalibrerer du batteriet?

 

finnes flere måte, enkleste er nok å bruke en app som heter "battery calibrator"

 

edit:lagt til lenke

Endret av deep750
Lenke til kommentar

Kjøpte meg denne telefonen i går, tross artikkelen hos Amobil dagen før. Var vel mer impulskjøp enn gjennomtenkt, men fikk den relativt billig. 2400,- og 69,- i månedsavgift. Førsteintrykket er veldig bra. Har gått fra Desire til denne, så en del ting å venne seg til. Fikk nærmest panikk når noen ringte meg, siden jeg er vant med å dra nedover, ikke til siden.

 

Har funnet et problem. Jeg importerte noen av kontaktene fra facebook, men jeg får ikke til å redigere dem. Dette er litt problematisk siden noen av dem ikke har telefonnummer der. Noen som vet hvordan man kan ordne opp i dette? Er en unødvendig "feil".

 

Tenkte å kanskje legge inn et annet rom etterhvert. Så er det noen som har tips til et godt et, så sleng inn en kommentar.

Lenke til kommentar

Har plagsomme problemer med min 2x, har vært kjempefornøyd helt til nå.

Igår da jeg våknet var mobilen av, jeg prøvde og skru den på, så skjer følgende:

-LG logoen kommer opp, så kommer LG logoen med loade-baren under, da skrur den seg av og begynner på nytt, den fortsetter slik helt til jeg tar ut batteriet eller den går tom for strøm.

Har prøvd og ha den i laderen både gjennom pc og strømnettet, ingen ting funker.

 

Prøvde også LG's programvare, men den vil ikke lese mobilen, ettersom den er "koblet på" pcn min i 5 sekunder, så skrur mobilen seg av igjen.

 

Er det noen formaterings funksjon, kanskje en skjult knapp eller noe?

 

 

EDIT: Kan også si at jeg har hatt mobilen i noen uker, og har ikke hatt problemer med den helt til jeg så Amobil sin artikkel, og lastet ned programoppdatering gjennom mobilen, det så ut til og funke fint, men da jeg våknet dagen etter ville den ikke skrus på.

Endret av zenzito
Lenke til kommentar

Kjøpte meg denne telefonen i går, tross artikkelen hos Amobil dagen før. Var vel mer impulskjøp enn gjennomtenkt, men fikk den relativt billig. 2400,- og 69,- i månedsavgift. Førsteintrykket er veldig bra. Har gått fra Desire til denne, så en del ting å venne seg til. Fikk nærmest panikk når noen ringte meg, siden jeg er vant med å dra nedover, ikke til siden.

 

Har funnet et problem. Jeg importerte noen av kontaktene fra facebook, men jeg får ikke til å redigere dem. Dette er litt problematisk siden noen av dem ikke har telefonnummer der. Noen som vet hvordan man kan ordne opp i dette? Er en unødvendig "feil".

 

Tenkte å kanskje legge inn et annet rom etterhvert. Så er det noen som har tips til et godt et, så sleng inn en kommentar.

 

Du trykker på selve kontakten så på touch-knappen helt nede i venstre hjørne:)

Lenke til kommentar

Lurte på om å legge et nytt rom ( TK-ROM 5.6 ) fra Novek. Må selve ROM rar fila ligge inni et ekstern SD kortet ditt?

 

Jeg har lagt selve filen inn på SD kortet på tlf den er som er integrert. Og når jeg skal cold boote og prøve å finne filen så får den ikke til.

Betyr det at jeg må mekke meg en MicroSD og legge filen der?

 

TK-Rommet er fra

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1024806

Endret av Zheeng
Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg fjerne LG sine apps fra telefonen, f.eks facebook, twitter, bil hjem osv ?

 

Du må ihvertfall roote tlf først. Prøv den som heter superoneclick hvis du ønsker å gjøre det.

Deretter kan du bruke et program som heter Titanium Backup. Der kan du fjerne hva du måtte ønske.

 

NB!: Det er ikke alt som er lurt å fjerne. Sjekk det nøye før du fjerner noe da det kan gjøre tlf ustabil etc.

 

Men som en annen skriver her, så kan du legge inn en ny ROM som har fjernet mye av LG programmene. Jeg feks, har lagt inn en ROM som heter MoDaCo FR12 Fear Edition 5.2.

Er du helt nybegynner på dette, lønner det seg å sette seg litt inn i de forskjellige tingene som må gjøres før du kan legge inn ROM.

 

Her står vel det meste du trenger å vite tror jeg: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=999

Endret av geirbergmann
Lenke til kommentar

Jeg får ikke mms til å funke i det hele tatt!! Har prøvd alt av innstillinger fra Tele2 osv. Får ikke sendt eller mottatt. Får bare en melding om at jeg må gå på Tele2 sine nettsider for å se på mottatt mms. Prøver det også, men kommer ikke opp noe bilde der heller:( Hva i alle dager skal til for å få dette til å fungere????? Håper virkelig at noen smarte sjeler her inne kanhjelpe meg:)

Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg fjerne LG sine apps fra telefonen, f.eks facebook, twitter, bil hjem osv ?

Her står vel det meste du trenger å vite tror jeg: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=999

 

Jeg bruker Go Launcher EX. Jeg har mulighet for og skjule ikonene av programmene på appdrawern (eller hva søren dere kaller det).

Gå til AppDrawern trykk på funksjonstasten og "Hide App Icon".

Endret av Toast Is Pimp!
Lenke til kommentar

Jeg får ikke mms til å funke i det hele tatt!! Har prøvd alt av innstillinger fra Tele2 osv. Får ikke sendt eller mottatt. Får bare en melding om at jeg må gå på Tele2 sine nettsider for å se på mottatt mms. Prøver det også, men kommer ikke opp noe bilde der heller:( Hva i alle dager skal til for å få dette til å fungere????? Håper virkelig at noen smarte sjeler her inne kanhjelpe meg:)

Jeg hadde problemer med dette tidligere i påsken, men jeg fikk ordnet det ved å sette opp en snarvei til "Cellular data connection (by renaming APNs)" i Power Control Plus, og deretter aktiverte dette.

Lenke til kommentar

Jeg får ikke mms til å funke i det hele tatt!! Har prøvd alt av innstillinger fra Tele2 osv. Får ikke sendt eller mottatt. Får bare en melding om at jeg må gå på Tele2 sine nettsider for å se på mottatt mms. Prøver det også, men kommer ikke opp noe bilde der heller:( Hva i alle dager skal til for å få dette til å fungere????? Håper virkelig at noen smarte sjeler her inne kanhjelpe meg:)

Jeg hadde problemer med dette tidligere i påsken, men jeg fikk ordnet det ved å sette opp en snarvei til "Cellular data connection (by renaming APNs)" i Power Control Plus, og deretter aktiverte dette.

 

Dette føler jeg lå litt over min kunnskap her. Har ikke hatt android før, og har hatt denne i 2 uker:) Kan du forklare det litt nærmere, så hadde jeg satt stor pris på det:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...