Gå til innhold

LG Optimus 2X - LGs nye monster!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+918234

Mulig det... sender ikke så mye mms så det er jeg ikke sikker på....

Men er en mulighet at du må det

 

Det stemmer. Skrur man av enten roaming eller data aktivert så minster man muligheten til å ta imot eller sende MMS. Det er jo helt idiotisk at man ikke kan deaktivere all datatrafikk og samtidig ta imot MMS. På SE Experia så kommer mmc meldingene inn i inbox, men man må trykke på "last ned" for og se bildet i full størrelse. På min LG får jeg en sms om at jeg må logge meg på en side på nettet for og kunne se MMS meldingen hvis ikke jeg har aktivert Roaming.... Utrolig sløvt.

Lenke til kommentar

emils1: nå kjører vel du custom rom, så det hadde kanskje vært bedre å spurt på xda/modaco el, iom at "alle" der har tilsvarende utgangspunkt som deg.

 

Over til oppdateringen.

Mine erfaringer etter noen dager med oppdateringen:

*Batteritiden har blitt vesentlig bedre. Merker dette spes når mobil data står på hele dagen...tidligere tømte det batteriet iløpet av dagen, nå varer det overraskende lenge

*skjermen fader ned nå, før den skrur seg av, slik at man får et varsel før den skrur seg av. Slik var det ikke før oppdateringen for mitt tilfelle.

*Tast pin; har fått beskjed om dette 2 ganger på 2 dager mens jeg har sitti med kindle oppe. Dette har ikke skjedd én gang tidligere, men altså 2 ganger på 2 dager nå. Er ikke sikkert at det har sammenheng med oppdateringen

*samtalekvalitet; har ikke merket noen forskjell, men har heller ikke opplevd noen problemer der tidligere

Lenke til kommentar

http://www.mytrendyphone.no/shop/lg-optimus-2x-47637p.html

 

Jeg har endelig fått på displayfilm på telefonen, som jeg fikk fatt i ved en tilfeldighet på Teknikmagasinet i Bergen. Men nå savner jeg noe ha den i som f.eks. denne som jeg fant på mytrendyphone. Men selvfølgelig har de ikke fått den på lager enda :(

 

Noen som vet om en annen plass hvor de kunne ha noe slikt på lager.

 

Ellers kan jeg nevne at jeg ikke har hatt store problemer med telefonen utenom at den sluker batteri hvis jeg spiller eller bruker spotify over lengre periode (over to timer). Dette har blitt noe bedre etter oppdatering.

 

Bildene jeg har tatt med telefonen har blitt langt over forventingene jeg hadde til kameraet på telefonen. Det eneste jeg har gjordt med kameraet er å justere hvitbalansen i kameraet.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt et eneste problem med denne telefonen siden jeg kjøpte den, men da jeg skulle lade den i går, hadde den bare nådd 30% på fire timer, så jeg prøvde å bytte stikkonktakt. Da ladet den som normalt opp til 100%, men batteriet forsvant på 10 timer igjen, uten at jeg brukte den i det hele tatt. Utrolig irriterende, håper det var en éngangsgreie, skal se hvordan det går med den i dag.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt et eneste problem med denne telefonen siden jeg kjøpte den, men da jeg skulle lade den i går, hadde den bare nådd 30% på fire timer, så jeg prøvde å bytte stikkonktakt. Da ladet den som normalt opp til 100%, men batteriet forsvant på 10 timer igjen, uten at jeg brukte den i det hele tatt. Utrolig irriterende, håper det var en éngangsgreie, skal se hvordan det går med den i dag.

Jeg har det samme problemet etter jeg oppdaterte LGE til versjon b. Ligger og lader i flere timer, men når bare 40%, men når jeg restarter mobilen er batteriet 100%!?

 

Hvordan går man tilbake til versjon a ?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt et eneste problem med denne telefonen siden jeg kjøpte den, men da jeg skulle lade den i går, hadde den bare nådd 30% på fire timer, så jeg prøvde å bytte stikkonktakt. Da ladet den som normalt opp til 100%, men batteriet forsvant på 10 timer igjen, uten at jeg brukte den i det hele tatt. Utrolig irriterende, håper det var en éngangsgreie, skal se hvordan det går med den i dag.

Jeg har det samme problemet etter jeg oppdaterte LGE til versjon b. Ligger og lader i flere timer, men når bare 40%, men når jeg restarter mobilen er batteriet 100%!?

 

Hvordan går man tilbake til versjon a ?

 

http://www.swedroid.se/forum/forumdisplay.php?f=85

 

Her og på XDA forumet finner en det meste om denne telefonen...

Lenke til kommentar

Her er forresten et opptak jeg gjorde i dag..

Det er ikke filmet i HD men 720z480.

Legg merke til hvor mye støy/vreng/artifacts/distortion..whatever..det er nederst i venstre og høyre hjørne.

Hvis du ser etter så er det egentlig sånn over alt..

Ved filming i HD er det i hvertfall ikke bedre da det i tillegg hakker pga lav framrate.

Dette viser at videoene blir komprimert alt for hardt.

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=O83NB9rIv6A

Endret av Gjermundsen
Lenke til kommentar

Det stemmer. Skrur man av enten roaming eller data aktivert så minster man muligheten til å ta imot eller sende MMS. Det er jo helt idiotisk at man ikke kan deaktivere all datatrafikk og samtidig ta imot MMS. På SE Experia så kommer mmc meldingene inn i inbox, men man må trykke på "last ned" for og se bildet i full størrelse. På min LG får jeg en sms om at jeg må logge meg på en side på nettet for og kunne se MMS meldingen hvis ikke jeg har aktivert Roaming.... Utrolig sløvt.

 

Den lange versjonen:

Dette problemet har ingenting å gjøre med hverken LG eller android, dette er et problem som ligger hos operatøren din. Under APN-settings skal du ha en APN for data og en for mms. APN for mms gjør at telefonen kan hente ned mms uten at du er nødt til å aktivere vanlig datatilkobling. Disse innstillingene prøver telefonen å hente automatisk fra nettverket, men det er ikke alltid sikkert at de blir 100% korrekt. Kundeservice hos operatøren din kan hjelpe deg.

Dette har vært et problem for operatørene siden android kom, og jeg vet at bl.a. Chess har spilt dum og sagt at, nei dette er telefonen din, vi kan ikke gjøre noe, mens feilen ligger i at de ikke har oppdatert systemene sine for å takle dette.

 

Roaming trenger overhodet ikke være tillat, med mindre du faktisk roamer. Har man f.eks OneCall så MÅ "tillat ved roaming" være aktivert, for de har sitt eget NwN-nett som hjemmenett, som bare er 2g, og avtale om bruk av 3g i Telenor sitt nett, og siden det ikke er hjemmenettet er det per def. roaming, og man må tillate roaming for å koble til data/mms på 3g.

 

Kort versjon: Innstillingene på telefonen din er feil, få riktig innstillinger fra operatøren din!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...