Gå til innhold

...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Beklager, men skjønner ikke helt hva du mener.

 

Antall stemmer den rød-grønne regjeringen fikk i prosent: 47.8%

 

Valgdeltagelse: 76%

 

48*0.76 = 36% av Norges stemmeberretige befolkning stemte på de som nå styrer Norge.

 

De er jo noe helt annet at folk velger å ikke stemme, enn at de ikke har mulighet, eller hva :)

 

Greit nok, men vi har fortsatt mindretalls tyranni.

Lenke til kommentar

Skal man drive på sånn skulle man også hatt en mulighet til å melde seg ut av staten. (Joda, mange DLFere på forumet mener at vi skulle hatt det fra før)

 

Jeg tror ingen DLFere mener at man skal ha en mulighet ti lå melde seg ut av staten, men de mener at staten ikke skal drive med andre ting enn:

 

380841_main.jpg

 

sexy_military_girl.jpg

 

sexy-lawyer.jpg?w=350&h=350

Lenke til kommentar

Helt enig! Vi må også frata stemmeretten til alle som ikke har en høy utdannelse, alle som har feile politiske meninger (folk som stemmer Frp kan umulig være riktig snøret.), alle immigranter som kommer fra Afrika (har jo lavere snitt IQ enn oss smartinger i vesten vettu.), alle immigranter som kommer fra Asia (har jo høyere snitt IQ enn oss i vesten... farlig å gi de slik makt), ta vekk stemmerettigheter til jøder (Hitler ble bare litt for mye revet med), og i det hele tatt ta vekk stemmerettighetene til alle som skremmer meg ved deres ulikheter (derav hvorfor jeg tenker at mange av de som jeg ikke forstår umulig kan være like smarte som meg.)

 

Kjempeidé! Kan vi også fjerne stemmeretten til folk som kommer med slike toskete idéer som TS gjør når vi først er i gang?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hvorfor er det toskete og begrense toskers innflytelse på norsk politikk?

 

1: IQ tester er et mål på hvor bra tilpasset man er den vestlige skole. Bare fordi IQ står for intelligense Quota, og Mensa og andre selvhøytidelige organisasjoner tror de er bedre enn andre fordi de scorer høyt på en slik test, gjør ikke det IQ til et mål på intelligens. IQ tester logikk, evne til å visualisere, og pattern recognition. For all del, det er ikke dumt å være god på disse tingene, men det er bare en snever del av hva hjernen er istand til å gjøre.

 

2: IQ tester har ingen fast standard. Når man skal lage en standard på en IQ test, får man en testgruppe som tar testen. Man tar gjennomsnittsresultatet, og legger det til å være 100 IQ. Dette manifisteres gjennom at man får ulik IQ score på ulike IQ tester. Og denne scoren kan variere voldsomt. Som igjen viser at det som spiller mest rolle er de som utformer testen og de som tar testen. Så lager man en nasjonal IQ test, er det totalt avhengig av hvordan testen er utformet og hvordan dagsformen er til de som tar den, for hvem som havner over 100 og hvem som havner under 100. Dette gjelder særlig de som vanligvis ligger rundt 100 tallet på IQ.

 

3a: Begrep som "intelligens" og "smart" er toskete begrep som bare er med på å øke forskjellen mellom mennesker. Folk som ikke føler seg "smarte" bruker begrepet om andre mennesker fordi de er istand til å gjøre noe på en måte som man ikke forstår hvordan. Mens folk som synes de selv er smarte, implisitt syns de er bedre enn andre mennesker.

 

3b: Begrepet intelligens er høyst subjektivt. Folk som ikke føler seg "smarte" har en tendens til å ha en tabloidoppfatning av det. dvs at man sysn samme som samfunnet syns ser ut til å synes er smart (f. eks. universitetsutdannete folk.) Mens folk som føler seg "smarte" merkelig nok, har en definisjon av "intelligens" som er merkelig sammenfallende med det de er istand til å gjøre bra, mens det de ikke er i så god stand til å gjøre bra, ikke har så mye med "intelligens" å gjøre.

 

Det er ikke mindre intelligent å telle med fingrene. Det er ikke mindre intelligent å bevege leppene når man leser for seg selv. Det er bare en annen måte å tenke på som desverre samfunnet dreper med sin holdning til hva som passer seg og hva som ikke passer seg til smarte personer.

 

Så litt propaganda: Intelligens bør være en ikke-ting i forhold til hvor mye verdt man er i samfunnet. Det som bør telle er den naturlige kreativiteten man har som barn, som desverre blir drept og sett ned på av samfunnet når man vokser opp.

 

Endret av Hwoarang
Lenke til kommentar

Helt uenig å bruke IQ som måleenhet for å stemme.

 

Derimot hadde jeg ikke hatt noe imot å ha en kunnskaptest for å kunne stemme. Den testen kunne inkludere spørsmål om hva de forskjellige partiene mener, navn på noen kjente politkere og statistikk over temaer som innvandring, utdanning og kriminalitet. Hver gang de lager et spørsmålsett så må den evalueres av et ikke-norsk uavhengig byrå, for å sikre at spørsmålene ikke blir vinklet mot en politisk ideologi.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Om du hadde stilt Dag Sørås det spørsmålet tipper jeg han ville svart Ja, og at defineringen av gruppen ville vært muslimer, kristne, katolske prester, soldater, vigrid, nazister og FrP-velgere, men han om det.

 

Demokrati og demokrati fru Blom. Når du går ting litt nærmere etter i sømmene viser det at det meste styres nå av industrielle krefter og krefter langt utenfor Norges grenser, og enkelte av våre folkevalgte og industriledere mener jeg setter Vidkun Quisling og Arne Treholt i et godt lys med tanke på norske interesser. Det folk får seg til å gjøre for penger slutter aldri å overraske meg

Endret av tole
Lenke til kommentar

Derimot hadde jeg ikke hatt noe imot å ha en kunnskaptest for å kunne stemme. Den testen kunne inkludere spørsmål om hva de forskjellige partiene mener, navn på noen kjente politkere og statistikk over temaer som innvandring, utdanning og kriminalitet.

Hvis det eneste jeg bryr meg om er f.eks skattepolitikk, og jeg liker Høyre og Frps skattepolitikk, hvorfor skal innvandring, utdanning, kriminalitet og noen politikernavn ha noe som helst innvirkning på mitt valg?

 

Jeg har vært inne på tanken med kontrollspørsmål ved valg selv, men det blir noe lite demokratisk over valget om det hadde blitt gjennomført. Det er så utrolig mange som holder med Frp og Høyres politikk, men som likevel stemmer AP av en eller annen merkelig grunn. Hjelper jo ikke på at media forsøker å få Frp til å høres ut som den store stygge ulven i norsk politikk.

Lenke til kommentar

Hjelper jo ikke på at media forsøker å få Frp til å høres ut som den store stygge ulven i norsk politikk.

 

Du skal vel lete lenge etter er parti som er mer uansvarlig populistiske og nører under fremmedfrykt mer effektivt enn FrP.

En viss økonomisk edruelighet og balansert menneskesyn er kanskje ikke så dumt om man skal bestemme over massene, men klart om du selger deg inn på lettrelaterbare ting som sprit, tobakk og bensinpriser, skattelette og bruk av oljefondet (som knapt dekker pensjonen til folk snart) som fulle sjømenn så er du jo mer eller mindre så prostituert at du alltid vil være i opposisjon akkurat som unger i trassalderen som ikke får nok iskrem.

 

Det media legger fram om FrP er ting de selv må stå ansvarlig for. Det å si det er en svertekampanje blir litt for drøyt.

 

Tviler ikke på at det finnes fornuftige folk i partiet, for det gjør det alltid i alle organisasjoner, men det generelle inntrykket er heller labert.

Lenke til kommentar

Nå skal ikke vi gå inn på de ulike partis politikk her (dette er ikke tråden for det), men mitt mediapoeng er at media forskjellsbehandler. Ta f.eks kjøp av hore i utlandet (Frp stortingsrepresentant) vs hoppe til sengs med mindreårige (AP ordfører). Hvilken sak fikk mest mediadekning? Sakene ble kjent i media med 1 dags mellomrom.

Lenke til kommentar

Helt klart AP ordfører, og det med rette. Han derre frp grisen innrømte det glatt i allefall og tok det som en mann. Og hipp som happ så var det over. Enkelt og greit synes jeg.

 

Her har vi en mann i maktposisjon som lever i bygd og misbruker tillit til folk og fe. Dette er noe jeg synes media bør brenne inn på tvskjermene i det ganske land.

Lenke til kommentar

AP ordføreren ble anonymisert av media i lang tid. Men jeg tok feil. Det var ikke en dags mellomrom. Det var faktisk samme dag.

 

http://www.abcnyheter.no/nyheter/110921/ordfoerer-siktet-sex-med-mindrearig

http://www.abcnyheter.no/nyheter/110921/frps-hoksrud-kjoepte-sex-i-riga

 

Alle viste at det var en ordfører som var siktet, men ikke fra hvilket parti. Hoksrud-saken eksploderte i media, mens denne ordføreren knapt ble nevnt. Jeg synes ikke at dette er rettferdig. Men vi er veldig offtopic nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...