Gå til innhold

...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden når ble det klart at folk med over gjennomsnittelig intelligens er "flinkere" til å velge? Går det engang an å stemme feil? Skal ikke alle ha en rett til å påvirke hvordan landet styres? Hva har dette med intelligens å gjøre?

Det er allerede en low-pass filtrering på all forandring allikevel. Selv om en million mennesker stemmer "Gratis Pariserloff Til Alle Og Ja Til Kommunistisk Ettparti" så skjer ikke de store forandringene over natta allikevel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Etter min mening ville det vært en god idé å frata stemmeretten til de dvaskeste knivene i skuffen. Man ville fått mer bevisste velgere og det er nødvendig for å få et velfungerende demokrati.

 

IQ har lite med å vite hva som er bra for et samfunn etc. å gjøre. Det er bare et resultat av en IQ-test. Alle er smart på forskjellige måter, noen er god i matte men er dårlig i forskjellige samfunnsfag +++

 

Og når vi har tatt fra de som ligger under gjennomsnittet kan vi i neste omgang ta fra de med under 150 i IQ, slik at vi har de BESTE som velger hvem som skal styre landet. JÆVLA BRA DEMOKRATI, forbanna tulling.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Nå kan man jo si, at folk som ikke vet hva de skal stemme på.

 

Men som stemmer høyre fordi de liker blå farge.

 

Hva slags valgt bli det? Jeg velger å kjøpe svart bokse fordi den er penere en hvit?

 

Nå er denne tråden satt litt på spissen men jeg er enig i at folk som ikke har peiling på stemming burde miste stemmeretten sin.

 

Ellers kan alle stemme på Arbeiderpartiet fordi de gir ut røde roser som blir kastet dagen etter. Så hva er vitsen?

 

Nå er bare IQ en form for karakter.

 

Man kunne like godt si alle som ikke har 3 i karakter i alle fag på videgående eller høyere bør miste stemmeretten sin.

 

Hvis det var IQ det gikk på måtte alle ta IQ test før valg og det ville føles veldig diskrimerende og krevene for de fleste. Da ville nok de fleste droppet å stemme.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Helt enig meg deg der Snurrebass, trådstarter er åpenbart et troll, stemmerett kan ikke baseres på noe så irrasjonelt som IQ.

 

Er mange i klassen min som har IQ under gjennomsnittet, men som fungerer optimalt i samfunnet.

 

Optimalt? Optimalt? Optimalt?

 

Hvordan vet du denne i klassen har IQ under gjennomsnittet? Jeg tar for gitt at forslaget fra TS krever en grundigere test enn IQ-testen på sol.no.

Lenke til kommentar

Nå kan man jo si, at folk som ikke vet hva de skal stemme på.

 

Men som stemmer høyre fordi de liker blå farge.

 

Hva slags valgt bli det? Jeg velger å kjøpe svart bokse fordi den er penere en hvit?

 

Nå er denne tråden satt litt på spissen men jeg er enig i at folk som ikke har peiling på stemming burde miste stemmeretten sin.

 

Ellers kan alle stemme på Arbeiderpartiet fordi de gir ut røde roser som blir kastet dagen etter. Så hva er vitsen?

 

Nå er bare IQ en form for karakter.

 

Man kunne like godt si alle som ikke har 3 i karakter i alle fag på videgående eller høyere bør miste stemmeretten sin.

 

Hvis det var IQ det gikk på måtte alle ta IQ test før valg og det ville føles veldig diskrimerende og krevene for de fleste. Da ville nok de fleste droppet å stemme.

 

 

Om jeg tør spørre, hva sier IQ om hvor mye du kan om politikk og hva som er best for samfunnet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...