Gå til innhold

– Jeg er glad Steve Jobs er borte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Usmakelig triks for å få oppmerksomhet ja. Aldri hørt om denne karen før. Nå vet jeg hvorfor.

 

Da har du jammen ikke fulgt mye med. Men det trenger en jo ikke med Apple.

 

Er forøvrig enig med poenget til Stallman (verden trenger flere åpne univers, ikke lukkede).

Selv Apples grunnlegger, Steve Wozniaki er motstander av Apples lukkede system.

 

Det var ikke poenget mitt. Er selv ikke noe fan av hvor lukka apple sitt univers er. Men å bruke en manns død til å fremme et så åpenbart poeng blir usmakelig uansett, synes jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bra jobba.

Ønske død over en person fordi man ikke liker produktene firmaet hans selger, det sier vel mer om han enn noe som helst annet.

 

Apples "lukkede univers" er også grunnen til at iOS har en overlegen appstore.

Det er masse penger å tjene som utvikler, som igjen gir utrolig bra og gjennomførte apps og spill.

Android market er latterlig i forhold per i dag, og det er hovedgrunnen til at jeg fortsatt kjører iOS.

 

Bryr man seg ikke om sånt, skjønner jeg godt at folk foretrekker Android istedet.

Endret av laserlars
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvorfor folk mener at Apple har påtvinget brukere det ene og det andre, og nå han her som påstår at "Apple har laget kule fengsel for å lure fjols vekk fra sin frihet". Det har da alltid vært valgfritt om man vil benytte Apple sine produkter eller ikke.

 

Du får lese det sitatet en gang til ;)

 

Det er kanskje valgfritt, men de som velger Apples produkter skjønner ofte ikke at de blir bundet i hender og føtter til Apple. De har jo kun valgt de mest skinnende lekene i butikken.

 

Jeg er litt uenig i måten man til stadighet skal spille vanlige-folk-er-idioter-kortet når man skal (bort)forklare Apples salgstall. At Apple er et lukket system er ingen hemmelighet. Det nevnes i samtlige tester og omtaler jeg har sett av produktene deres, og ekstremt mange har allerede erfaring med iTunes fra iPod. Likevel kjøper folk. Tydeligvis tilbyr Apple noe som forbrukerne vil ha.

 

Det som forundrer meg er egentlig hvordan de andre produsentene kan gjøre det så dårlig hvis produktene er så mye bedre. Hvorfor klarer ikke de å skape like mye blest om sine mobiler som Apple om iPhone? Det virker som om Samsung & co er like dårlig på å nå massene og skape ettertraktede mobiler, som det Apple er på å implementere nye funksjoner i sine produkter. At iPhone endelig begynner å få enkelte funksjoner som Android har hatt i evigheter sier noe om hvor treig de er på slike ting. "Notification center" er ikke en gang en kreativ løsning fra Apples side. Det er ren rip-off fra Android, og noe som de kunne og burde ha gjort for lenge siden.

 

Jeg venter fremdeles på mobilverdenes Elvis*. En produsent som klarer å lage en mobil like vakker som iPhone, like kraftig som SGII. Med et OS som er like åpent og smart som Android, men like stabilt og enkelt som iOS. Jeg hadde et håp om at MeeGo skulle bli det operativsystemet, men tydeligvis ikke. Hvem som skal produsere mobilen må gudene vite. Hva som er pent design er så subjektivt som man kan få det, men personlig mener jeg at iPhone er den desidert peneste mobilen på markedet per i dag.

 

*Elvis ble beskrevet som en hvit mann som sang som en svart mann, med den underliggende betydningen at han var det beste fra to verdener.

Lenke til kommentar

Det var ikke poenget mitt. Er selv ikke noe fan av hvor lukka apple sitt univers er. Men å bruke en manns død til å fremme et så åpenbart poeng blir usmakelig uansett, synes jeg.

Jobs fortjener hverken helgen eller gudestatus. Har ingenting i mot å rive ned glorien hans.

Han har brukt makten til å skvise blod ut av kundeporteføljen sin.

 

sku_102845_1_small.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det var ikke poenget mitt. Er selv ikke noe fan av hvor lukka apple sitt univers er. Men å bruke en manns død til å fremme et så åpenbart poeng blir usmakelig uansett, synes jeg.

Jobs fortjener hverken helgen eller gudestatus. Har ingenting i mot å rive ned glorien hans.

Han har brukt makten til å skvise blod ut av kundeporteføljen sin.

 

sku_102845_1_small.jpg

Ingen har snakka om noe helgen eller gudestatus, men å respektere at en mann, en person og en noen er glad i er død.

Lenke til kommentar

Hvorfor blir man mer bundet til Apple?

Ford det er da det er mest penger å tjene...

 

Det var ikke svar på mitt spørsmål. Mange skriver at man blir så bundet til Apple.Jeg skjønner ikke hvorfor de mener det. Jeg står fritt til å kjøpe akkurat hva jeg vil når jeg vil.

Lenke til kommentar

Jeg venter fremdeles på mobilverdenes Elvis*. En produsent som klarer å lage en mobil like vakker som iPhone, like kraftig som SGII. Med et OS som er like åpent og smart som Android, men like stabilt og enkelt som iOS. Jeg hadde et håp om at MeeGo skulle bli det operativsystemet, men tydeligvis ikke. Hvem som skal produsere mobilen må gudene vite. Hva som er pent design er så subjektivt som man kan få det, men personlig mener jeg at iPhone er den desidert peneste mobilen på markedet per i dag.

 

Som jeg tidligere nevnt er design ikke en subjektiv ask. Sofistikerte mennesker har gjerne mer sofistikert smak enn andre. Designere liker designen på OS X, Mac og andre iProdukter, det må jo bety at designen er bedre enn konkurentene?

 

Videre har de sammenligningene jeg har sett på SGII og iP4s vist at iP4s er hakket kjappere.

 

Det alle sjeggete anarkist-hippier ikke innser er at penger driver verden (nå og for alltid, siden mennesker er og forblir egoister). Følgelig må man ha et økonomisk motiv for å drive teknologien videre. Å lage regler for en idealistisk verden er sikkert morro, men fører ikke frem i virkeligheten.

Lenke til kommentar

 

Som jeg tidligere nevnt er design ikke en subjektiv ask. Sofistikerte mennesker har gjerne mer sofistikert smak enn andre. Designere liker designen på OS X, Mac og andre iProdukter, det må jo bety at designen er bedre enn konkurentene?

 

 

Eller at den klarer å se helt grei ut, samtidig som den følger alle design-regler på enklest mulig måte? Minimalistisk, påkostet, kjedelig. Selv vil jeg helst ikke bo i et designerhus, for der passer det ikke med bøker og sånn.

 

iProduktene har jo i seg selv opprettet et nytt sett med design-regler, som sier at alle produktdesignere skal forsøke gjenskape iProdukter uten å gjøre noen spenstige, originale grep.

 

Sofistikerte mennesker har lært hva de skal like mens utrente må følge sine naturlige instinkter. Akkurat nå går det en Apple-er-ikke-så-kult-lenger trend gjennom media, så jeg lurer på om ikke de mer sofistikerte nå kommer til å bli omprogrammert snart.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Det var vel også det Stallmann sa (bortsett fra bytte "mye" med "alt").

 

Det var nok det han mente å si, men han presenterer budskapet på en måte som åpenbart får nesten alle til å reagere.

 

Jeg synes budskapet hans er ganske klart slik det er sitert, men folk orker jo ikke å forholde seg til slikt, go vil istedet sutre over at noen vil motsi en person som er død.

 

AtW

 

Bra jobba.

Ønske død over en person fordi man ikke liker produktene firmaet hans selger, det sier vel mer om han enn noe som helst annet.

 

Hva med å lese sitatet før man uttaler seg om det?

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ingen har snakka om noe helgen eller gudestatus, men å respektere at en mann, en person og en noen er glad i er død.

Det er vel nok mennesker og grupper som blir tråkket på når de dør (uten at noen bryr seg). Hvis man ikke kan kritisere ideologien hans, så er dere havnet på feil sted. For her finnes det mer enn bare eplezombier.

 

At han har en familie i USA betyr diddeli når man kommenterer her. Når det gjelder iMenigheten, så "deal with it".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

(...) men folk orker jo ikke å forholde seg til slikt, go vil istedet sutre over at noen vil motsi en person som er død.

 

Det er rett og slett ikke det som skjer her. Det er ingen her som sutrer over at noen vil motsi en person som er død. Ikke har Stallman motsagt SJ og ikke har noen sutret over det.

 

Stallman hadde et greit budskap om at han ikke likte SJ's rolle, og at han er glad for at han ikke lengre fyller denne rollen. Dette budskapet ble såvidt jeg kan se fra sitatene i denne tråden framlagt på en måte som framstår som lite empatisk og taktfullt. Stallman er da heller ikke kjent som en spesielt diplomatisk karakter. Og så sa han noe som kan tolkes tvetydig, før han klarifiserte at det ikke var ment å tolkes tvetydig. Men da var det allerede sagt på en uheldig måte.

 

Jeg har aldri satt pris på noe av det Steve Jobs har gjort, men det er helt på sin plass å reagere på måten budskapet blir lagt fram. At media så koker det ned til en høykonsentrert fornærmelse, er i medias natur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen har snakka om noe helgen eller gudestatus, men å respektere at en mann, en person og en noen er glad i er død.

Det er vel nok mennesker og grupper som blir tråkket på når de dør (uten at noen bryr seg). Hvis man ikke kan kritisere ideologien hans, så er dere havnet på feil sted. For her finnes det mer enn bare eplezombier.

 

At han har en familie i USA betyr diddeli når man kommenterer her. Når det gjelder iMenigheten, så "deal with it".

 

EMPATI burde vært solgt i tablett form. Noen mangler det helt og holdent!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

(...) men folk orker jo ikke å forholde seg til slikt, go vil istedet sutre over at noen vil motsi en person som er død.

 

Det er rett og slett ikke det som skjer her. Det er ingen her som sutrer over at noen vil motsi en person som er død. Ikke har Stallman motsagt SJ og ikke har noen sutret over det.

 

Stallman hadde et greit budskap om at han ikke likte SJ's rolle, og at han er glad for at han ikke lengre fyller denne rollen. Dette budskapet ble såvidt jeg kan se fra sitatene i denne tråden framlagt på en måte som framstår som lite empatisk og taktfullt. Stallman er da heller ikke kjent som en spesielt diplomatisk karakter. Og så sa han noe som kan tolkes tvetydig, før han klarifiserte at det ikke var ment å tolkes tvetydig. Men da var det allerede sagt på en uheldig måte.

 

Jeg har aldri satt pris på noe av det Steve Jobs har gjort, men det er helt på sin plass å reagere på måten budskapet blir lagt fram. At media så koker det ned til en høykonsentrert fornærmelse, er i medias natur.

Det kunne sikkert vært sagt mer diplomatisk, budskapet er sånn jeg ser det dog krystallklart basert på sitatene. Mener du problemet er rekkefølgen på det som blir sagt i setningen? Jeg vil jo si du isåfall jobber veldig hardt med å tolke det verst mulig.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig så tror jeg Stallman stiller i samme klasse som Newton, med andre ord at han har aspergers syndrom. Han har alle teggnene: brilliant, smart, veldig fokusert, dyktig og samtidig mangler sosial intelligens, empati og forståelse for retorikk.

 

(Og typisk media å forsøke å fremstille Stallman i så dårlig lys som overhode mulig. Jeg lurer på hva greia med det egentlig er.)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det kunne sikkert vært sagt mer diplomatisk, budskapet er sånn jeg ser det dog krystallklart basert på sitatene. Mener du problemet er rekkefølgen på det som blir sagt i setningen? Jeg vil jo si du isåfall jobber veldig hardt med å tolke det verst mulig.

 

AtW

 

Seriøst? "Glad he's gone" kunne "sikkert vært mer diplomatisk"? Det er det lengste du kan strekke deg i en diskusjon? Heh. Heh. Hvem jobber hardt, her. ^^;

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Det kunne sikkert vært sagt mer diplomatisk, budskapet er sånn jeg ser det dog krystallklart basert på sitatene. Mener du problemet er rekkefølgen på det som blir sagt i setningen? Jeg vil jo si du isåfall jobber veldig hardt med å tolke det verst mulig.

 

AtW

 

Seriøst? "Glad he's gone" kunne "sikkert vært mer diplomatisk"? Det er det lengste du kan strekke deg i en diskusjon? Heh. Heh. Hvem jobber hardt, her. ^^;

 

Hva med å forholde deg til sitatet i sin helhet?

Steve Jobs, the pioneer of the computer as a jail made cool, designed to sever fools from their freedom, has died.

 

As Chicago Mayor Harold Washington said of the corrupt former Mayor Daley, "I'm not glad he's dead, but I'm glad he's gone." Nobody deserves to have to die - not Jobs, not Mr. Bill, not even people guilty of bigger evils than theirs. But we all deserve the end of Jobs' malign influence on people's computing.

 

Unfortunately, that influence continues despite his absence. We can only hope his successors, as they attempt to carry on his legacy, will be less effective.

 

Dette er et vesentlig forskjellig budskap fra "I'm glad his gone".

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ingen har snakka om noe helgen eller gudestatus, men å respektere at en mann, en person og en noen er glad i er død.

Det er vel nok mennesker og grupper som blir tråkket på når de dør (uten at noen bryr seg). Hvis man ikke kan kritisere ideologien hans, så er dere havnet på feil sted. For her finnes det mer enn bare eplezombier.

 

At han har en familie i USA betyr diddeli når man kommenterer her. Når det gjelder iMenigheten, så "deal with it".

 

EMPATI burde vært solgt i tablett form. Noen mangler det helt og holdent!

 

Kan ikke forvente empati på et IT-forum hvor 95% av deltagerne er gutter, <15år, asbergere og stolte av det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...