Gå til innhold

– Jeg er glad Steve Jobs er borte


Anbefalte innlegg

Får litt inntrykk av å se på deres innleggsmengde at dere kan forsette med slikt i det uendelig, så tror nok jeg sier takk for meg i denne omgangen. Trodde ikke min lille kommentar ville engasjert i denne graden. Takk for samspillet i alle fall. :)

Endret av joebush
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forresten, i min første post (som jeg nå leste om igjen) var det ikke meningen å høres ut som det uten tvil VAR hans mening, men for å åpne for muligheten til at det var slik fordi jeg plutselig så muligheten og syntes det var morsomt. Jeg brukte ordet NOK når jeg mente MULIGENS eller KUNNE NOK HA VÆRT. Det var overhode ikke min mening å virke like påståelig som deg. ;)

Det er en god mulighet for at det er der problemet var. At du var mer påståelig enn meg. ;)

 

 

 

Det å ha forskjellige regler som kan brukes er ikke det samme som å si at logikk er individuelt.

Dvs. at når du sier at Stallmann's sitering kun betyr en ting, og jeg gir en annen mulig betydning, og til og med en tredje, kan ikke vi begge kunne bruke logikk for å få frem at vi begge har rett. Din påstand var ikke subjektiv. Det er heller ikke logikk.

Jeg tror vi blander begrepene her. Å bruke logikk er ingen oppskrift på å få en universell sannhet.

 

Vi har nok begge brukt logikk bak vurderingene våre (det har iallfall jeg, og regner med at du også har det), men siden vi har forskjellige meninger, bakgrunner, oppfatninger, etc når vi nødvendigvis ikke samme konklusjon. De aller fleste fornuftige, våkne mennesker er logiske og vi møter mange av dem hver dag. Det betyr ikke at man er enig med dem alle sammen.

 

Logikk er subjektivt, det er jo hele poenget! ;)

 

Logikk hører til filosofien. Og det er jo neppe tilfeldig. Norske wikipedia har en enkel beskrivelse: http://no.wikipedia.org/wiki/Logikk

Logikk er læren om lovene og reglene som gjør tenkningen, resonneringen og argumentasjonen gyldig («logisk»).

 

 

.. men som vanlig er den engelske bedre og mer interessant: http://en.wikipedia.org/wiki/Logic

Lenke til kommentar

Får litt inntrykk av å se på deres innleggsmengde at dere kan forsette med slikt i det uendelig, så tror nok jeg sier takk for meg i denne omgangen. Trodde ikke min lille kommentar ville engasjert i denne graden. Takk for samspillet i alle fall. :)

Get back here and finish what you started!

... det er jo logisk. ;)

 

 

:D

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...